Gå til innhold

OurDayZ II tråden - Diskuter alt om serveren her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er veldig ydmyke med å innføre forandringer, og vi fikk et veldig klart flertall for å gjøre de forandringene vi gjorde med henhold til å forandre helicrashet. Eventuelle andre forandringer blir også drøftet i communitiet.

 

That said, Whitelist er kommet for å bli. Vi er HELT avhengig av å kunne lenke spiller opp mot en forumbruker, spessielt i forholdt til håndheving av regler. (Som nå er kun 2 stk -> ourdayz.net).

 

Ja, jeg vet det. Et demokrati, hæ? En av dere adminst foreslår en endring, eventuelt en random person som har en personlig idé om noe uten å egentlig tenke skikkelig over det. Dere føler dere som demokratiens høyre hånd med å lage en avstemning der 20stk stemmer, mens maks 3 stk faktisk taler for eller mot saken. Resten stemmer uten at vi på noen måte vet hvorfor og hvilken tanke som ligger bak. Godt jobba!

 

Om 3 person taler mot et slik forslag med argumentasjon og gjennomtenkte meninger, mens 20 stk stemmer "ja", og intet mer. Hva veier mest?

 

Joda, la oss si det stemmer... Det er HELT avhengig for dere å bruke whitelist for å lenke spillere opp mot en forumbruker og det fordi det da blir smúd å håndheve TO (2stk?) regler. Så er spørsmålet... Er det nødvendig å lenke spillere opp mot forumbrukere for å håndheve nettopp disse TO (2stk?) reglene? Så kommer selvfølgelig det oppfølgende spørsmålet som kan sette spikern i kista; hvor mange ganger har det vært nødvendig å håndheve disse lovene?

 

Det var vel strengt tatt dupingen som gjorde at L85 var over alt, ikke fordi det spawna på helikoptercrash., så innføringen der var jo så totalt meningsløs at det så vidt ble komisk.

Lenke til kommentar

En av dere adminst foreslår en endring, eventuelt en random person som har en personlig idé om noe uten å egentlig tenke skikkelig over det.

Jeg skjønner at du liker å sitte på din høye hest og se ned på folk, men alle som ikke er deg og dine venner kan ha rett av og til.

 

Dere føler dere som demokratiens høyre hånd med å lage en avstemning der 20stk stemmer, mens maks 3 stk faktisk taler for eller mot saken. Resten stemmer uten at vi på noen måte vet hvorfor og hvilken tanke som ligger bak. Godt jobba!

Resten ja. Alle de idiotene som ikke er deg ? Det er en grunn til at det var såpass flertall. Og det er fordi det var en god idé.

 

Om 3 person taler mot et slik forslag med argumentasjon og gjennomtenkte meninger, mens 20 stk stemmer "ja", og intet mer. Hva veier mest?

Flertallet ? Argumentasjonene for å stemme "ja" har blitt lagt frem ganske tydelig.

 

Det var vel strengt tatt dupingen som gjorde at L85 var over alt, ikke fordi det spawna på helikoptercrash., så innføringen der var jo så totalt meningsløs at det så vidt ble komisk.

 

At det i det hele tatt finnes L85 i spillet endrer spillestilen til alle som er på serveren. Plutselig er du død fordi en eller annen så deg med thermal. Det finnes ikke gøy, ikke for han med thermal en gang. Det tror jeg 20 stykker var enig i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ourdayz II er en flott server og endringene gjorde den bare bedre. Det er nok whitlist som jaget mange vekk desverre. Jeg er helt enig i tanken bak whitlist, men faktuem er nok at terskelen er ganske høy for å registrere seg på et forum mm bare for å logge seg på en server for en stakket stund. Da blir det fort andre servere på folk. Det er nok realiten i dette tilfellet og underbygges av antall spillere som er inne på serveren til enehver tid.

Dog har noen fått det til, slik som Zombies.nu

Lenke til kommentar

Det var jaggu nytt for meg at en demokratisk avstemning ikke baserer seg på antall stemmer men heller argumentasjonen for hva man stemmer. Er dette noe de har innført på stortingsvalget til neste år også? Blir sikkert festlige diskusjoner på valglokalene.

 

Helt fantastiske argumenter sjeve, virker sjukt gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Har testet Taviana et par timer nå, og det virker ganske stort ja. Lagget noe sinnsykt i den største byen. Hadde rundt 10fps når jeg gikk rundt i sentrum, selv med alt på low. :S Spiller som regel med alt på very high.

 

Dette mapet tror jeg passer bra for sniper-horer, da det er veeldig flat og lite trær rundtomkring. Fjella har ikke trær i heletatt. Litt kjipt det da, men ser jo ganske lovende ut. Men tror nokk at Chernarus fortsatt er og blir favoritten. :p

 

Fikk bare sjekket 1/50-del av den ene øya bare, da den var veldig stor. ^^

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg ikke har vært på Ourdayz lenge, men har igjen opplevd endringer som gjør at ourdayz ikke blir attraktivt nok.

Først og fremst da jeg først startet og spille her, opplevde jeg stadig vekk at det var forr lite admins. Skjedde det noe, så måtte man kanskje vente flere timer på at det ble gjort noe som helst med. Men skjønner godt at det ikke er enkelt å fylle inn en rettferdig admin alltid heller.

 

Det er helt klart whitelistinga som gjør folk skeptiske til å begynne/gidde med Ourdayz. Også er det nok mulig at mange ikke syns brukerbasen er stor nok. Hovedsaklig hadde man ikke trengt whitelisting heller. Det man trenger er aktive administratorer som er ofte på. Da kunne man opprettholdt disse 2 reglene uten problemer.

 

Mange her mener at whitelistinga var en god ting, og missforstå meg rett her: intensjonen er jo kjempe bra. Men det fungerer bare ikke. Folk orker ikke å lage en bruker for så å spille. Kanskje det er latskap eller at vi vil ha det enkelt, men sånn er det nå bare.

 

Ser flere og flere som velger å gå over til Zombies.nu, men igjen så har de andre problemer. Zombies.nu gjør det bra fordi de har opplegg, men igjen de har litt for mye opplegg også. Ventetida for å gå inn på serveren fordobles når man også er nødt til å vente på en client som skal tracke pcen din. Noe som gjør ventetiden fra 4 min til nesten 8 min. Ikke verdt det i Mine øyne.

 

Hovedsaklig grunnen til at jeg sluttet var p.g.a forr lite aktivitet av spillere og admins. Men mener at det som slo beina under ourdayz var whitelistinga og fokus på feil ting.

Lenke til kommentar

Vil heller ha en sikker server med lite personer enn en full usikkret server med hackers og scripters i hytt og pine.

Og når folk ikke gidder og bli medlem i et forum for og sende inn GUID'en kan de bare hade så godt. Tar maks 5min. Da får man en server som er veldig sikker mot scripters osv..

 

hvor har du det fra? Mener Chernarus er 250km^2 og det er jo stort sett bare fastland. De to øyene er henholdsvis 70km^2 og 45km^2 eller hva det var?

Tror nokk dette stemmer ja, for det tok ikke så veldig lang tid å gå fra ene siden av øya, til andre. Selve øyene kan umulig være 600km². Så 70 og 45km² tror jeg stemmer bra.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...