Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er da snille vi , kjenner til noen nettsteder der man kaster ut brukere om de finner på å fise i en offentlig diskusjon , her får man en smekk på fingeren og en oppfordring til å være litt mer høflig mot hverandre.

 

Men er det sånn at man er uenig med en Moderators avgjørelse bør man klage , send da gjerne til [email protected] eller ta kontakt med en av Admins som feks Zeph , Jarmo

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er da snille vi , kjenner til noen nettsteder der man kaster ut brukere om de finner på å fise i en offentlig diskusjon , her får man en smekk på fingeren og en oppfordring til å være litt mer høflig mot hverandre.

Ja..DU er grei. Men det er dessverre flere enn deg her. ;) Mer er det ikke nødvendig å si. :)

Lenke til kommentar

Joda ser den , men husk at det er lov til å si ifra både via pm eller ta opp saken videre om dere føler at noen går over streken. Vi har jo regler å forholde oss til vi også og vi er heller ikke feilfrie.

 

Jeg kan selv skrive toskete ting i en diskusjon og gjøre meg fortjent til en tur på bakrommet med Jarmo der vi blir utsatt for det meste for at slikt ikke skal forekomme igjen...

 

Men om dette er et såpass stort problem at mange av dere har kuttet ut å skrive / poste her på forumet så må vi jo ta en titt på hvordan vi modererer og se om det kan gjøres noe med det.

Endret av Malvado
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Joda ser den , men husk at det er lov til å si ifra både via pm eller ta opp saken videre om dere føler at noen går over streken. Vi har jo regler å forholde oss til vi også og vi er heller ikke feilfrie.

 

Jeg kan selv skrive toskete ting i en diskusjon og gjøre meg fortjent til en tur på bakrommet med Jarmo der vi blir utsatt for det meste for at slikt ikke skal forekomme igjen...

 

Men om dette er et såpass stort problem at mange av dere har kuttet ut å skrive / poste her på forumet så må vi jo ta en titt på hvordan vi modererer og se om det kan gjøres noe med det.

Tommelen opp for deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvordan i svarte satans helvete er dette mulig? Jeg sjekket e-posten min i dag tidlig og fikk beskjed om at noen har overført 400 kroner til PSN kontoen min fra mitt bankkort klokka fire i natt, og kjøpt fuckings spill for de. Hva i helvete er det som har skjedd? Nå er jeg så forbanna som jeg aldri har vært før. Skal faen meg komme til bunns i dette. Har aldri delt passordet med noen som helst!

Lenke til kommentar

Hvordan i svarte satans helvete er dette mulig? Jeg sjekket e-posten min i dag tidlig og fikk beskjed om at noen har overført 400 kroner til PSN kontoen min fra mitt bankkort klokka fire i natt, og kjøpt fuckings spill for de. Hva i helvete er det som har skjedd? Nå er jeg så forbanna som jeg aldri har vært før. Skal faen meg komme til bunns i dette. Har aldri delt passordet med noen som helst!

 

Ingen hjemme heller som har brukt PS'en din?

Da har noe alvorlig galt skjedd så du bør endre passord asap + kontakte sony.

Lenke til kommentar

 

Ingen hjemme heller som har brukt PS'en din?

Da har noe alvorlig galt skjedd så du bør endre passord asap + kontakte sony.

 

Jepp. Har spurt på diverse forum og slikt, og det er visst flere som har opplevd det. Har selvfølgelig endret passordet, og sørget for at man trenger passordet for å foreta et kjøp. Snakket med noen andre som hadde opplevd nøyaktig det samme, og de fikk refundert pengene fra Sony. Har selvsagt sendt en e-post til kundesupport og forklart hva som har skjedd, men siden det er søndag regner jeg med at det kan ta ei stund før jeg får svar. Kan ikke fatte og forstå hvordan dette i det hele tatt er mulig.

 

Jeg beklager forresten språket i den tidligere posten, men jeg tror nesten aldri jeg har vært så forbanna som jeg var istad.

 

Jeg bor dessuten alene, så det er vel heller liten sjans for at noen brøt seg inn her klokken fire i natt og lekte seg med Playstationen :p

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Bruker du denne informasjonen noen annen plass? Brukernavn / Kortnummer?

Bruker du noen tjeneste for å lagre passord?

Antivirus på maskinen din som er oppdatert og sikkert?

 

Hvis det er sånn at du kun bruker passordet på ps3/4 og ikke har det lagret noen plass så har noen trolig igjen greid å hacke sony... Ille nok det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker du denne informasjonen noen annen plass? Brukernavn / Kortnummer?

Bruker du noen tjeneste for å lagre passord?

Antivirus på maskinen din som er oppdatert og sikkert?

 

Hvis det er sånn at du kun bruker passordet på ps3/4 og ikke har det lagret noen plass så har noen trolig igjen greid å hacke sony... Ille nok det...

 

Brukernavnet er jo bare e-posten min såvidt jeg vet, om ikke det er selve brukernavnet mitt på PSN som teller. Man får jo logget inn på Sony Entertainment Network med kun e-posten. Passordet bruker jeg på flere ting, ja, men det er et relativt komplisert passord som jeg ikke tror at noen andre vet, selv om jeg selvsagt kan ta feil. Passordet blir ikke lagret i nettleseren nei, og jeg bruker OS X uten antivirusprogram.

 

Ser nå på billing information inne på kontoen min at alle feltene knyttet til kortinfoen er helt tomme. Skulle jo tro at det var der kortinformasjonen sto. Skal prøve å fjernet kortet fra kontoen min for å være helt sikker på at det ikke kan misbrukes. En annen ting som var veldig merkelig er at det tok omtrent to timer fra pengene var overført til PSN kontoen, og til kjøpene ble gjort. Er ikke det veldig lang tid om det var et menneske som gjorde det? Skulle tro han ville bli fortest mulig ferdig, og komme seg unna så snart kjøpene ble gjort. Det gikk også bare ett minutt mellom hver overføring, og mellom hvert kjøp (Det ble gjort tre kjøp) Synes kanskje det var veldig kjapt, men jeg har ikke noe erfaring med å kjøpe flere ting på rad.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Høres automatisert ut ja.

Endre passord kjappest , for sikkerhets skyld kan du lage et på 20 tegn som feks "74Euvh;dNk32?eS5`v\C" , dette er et 129 bits passord , overnevnte passord hadde tatt "A sextillion years" å cracke med en standard pc , men selvsagt siden jeg nå har publisert det er det ikke akkurat sikkert.

 

Keepass er et program jeg selv bruker , men det finnes andre tjenester som også generer gode passord og som kan være tryggere.

Lenke til kommentar

Høres automatisert ut ja.

Endre passord kjappest , for sikkerhets skyld kan du lage et på 20 tegn som feks "74Euvh;dNk32?eS5`v\C" , dette er et 129 bits passord , overnevnte passord hadde tatt "A sextillion years" å cracke med en standard pc , men selvsagt siden jeg nå har publisert det er det ikke akkurat sikkert.

 

Keepass er et program jeg selv bruker , men det finnes andre tjenester som også generer gode passord og som kan være tryggere.

 

Brukte https://howsecureismypassword.net/ for å sjekke både det forrige passordet, og det jeg har nå. Selv om det forrige kun var en rekke tilfeldige tegn og bokstaver var det på åtte siffer, så ifølge den siden skulle det ta bare omtrent 15 timer å cracke. Det passordet jeg har nå tar visstnok en million år, men jeg kan sikkert prøve et passord fra en kodegenerator for å være sikker. Ser også nå at jeg ikke får til å koble PS4en på nettet for første gang siden jeg fikk den. Merkelige greier det her. Synes også det er veldig spesielt at det ikke lå noen info på Billing Information i SEN-kontoen. Husker jo at jeg la den inn der, og da skal det jo også være mulig å fjerne den.

Lenke til kommentar

Ikke bruk howsecure med mindre du kommer til å bytte ut passordet.

Den er grei til å beregne sikkerheten på et passord som har samme størrelse og bruker forskjellige tegn, men jeg er mer trygg når jeg bruker et internt verktøy.

 

Personlig har jeg ikke vært logget på min ps3 konto på lenge , har tross alt ikke mye tid pga ungene men får se om det lar seg gjøre senere i dag så jeg kan sjekke om det har skjedd noen endringer der også.

Lenke til kommentar

Ikke bruk howsecure med mindre du kommer til å bytte ut passordet.

Den er grei til å beregne sikkerheten på et passord som har samme størrelse og bruker forskjellige tegn, men jeg er mer trygg når jeg bruker et internt verktøy.

 

Personlig har jeg ikke vært logget på min ps3 konto på lenge , har tross alt ikke mye tid pga ungene men får se om det lar seg gjøre senere i dag så jeg kan sjekke om det har skjedd noen endringer der også.

 

Okei. Ja, det er klart at jeg tar det resultatet med en klype salt. Klarte å koble PS4en til nettverket nå, og jeg ser at det ikke går an å utføre et kjøp automatisk lengre. Vet ikke om informasjonen ble fjernet etter at de kjøpene ble utført i natt, men det ligger uansett ingen slik info lagret på Playstation Entertainment Network såvidt jeg kan se. Da er det stort sett ikke så mye mer jeg kan gjøre utenom å endre passordet. Får bare vente og se hva Sony sier. Det er flere som har hatt gode kundeopplevelser der, så jeg satser på det beste, og at jeg får pengene mine tilbake. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...