Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig å hjelpe.

La oss håpe at dette ikke er et stort innbrudd men bare en tilfeldighet.

For sikkerhets skyld bør du kjøre en ordentlig sjekk på pcen din.

 

Tror du de har fått tilgang til kontoen gjennom PCen? Høres jo litt merkelig ut iom at det ikke har blitt lagret noen innloggingsinformasjon til PSN her i nettleseren. Hvordan burde jeg forresten gjøre det når jeg bruker OS X? Har du noen tips angående det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bare hyggelig å hjelpe.

La oss håpe at dette ikke er et stort innbrudd men bare en tilfeldighet.

For sikkerhets skyld bør du kjøre en ordentlig sjekk på pcen din.

 

Tror du de har fått tilgang til kontoen gjennom PCen? Høres jo litt merkelig ut iom at det ikke har blitt lagret noen innloggingsinformasjon til PSN her i nettleseren. Hvordan burde jeg forresten gjøre det når jeg bruker OS X? Har du noen tips angående det?

 

Psn ble jo hacket da, men husker ikke lenge siden det var nå, men det er lenge siden nå da. Husker jeg leste det på itavisen da. Att sony ba Psn brukerne bytte pass ord da på Psn kontoene sinne da. Er noe jævla dritt så sånt hender da, :cry:

Lenke til kommentar

 

Bare hyggelig å hjelpe.

La oss håpe at dette ikke er et stort innbrudd men bare en tilfeldighet.

For sikkerhets skyld bør du kjøre en ordentlig sjekk på pcen din.

 

Tror du de har fått tilgang til kontoen gjennom PCen? Høres jo litt merkelig ut iom at det ikke har blitt lagret noen innloggingsinformasjon til PSN her i nettleseren. Hvordan burde jeg forresten gjøre det når jeg bruker OS X? Har du noen tips angående det?

 

 

OS X har også et par sikkerhetshull , spesielt det som ble avdekket nå nylig.

Men vanskelig å si hvordan dette har skjedd, mest trolig kan det være at en av sidene der du benytter deg av passordet ditt har blitt hacket eller er ikke "sikkert nok" , da kan det være at det kommer på avveie og andre kan prøve å bruke det på forskjellige populære websider...

Lenke til kommentar

Ja, det kan jo hende. Skulle ønske det var mulig å få en omfattende oversikt over sikkerheten på sine ulike kontoer på nett. Hadde vært så mye enklere å foreta seg noe om man visste hva som hadde skjedd. Godt mulig at jeg kommer til å gå gjennom de sidene jeg bruker med dette passordet på, og endre det til noe annet.

 

 

 

Psn ble jo hacket da, men husker ikke lenge siden det var nå, men det er lenge siden nå da. Husker jeg leste det på itavisen da. Att sony ba Psn brukerne bytte pass ord da på Psn kontoene sinne da. Er noe jævla dritt så sånt hender da, :cry:

 

Jo, men det var jo noe annet. Snakket med en annen fyr som hadde opplevd nøyaktig det samme, og personen hadde kjøpt det samme på hans konto som ble kjøpt på min. FIFA Points. Hva er poenget egentlig? Kan disse poengene brukes utenfor kontoen de ble kjøpt på? Lurer også på hvorfor han stoppet med bare to overføringer. Var jo flere tusen kroner på kontoen der. Er forsåvidt glad for at han ikke gjorde det, men likevel. Man begynner å lure.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Ja, det kan jo hende. Skulle ønske det var mulig å få en omfattende oversikt over sikkerheten på sine ulike kontoer på nett. Hadde vært så mye enklere å foreta seg noe om man visste hva som hadde skjedd. Godt mulig at jeg kommer til å gå gjennom de sidene jeg bruker med dette passordet på, og endre det til noe annet.

 

 

 

Psn ble jo hacket da, men husker ikke lenge siden det var nå, men det er lenge siden nå da. Husker jeg leste det på itavisen da. Att sony ba Psn brukerne bytte pass ord da på Psn kontoene sinne da. Er noe jævla dritt så sånt hender da, :cry:

 

Jo, men det var jo noe annet. Snakket med en annen fyr som hadde opplevd nøyaktig det samme, og personen hadde kjøpt det samme på hans konto som ble kjøpt på min. FIFA Points. Hva er poenget egentlig? Kan disse poengene brukes utenfor kontoen de ble kjøpt på? Lurer også på hvorfor han stoppet med bare to overføringer. Var jo flere tusen kroner på kontoen der. Er forsåvidt glad for at han ikke gjorde det, men likevel. Man begynner å lure.

Nei bare på Psn trur jeg kan bare bruke pengene der da, men det best å ringe sony selv å spøre da. Er bedre det da, så får du hjelp der Kiriev

Ring sony kundeservice Kiriev å snakk med sony selv

Lenke til kommentar

Brukernavnet er jo bare e-posten min såvidt jeg vet, om ikke det er selve brukernavnet mitt på PSN som teller. Man får jo logget inn på Sony Entertainment Network med kun e-posten. Passordet bruker jeg på flere ting, ja, men det er et relativt komplisert passord som jeg ikke tror at noen andre vet, selv om jeg selvsagt kan ta feil. Passordet blir ikke lagret i nettleseren nei, og jeg bruker OS X uten antivirusprogram.

 

Ser nå på billing information inne på kontoen min at alle feltene knyttet til kortinfoen er helt tomme. Skulle jo tro at det var der kortinformasjonen sto. Skal prøve å fjernet kortet fra kontoen min for å være helt sikker på at det ikke kan misbrukes. En annen ting som var veldig merkelig er at det tok omtrent to timer fra pengene var overført til PSN kontoen, og til kjøpene ble gjort. Er ikke det veldig lang tid om det var et menneske som gjorde det? Skulle tro han ville bli fortest mulig ferdig, og komme seg unna så snart kjøpene ble gjort. Det gikk også bare ett minutt mellom hver overføring, og mellom hvert kjøp (Det ble gjort tre kjøp) Synes kanskje det var veldig kjapt, men jeg har ikke noe erfaring med å kjøpe flere ting på rad.

 

Det er en av grunnene til at jeg bruker virituelle Visa-kort. Når jeg da har gjennomført et kjøp, sletter jeg Visa-kortet og oppretter et nytt Visa-kort neste gang jeg skal kjøpe noe. :) Anbefales.

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som ei god løsning, Knut. Hvilken tjeneste er det du bruker? Tenkte at det skulle være greit å registrere seg på PSN med kortet, men det er jo tydeligvis ikke helt idiotsikkert. Fatter ikke hvorfor det ikke er mulighet for tostegsverifisering i PSN. Da hadde man sluppet alt dette siden man hadde trengt f.eks en kode man fikk tilsendt på mobilen i tillegg til det vanlige passordet når man skulle kjøpe noe.

 

 

Nei bare på Psn trur jeg kan bare bruke pengene der da, men det best å ringe sony selv å spøre da. Er bedre det da, så får du hjelp der Kiriev

Ring sony kundeservice Kiriev å snakk med sony selv

Nei, jeg tror det får være nok å sende de en e-post. Har ikke spesielt lyst til å sitte i kø og måtte forklare alt sammen enda en gang når de allerede har all infoen de trenger på mail :)

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Det høres jo ut som ei god løsning, Knut. Hvilken tjeneste er det du bruker? Tenkte at det skulle være greit å registrere seg på PSN med kortet, men det er jo tydeligvis ikke helt idiotsikkert. Fatter ikke hvorfor det ikke er mulighet for tostegsverifisering i PSN. Da hadde man sluppet alt dette siden man hadde trengt f.eks en kode man fikk tilsendt på mobilen i tillegg til det vanlige passordet når man skulle kjøpe noe.

Jeg bruker https://www.entropay.com/ for Visa-kort, også bruker jeg http://www.neteller.com/no/ for Mastercard. Sistnevnte kan man også få fysisk kort. Felles for begge er at man fyller opp på disse kontoene, og oppretter et virituellt kort som man kan slette etterpå. :)

Lenke til kommentar

Det høres jo ut som ei god løsning, Knut. Hvilken tjeneste er det du bruker? Tenkte at det skulle være greit å registrere seg på PSN med kortet, men det er jo tydeligvis ikke helt idiotsikkert. Fatter ikke hvorfor det ikke er mulighet for tostegsverifisering i PSN. Da hadde man sluppet alt dette siden man hadde trengt f.eks en kode man fikk tilsendt på mobilen i tillegg til det vanlige passordet når man skulle kjøpe noe.

 

 

Nei bare på Psn trur jeg kan bare bruke pengene der da, men det best å ringe sony selv å spøre da. Er bedre det da, så får du hjelp der Kiriev

Ring sony kundeservice Kiriev å snakk med sony selv

Nei, jeg tror det får være nok å sende de en e-post. Har ikke spesielt lyst til å sitte i kø og måtte forklare alt sammen enda en gang når de allerede har all infoen de trenger på mail :)

Slett bank kort nr ditt å begynne kjøpe det under her. Sony PSN Kort 400 Kroner Sony PSN Kort 200 Kroner PlayStation Plus Abonnement 12 mnd PS4

 

i

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...