Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Når det kommer til bevis byrde så er det noe en skulle forholde seg til når det kommer til logikk.

 

La oss kjøre et eksempel ifra retten: Om en kommer og påstår at du har tatt bilen hans, hvem er det som må bevise dette tilfellet? Er det så at du må legge fram bevis for at du ikke har tatt bilens hans?

Føler det er litt av samme opplegget når det kommer til det "overnaturlige", for til tross, hadde det vært bevist for det "overnaturlige" så hadde det teknisk sett vært "naturlig" ikke sant?

 

Og så har vi logisk brist nummer 2 som kommer til definisjoner, åssen skal en da klare å definere noe som definisjonen bytter etter hvem som det enn skulle passe for.

Tilbake til retten så ville dette være det tilfellet at den samme mannen skulle bytte både bil, merke og farge for hver gang han skulle forklare seg.

 

På samme base en ikke kan bevise noe uten en skikkelig definisjon så kan en like så gjerne si at påstanden er logisk sett utilregnelig og en trenger ikke å engang "holde det til side" for senere betraktning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desto mere du vet, desto mere oppdager du at du ikke vet.

 

Egentlig ikke. Det man vet, vet man. Det man ikke vet, vet man ikke. Derfor er det umulig å kvantifisere. Men jeg ser poenget i form av at det er god grunn til å tro at vi har masse mer spennende å lære om universet. Trenger ikke å bry deg om meg egentlig, jeg liker å spikke flis innimellom. ;)

Lenke til kommentar

 

Desto mere du vet, desto mere oppdager du at du ikke vet.

 

Egentlig ikke. Det man vet, vet man. Det man ikke vet, vet man ikke. Derfor er det umulig å kvantifisere. Men jeg ser poenget i form av at det er god grunn til å tro at vi har masse mer spennende å lære om universet. Trenger ikke å bry deg om meg egentlig, jeg liker å spikke flis innimellom. ;)

 

Kan man ikke vite at man ikke vet hvordan universet oppstod, eller at man ikke vet hvordan alt i universet henger sammen, osv. osv.

 

For å være helt ned på flisespikkeri kan man vel si at man ikke kan vite noe, bare anta med stor nøyaktighet.

No amount of experiments can prove me right, but a single one can prove me wrong. - En eller annen kjent fyr

 

PS. litt glad i flisespikkeri jeg også.

Lenke til kommentar

Poenget er nok at kunnskap grener ut, El-Ateisten: Vet du ikke at en kunnskapsgren eksisterer, eksempelvis mikro-organismer, så vet du ikke at du mangler kunnskap om disse mikro-organismene heller. pedero skriver om den kunnskapen man er klar over at man mangler, faktum er selvfølgelig at man ikke har kunnskaper om mikro-organismer i begge tilfeller, men forskjellen er klar.

Lenke til kommentar

Kan man ikke vite at man ikke vet hvordan universet oppstod, eller at man ikke vet hvordan alt i universet henger sammen, osv. osv.

 

For å være helt ned på flisespikkeri kan man vel si at man ikke kan vite noe, bare anta med stor nøyaktighet.

No amount of experiments can prove me right, but a single one can prove me wrong. - En eller annen kjent fyr

 

PS. litt glad i flisespikkeri jeg også.

 

 

Joda, jeg opererer med definisjonen av kunnskap som en høyt berettiget tro.

 

cuadro: Jepp, det kommer helt an på hva som menes med ignoransen. Jeg snakker jo selvfølgelig om totale ukjenter. Disse vet man ingenting om, inkludert omfanget/kvantiteten. Altså det du snakker om at man ikke vet at man ikke vet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Know this first of all, that in the last days mockers will come with their mocking, following after their own lusts, and saying, "Where is the promise of His coming? For ever since the fathers fell asleep, all continues just as it was from the beginning of creation." For when they maintain this, it escapes their notice that by the word of God the heavens existed long ago and the earth was formed out of water and by water

 

 

Jeg tror på Gud.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

"Know this first of all, that in all and every single day mockers will come with their mocking, following after their own lusts, and saying critical questions. Religious fanatics and zealots will refer to their scriptures in defense."

 

Jeg kommer aldri til å tro på din gud.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror på Gud.

 

Når du er synlig, er Gud usynlig - når du er usynlig, er Gud synlig

 

 

Speak only if it improves on the silence ..

 

 

sesamkake .... :love:

Lenke til kommentar

Know this first of all, that in the last days mockers will come with their mocking, following after their own lusts, and saying, "Where is the promise of His coming? For ever since the fathers fell asleep, all continues just as it was from the beginning of creation." For when they maintain this, it escapes their notice that by the word of God the heavens existed long ago and the earth was formed out of water and by water

 

 

Jeg tror på Gud.

 

So i repeat, where is the promise of his coming?? Eneste jeg ser er en propaganda post ifra en stakkars hjernevasket som venter og venter og venter.... til han er død og har kastet bort livet sitt. Gratulerer.

 

Eller trenger vi bare å vente til fredda`n for dette også? :)

 

http://www.independent.co.uk/news/science/fridays-solar-eclipse-will-be-the-beginning-of-the-end-of-the-world-say-christian-pastors-10114298.html

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Know this first of all, that in the last days mockers will come with their mocking, following after their own lusts, and saying, "Where is the promise of His coming? For ever since the fathers fell asleep, all continues just as it was from the beginning of creation." For when they maintain this, it escapes their notice that by the word of God the heavens existed long ago and the earth was formed out of water and by water

 

 

Jeg tror på Gud.

 

"I contend we are both atheists, I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

 

-- Stephen F. Roberts

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oh boy... Hvis dette innlegget er seriøst ment, er det et utrolig godt eksempel på hvor ulikt vi oppfatter virkeligheten!

 

Jeg sier bare: Kom med ETT bevis på at vi ikke lever på en skive, som hviler på skuldrene til fire elefanter, som til slutt står på en skilpadde som svømmer rundt i universet...

 

 

Har merket at det er mange ukristne gudsfornerkere her inne.

Men hva er grunnen til at dere ikke tror?

Hvis gud ikke finnes hvorfor har INGEN greid å bevise det? Dere sier gjerne, "men er det bevis for kristendommen"? JA, og ikke spør hva, les heller bibelen, der finner du mye dokumentasjon som bekrefter at gud eksiterer.

Men hvorfor tror du ikke?
Kom gjerne med ET bevis på at Gud ikke finnes, ...

 

Endret av Quix70
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...