Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe,mente ikke å skremme deg da ;)

 

Skadet meg på jobb så betalte ikke selv for kiropraktor timene, en time hos Kiropraktoren er jo ikke akkurat gratis nei men hadde ikke klart meg uten,er bare glad jeg nå er skadefri :)

 

Nei jeg vet det. Men det var skremmenes lesing, at du gikk så ofte, og så lenge.

 

Dessverre, så må jeg betale alt selv. Og 360kr pr time hos kiropratkor, og 390kr pr time hos muskelterapout. Så blir det litt i uken.

Lenke til kommentar
Litt mer jobb enn på min da ;). Da lageret røyk på min tok deg meg 15min å bytte. 10min på å finne det lageret jeg hadde liggende å gjøre det rent :p. For min del er det bare å løsne sentermutter og dra ut hele shiten.
På min er det 1,5 times jobb på verksted. Jeg bruker et fast verksted som jeg vet jobber kjapt og efektiv, for jeg vet godt hvem eieren er. Det kommer på 1900 kr inkl hjullager. Så kommer drivknuten siden. :)
Lenke til kommentar

er egentlig glad for at jeg kan gjøre slikt selv når jeg har tid til det. Skal bytte begge bremseskivene pluss belegg forran til neste år tenker jeg. Skiver har jeg fått gratis (Brembo) og lageret har jeg liggende (400kr begge sider). Det eneste jeg trenger å kjøpe inn er belegg. Tenker det tar fort 2 timer å bytte skiver og lager på begge sider med tanke på at jeg må varme opp senterdelen med gassveisen min for å få av skiva. Blir nok en real drittjobb, men tar det en dag jeg har god tid og det er bra vær :).

 

I morgen tar jeg bilen bort på NAF og får den EU godkjent. Tatt å gått over den i helga. Finner ingen feil på den her og den drar ikke til noen sider ved bremsing, går jevnt og ikke rust heller. Bremsebelegg bak ble byttet for knappe måneds tid tilbake da det ikke var mer igjen der.

 

Skal egentlig bytte foringer på den, men de har jeg enda til gode å se noe til. Lurer fælt på hvor de blir av gitt :p. Må vel ta å sende en mail til importør igjen da det har dratt seg litt vel ut. 10-14 dager har blitt til snart 2 måneder.

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Ja, den skjønner jeg. Har tilgang til presse og slikt vis behovet skulle dukke opp. Kan låne ett verksted billig... håper jeg får en fornuftig person som tar EU i morgen. Er jo ikke alle som har kunnskaper angående eldre kjøretøy også. Kjenner jo kjøretøyet bedre enn de som skal utføre EU :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Røyker du, og skal du slutte se på linken, Ja jeg vet det vansklig å slutte, jeg er eks stor røyker. Har røyka både karvet blad og det er pipe tobakk og rød mix 2 er de 2 sterkeste tobakkene er få kjøpt. Hva jeg mener er att de to tobakkene typene er sterke og mere nikotin i og da er det vanskligere og slutte da

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1414116

Endret av jokingnutria
Lenke til kommentar

Hvorfor er frakt hos posten så dyrt egentlig?

Hvis man bestiller ifra komplett, netshop etc etc så blir det gjerne borti mot 200kr++, da er jo sporing inkludert.

Men nå i vinter så sendte jeg ett skjermkort tilbake til komplett og det kom på 91kr sånn ca, men det var uten sporing, er sporing verdt så mye?

Hvorfor er det dyrt, i mine øyne, å få noe til sendt ifra en nettbutikk enn at jeg sender til de?

 

Ja, jeg syns 200-250kr er dyrt når de bruker 3 dager ifra f.eks sandefjord til hit hvor jeg bor som er på østlandet, hadde tatt meg under en halv dag i rein kjøring opp og ned, men posten presterer 3 dager med alt det der sorterings tullet sitt både i Oslo og på Hamar.

De bruker også 1 virke dag på å få pakker ifra Hamar og hit, en bil tur som tar meg maks 1 time en vei, det er rart syns jeg, selv om de skal sorte seg blå og gule så kan det ikke være så ekstremt vanskelig?

Alt som skal forbi Hamar kunne de bare sortet i Oslo og sendt det videre fort som faen.

Lenke til kommentar

Vær glad du ikke bedriver privatimport av ting... da kan det virkelig låse seg i tollen ;). Er mye av grunnen til at jeg har gått over til UPS, DHL og slikt når det gjelder forsendelser fra utlandet av større format.

 

Dam double dam... trodde jeg hadde greid å sove lenge. Altså at klokka var 10:00, men neida klokka er ikke mer enn nærmere 8. pokker ta det å være a-menneske :p

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Corolla'en eg køyrer satte eg av på verkstaden for EU godkjenning på veg til jobb idag... tvilar dei finn nokre feil... men men ein får sjå...

 

Naboen vår leiger ut hytter, det er nokre svenskar som bur der no.... Og dei hadde ein ganske fine Svart Toyota Supra Celica ståande når eg køyrde forbi :D

 

Skal sei eg fekk lyst på den.

 

Og ang. posten så må dei sjå til å få sendt TV'en min frå Bergen no.... Bring/Posten bilen reiser som oftast i 5 og 8 tida frå Bergen... men fortsatt så har dei ikkje endra til: Under transport til utleveringsstad...

Lenke til kommentar

Jeg skal til NAF å ta EU etterpå her... jeg har gått over bilen selv i helga. Finner ingen feil forsåvidt og har utbedret småting som jeg har vist om nå i høst. Hadde EU på den i fjor sommer så ikke mye som kan ha endret seg da forsåvidt. Bruker ikke ett verksted forsåvidt siden de kan finne på å klage på ting som ikke er viktige for å prøve å tjene penger på ting.

 

Ja... når det kommer til posten så forvent deg ROT... De klarer heller ikke å svare på henvendelser ;)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

Jeg har bytta håndbrekkskabla sia forrige EU. Bytta også bremsebånd og tromler. Dette var i meget dårlig forfatning og trengte en service. Kall meg gjerne pirkete, men jeg utbedrer ting før det ryker fullstendig fremfor å kjøre rundt med en "svakhet".

 

De fleste kan lære seg å gjøre ting. Det kommer helt ann på hva man gidder og tar seg tid til. Jeg var heller ikke noe dyktig når det gjaldt biler for 2-3 år sia. Kompisen min som er mekaniker kan si det ;). Nå er det jo noe helt annet med tanke på at jeg fikser tinga selv vis noe ikke stemmer ;)

Lenke til kommentar

litt spent på det salget, men "lommeboka" skriker NEI :p.

 

Har etter at jeg jobba på bilen på lørdagskvelden fått en helt annen låt på motoren. Tetta en eksoslekkasje jeg har vist om i hele sommer. Var vist verre enn jeg trodde gitt, men er tett nå. Er en håpløs løsning på feste av fremre eksosrør mot manifold som jeg har sliti litt med å få tett... Ser ut som jeg har fått det til nå endelig :p.

Lenke til kommentar

Og ang. posten så må dei sjå til å få sendt TV'en min frå Bergen no.... Bring/Posten bilen reiser som oftast i 5 og 8 tida frå Bergen... men fortsatt så har dei ikkje endra til: Under transport til utleveringsstad...

 

Opplevde det samme selv en gang. I tre dager stod det at pakken var til omsortering i Oslo, plutselig fikk jeg hentemelding. Den hadde altså av en eller annen grunn ikke blitt scannet skikkelig inn i system ved avreise fra Oslo, ankomst Ålesund og avreise Ålesund.. Så lenge jeg får pakken innen rimelig tid skal jeg ikke klage. :)

Har heldigvis aldri hatt problemer med tollen når det gjelder utenlandsbestillinger. Har lugget til behandling i maks 2-3 dager så blitt sendt videre uten problemer.

 

EDIT: Ser altids frem til timessalg, men skal ikke si jeg har så store forventninger. MPX er jo så og si Komplett, og de har ikke imponert så veldig på timessalg. Virker som det er mest gamle varer de prøver å bli kvitt, men finner alltids noe man har lyst på. Hvor vidt det er bra eller dårlig kan jo diskuteres, svir i lommeboka, hehe.

Endret av 10minutemail
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...