Gå til innhold

Knights of the Old Republic II ute på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg hadde mye moro med dette spillet, vil nok skaffe Steam utgaven, ja (både det første KOTOR spillet og dette setter seg på bakbeina og gir meg midtfinger-hilsen når jeg prøver å kjøre det på min "nye" pc). Eneste som trekker ned er det tydelige hastverksarbeidet med brå slutt og mange småfeil. Om de bare hadde tatt seg bedre tid. :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes KOTOR1 var et fantastisk spill. Gikk direkte over til toeren straks eneren var runda, men fullførte det aldri.

Midtveis i spillet datt framerate ned til det uspillbare.

Det var en gedigen nedtur, men nå har jeg iallefall et påskudd til å kjøre en ny runde med dette. Herlig!

Lenke til kommentar

hvis jeg på død og live må ha noe gammelt rask, så har jeg piratebay. men be my guest og pay for det hvis du absolutt må. pengen går ikke til noen som laget spillet bare mellom menn og bakmenn...

Hehe, så du mener at *alle* eldre spill er gammelt rask. OK. Fint det. Kos deg. :)

 

på pese ja... spill der holder seg ikke som en god gammel vin for å si det sånn. eldre spill fra 2000 tallet tåler ikke se dagslys med 3d grafikken sin..

Lenke til kommentar

Flott dette, men kjøpte det første over steam og opløsning/skjerm modus var helt mongo. Så la det raskt i fra meg. Er det kommet en fungerende fiks for dette ?

 

EDIT: Nå skal det nevnes at dette ble spillt på en MBP for 1.5 år siden eller noe, så hadde kanskje vert en idé å testet det ut på stasjonæren in som har kommet i hus i ettertid :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Flott dette, men kjøpte det første over steam og opløsning/skjerm modus var helt mongo. Så la det raskt i fra meg. Er det kommet en fungerende fiks for dette ?EDIT: Nå skal det nevnes at dette ble spillt på en MBP for 1.5 år siden eller noe, så hadde kanskje vert en idé å testet det ut på stasjonæren in som har kommet i hus i ettertid :p

 

Er lett å endre dette i CD versjonen iallefall. Typisk filendring.

Lenke til kommentar

hvis jeg på død og live må ha noe gammelt rask, så har jeg piratebay. men be my guest og pay for det hvis du absolutt må. pengen går ikke til noen som laget spillet bare mellom menn og bakmenn...

Hehe, så du mener at *alle* eldre spill er gammelt rask. OK. Fint det. Kos deg. :)

 

En liten sur PC hater han der. Ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

hvis jeg på død og live må ha noe gammelt rask, så har jeg piratebay. men be my guest og pay for det hvis du absolutt må. pengen går ikke til noen som laget spillet bare mellom menn og bakmenn...

Hehe, så du mener at *alle* eldre spill er gammelt rask. OK. Fint det. Kos deg. :)

 

En liten sur PC hater han der. Ikke noe å bry seg om.

 

typisk svar fra sånne grinete amiga eiere, de kom aldri over at commodore64 spill var bedre og at amiga spill var bare grafikk.

Lenke til kommentar

hvis jeg på død og live må ha noe gammelt rask, så har jeg piratebay. men be my guest og pay for det hvis du absolutt må. pengen går ikke til noen som laget spillet bare mellom menn og bakmenn...

Hehe, så du mener at *alle* eldre spill er gammelt rask. OK. Fint det. Kos deg. :)

 

En liten sur PC hater han der. Ikke noe å bry seg om.

 

typisk svar fra sånne grinete amiga eiere, de kom aldri over at commodore64 spill var bedre og at amiga spill var bare grafikk.

 

 

Obvious troll is obvious.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvis jeg på død og live må ha noe gammelt rask, så har jeg piratebay. men be my guest og pay for det hvis du absolutt må. pengen går ikke til noen som laget spillet bare mellom menn og bakmenn...

Hehe, så du mener at *alle* eldre spill er gammelt rask. OK. Fint det. Kos deg. :)

 

En liten sur PC hater han der. Ikke noe å bry seg om.

 

typisk svar fra sånne grinete amiga eiere, de kom aldri over at commodore64 spill var bedre og at amiga spill var bare grafikk.

 

 

Obvious troll is obvious.

 

eneste 'obvious' her er at du ikke greier å komme med et svar...

Lenke til kommentar

Er du seriøs nå? Enern var en klassisk BioWare-rølpefest, mens toeren er det nærmeste mediet har kommet en oppfølger til Planescape: Torment. Synd og skam at Obsidian aldri fikk gjort ferdig det som kunne blitt et mesterverk.

Kunne blitt. Ble ikke. Slutten er like viktig, om ikke viktigere, som resten av spillet. Når spillet har en slik tullete slutt, ødelegger det spillet. Og spillet hadde også flere meningsløse sekvenser.

Som når du lærer deg muligheten til å snike forbi monstre via force-bruk. Du får ikke bruk for det noen sinne, da du ikke tjener noe som helst på å gjøre det. Ikke er der mange dyr heller.

 

Spillet fremstår som et halvveis ferdig produkt de slengte sammen grunnet tidsbegrensningene. Eneren fremstår som et langt mer finpusset og gjennomtenkt produkt.

 

I følge din logikk, så er det altså da verd det, å spille gjennom 20-50 timer med dritt, for å komme til en strålende slutt? Skjønner poenget ditt, men for meg er det langt viktigere å ha det gøy med spillet mens jeg spiller det, enn å ha en god slutt. Men det kommer an på hvor historietungt spillet er, selvsagt. Og KOTOR2's manglende slutt var absolutt skuffende.

 

KOTOR 2 var en bedre idé enn KOTOR1 på så mange vis. Et bedre prosjekt, men et dårligere spill. Det var uferdig, og ble derfor lammet en del. Men selve historien, og måten du blir involvert... følelsen av det å ta del i Star Wars universet, har aldri vært mer overbevisende. KOTOR1 var et fantastisk spill. Men selv med masse bugs og kuttet innhold var spillet (IMO) likevel noen hakk bedre enn 1'ern. Hadde Obsidian bare fått mer tid, og hadde vært bedre til å finpolere spillene sine, ville KOTOR2 vært et massivt mesterverk allerede fra starten av. Men takk alt hellig fordi vi har modding på PC. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Nei, du misforstår totalt hva jeg mener. La meg prøve en gang til, med et annet spill som eksempel.

 

Dette spillet var gøy. Jeg hadde spilt de tidligere versjonene av spillet, og kost meg endeløst med de. Nå fikk jeg endelig spille siste spill i serien, og dermed kose meg glugg ihjel.

Dessverre var det flere ting i løpet av spillet som var litt... bummer...

 

Men det er her slutten kom inn. Slutten var av en slik type og karakter, at jeg mistet all tro på hele serien. Den ignorerte alt jeg hadde gjort tidligere, og forkastet det.

Resultatet er da at når jeg starter hvilken som helst av de tre spillene på nytt, sitter jeg igjen med en følelse av meningsløshet. Jeg vet at uansett hva jeg gjør i spillet, blir det forkastet og ignorert. Det er plutselig ikke vits å spille spillet. Det er ikke lenger gøy.

 

Spillet er Mass Effect 3, om du ennå ikke har skjønt det

.

 

Litt mindre katastrofalt her heldigvis, er KotOR 2. Det var uferdig, hurtig slengt sammen og manglet en haug med ting. Det fristet rett og slett ikke å spille spillet flere ganger, fordi jeg visste at det var, som sagt, uferdig.

KotOR 1 fullførte jeg hele 8 ganger, på forskjellige måter hver gang, og ga meg i praksis utallige timer med underholdning tilbake. KotOR 3, eller Star Wars The Old Republic, ga meg også noen timer med underholdning, og vil sikkert gi flere når det blir gratis.

 

Men KotOR 2? Jeg skal laste ned en piratkopi igjen, og teste det med den "fullførte" pakken som har blitt laget. Kanskje meningen min endrer seg til da. Men for nå, så ser jeg på KotOR 2 som et dårlig spill.

 

 

TL;DR - En god slutt kan løfte et ellers "ok" spill høyt, mens en dårlig slutt kan sende et vidunderlig spill rett i søppelbøtta.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...