Gå til innhold

Apple knuste Samsung i retten


Anbefalte innlegg

Hvorfor sier artikkelen at Samsung må betale når de allerede vet at Samsung anker?

Jiiz

 

Dommen er nå engang 1,05 milliarder om Samsung anker aldri så mye, så inntil en eventuelt anke har blitt behandlet og det er vedtatt at dommen skal bli mildere så er det 1,05 milliarder som er gjeldene.

Inntil dommen er rettskraftig er det irrelevant hva den sier, så nei, så lenge en anke er under behandling er det overhodet ingenting som er gjeldende. Man må ikke betale noe som helst før det er rettkraftig avgjort, og Samsung har gjort det temmelig klart at det vil ta lang, lang tid før en rettskraftig dom foreligger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Jury bestående av?

 

a jury is intended to be an impartial panel capable of reaching a verdict

 

Beboerne i California hvor alle kjenner noen som jobber i Apple?

 

Et slikt utfall kunne neppe ha skjedd noen andre steder en akkurat her...

 

Om Apple hadde saksøkt Samsung i Sør Korea, tror dere en Jury i Sør Korea hadde dømt på akkurat samme viset?

 

Tør påstå det er naivt...

Kanskje sette seg litt inn i hvordan juryen utvelges og godkjennes av begge parter?

http://arstechnica.com/tech-policy/2012/07/apple-v-samsung-jury-selection-cuts-one-apple-employee-and-a-googler/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så firkanter med avrundede kanter, "pinch-to-zoom" og "sprett tilbake-effekten" er Apple sine innovasjoner som ingen andre klarer å finne på?

 

Dette er ikke tingene jeg vektlegger når jeg kjøper mobil og det blir ikke noe mer kjøping fra Apple herfra, det er sikkert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så firkanter med avrundede kanter, "pinch-to-zoom" og "sprett tilbake-effekten" er Apple sine innovasjoner som ingen andre klarer å finne på?

Dette er ikke tingene jeg vektlegger når jeg kjøper mobil og det blir ikke noe mer kjøping fra Apple herfra, det er sikkert.

Nå er det noe som heter en totalpakke også da.

En Jury bestående av?

 

a jury is intended to be an impartial panel capable of reaching a verdict

 

Beboerne i California hvor alle kjenner noen som jobber i Apple?

 

Et slikt utfall kunne neppe ha skjedd noen andre steder en akkurat her...

 

Om Apple hadde saksøkt Samsung i Sør Korea, tror dere en Jury i Sør Korea hadde dømt på akkurat samme viset?

 

Tør påstå det er naivt...

Hva med alle de andre landene hvor Apple har vunnet da? Og selv I Korea ble Samsung funnet skyldig I å ha brutt patenter, eneste forskjellene der er at Apple også ble funnet skyldig. Og som sagt så har det blitt lagt frem dokumenter hvor Samsung regelrett innrømmer at de ville kopiere Iphone.

Endret av hvakrg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje sette seg litt inn i hvordan juryen utvelges og godkjennes av begge parter?

http://arstechnica.c...-and-a-googler/

Ja? Vet det der...

Sa jeg at alle i juryen jobbet for Apple?

 

Alle er Amerikanske statsborgere.

Trolig er de fleste fra California også?

 

Din link.

Several jurors also had friends or family who worked for one of the companies, but said they could stay objective and wouldn't talk to those friends during trial. The jurors were also asked what kind of technology they use and own. Some owned Samsung devices, especially televisions, but many more owned Apple devices.

Tviler på at mange av de kjenner folk som jobber i Samsung..

"but many more owned Apple devices"

 

Dette er midt i epple-land...

Jeg har ikke sakt noe om utfallet, bare at det er vanskelig å finne en " jury intended to be an impartial panel capable of reaching a verdict" i California...

Endret av Xkraft
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så firkanter med avrundede kanter, "pinch-to-zoom" og "sprett tilbake-effekten" er Apple sine innovasjoner som ingen andre klarer å finne på?

Nei, men at ingen andre klarer å finne på det er ikke så veldig relevant, all den tid Apple patenterte det først, og før noen andre hadde presentert lignende offentlig.

 

Sier ikke at patentsystemet fungerer (ei heller sier jeg det motsatte), men at noen "kunne funnet på det samme" er fullstendig irrelevant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En Jury bestående av?

a jury is intended to be an impartial panel capable of reaching a verdict
Beboerne i California hvor alle kjenner noen som jobber i Apple?Et slikt utfall kunne neppe ha skjedd noen andre steder en akkurat her...Om Apple hadde saksøkt Samsung i Sør Korea, tror dere en Jury i Sør Korea hadde dømt på akkurat samme viset?Tør påstå det er naivt...

 

Hvorfor skulle Apple saksøke Samsung i Sør Korea? Er vel ganske naturlig å saksøke i USA da det er deres største marked. Hvor tror du Samsungs patentbrudd har gjort størst skade i form av salg for Apple, USA eller Sør Korea?

 

Greit å være fanboy og alt, men litt seriøs er det vel lov å være?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Intressant resultat. Dog det er et par ting som kommer opp for min del, som et resultat av dommen.

 

1. Med en slik seier, vil Apple gå etter alle nettbrett av minimalistisk design? (Toshiba og Asus for å nevne noen produsenter)

 

2. Får denne dommen noen konsekvens for fremtidige produkter fra Samsung? Galaxy S3, Galaxy Tab 2 og Note 10.1 ligner jo overhodet ikke på tidligere modeller fra Samsung og ligner hvertfall ikke på noe Apple produkt.

 

3. Apple har patent på pinch to zoom. Men det er da vitterlig ikke mulig å lage et display som kan skille mellom pinch to zoom og det å bruke to hender å strekke for å zoome.

 

4. Ikke at jeg liker Apple, men jeg forstår jo at de ønsker å forsvare patentene sine. Problemet er bare at de skulle ikke fått mange av disse patentene til å begynne med.

Hvorfor har for eksempel ingen tatt patent på mobiltelefon? Den personen hadde jo tjent en formue. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Makan til sludder og pølsevev. For en tullesak. Kan ikke skjønne at noen domstol med respekt for seg selv godtar å gjøre en sak ut av dette. Det er jo fullstendig meningsløst.

 

"Jeg laget en 'pen' telefon først, derfor får ikke du lov til å lage 'pene' telefoner." Skulle tro Apple var en bedrift bestående av 10 år gamle sminkedamer.

 

Jeg sier det rett ut. Jeg misliker Apple! Og det er mye pga. at de startet dette tullet, og satte seg som en verkebyll på kreativitet og fri konkurranse. Hele systemet med patenter er teit, og en stor verkebyll allerede, og nå som Apple har designet seg helt opp i toppsjiktet så utnytter de den verkebyllen til det fulleste. Fullstendig galskap.

 

Håper forbrukerene nå straffer Apple og andre selskaper som driver med slike hersketeknikker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk fortsetter å mase om at Samsung ble forfordelt pga at rettssaken ble gjennomført i California. Samsung har blitt funnet skyldig over hele verden inkludert Sør-Korea. Og når det kommer til det å klage over patenter, så er det ene og alene Google og deres "allierte" som driter seg ut gang på gang. Det er greit med fri konkurranse, men når ett selskap går inn for å kopiere ett annet selskaps produkt så godt de kan så må de straffes for det. Google prøver jo å utnytte patentene de også, f.eks. med å komme med noen syke lisenskrav til Microsoft for patenter som åpenbart skal lisensieres som FRAND-patenter. Å syte over Apple viser rett og slett mangel på oversikt over det som skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Apple saksøke Samsung i Sør Korea?

 

Greit å være fanboy og alt, men litt seriøs er det vel lov å være?

Har vel også kommet frem at Apple også har saksøkt Samsung i Nord-Korea.

Om du nå er litt seriøs (?) å leser tråden...

 

0 nix nada om å være fanboi...

Har hatt iPhone jeg, som forøvrig fortsatt lever.

Jeg har ikke sakt noe om utfallet, bare at det er vanskelig å finne en " jury intended to be an impartial panel capable of reaching a verdict" i California...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...