Gå til innhold

OurDayZ II tråden - Diskuter alt om serveren her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATV er livsfarlig. Umulig å kjøre på broen eller havner med den. Da havner du på siden. Snur seg ikke før server restarter.

 

Har ikke hatt tid å spille i det siste, men har lagt merke til at serveren er særdeles lite befolket etter whitlisting ble slått på. Tyseligvis mange som ikke har orket å gjøre det. Har selv ikke fått gjort det ennå. Spørs om jeg gidder, siden serveren så og si er tom.

Synd er det.

Lenke til kommentar

For mye tukling og "opplegg" gjør folk mindre interessert. Sånn er det bare.

Nå er det ikke veldig mye tukkling og opplegg da, og de mest populære serverne der ute har veldig mye mer tukling en det vi har. Vi har endret 2 kodelinjer på helicrash skriptet, og lagt til whitelist.

 

Det med whitelist gir jo ikke bare positive ting mot hackere og cheatere. Det skremmer også bort de som ikke gidder å whiteliste seg fordi det tar for mye tid, noe som også er veldig positivt da disse sjeldent gidder å bidre til å lage et godt miljø inne og utenfor serveren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det ikke veldig mye tukkling og opplegg da, og de mest populære serverne der ute har veldig mye mer tukling en det vi har. Vi har endret 2 kodelinjer på helicrash skriptet, og lagt til whitelist.

 

Det med whitelist gir jo ikke bare positive ting mot hackere og cheatere. Det skremmer også bort de som ikke gidder å whiteliste seg fordi det tar for mye tid, noe som også er veldig positivt da disse sjeldent gidder å bidre til å lage et godt miljø inne og utenfor serveren.

 

Nå er det ikke veldig mye tukling og opplegg som skal til for at folk ikke gidder heller, så lenge det ikke er snakk om hardcore gamere. Folk flest vil nok ikke bruke mer tid enn de trenger på å sette seg inn i regler, retningslinjer, systemer og andre tekniske detaljer. Bare whitelisting og tukling med koden og smådetaljer er mer enn nok til at folk ikke gidder.

 

Hvem som har bestemt disse administrerende tingene? De engasjerte som driver med serveren, og som lett kan omtales som harcdore, eller det såkalte "ja/nei"-avstemning demokratiet?

 

Godt miljø inne og utenfor serveren? Eneste faktiske miljøet er jo interne bander/guild/clan og forumet her. Forumet har også til dels problemer da det ofte er folk som sitter her å spammer ned forumet med sutring og klaging både over alt-f4 og at folk spiller som en ABB og har psykiske problemer. Det har heller aldri vært mye folk på denne serveren. Det er stadig klaging over for lite aktivitet, og da er all tukling og knoting relevant. Jeg har ikke gidda å whitelista meg (enda), men det er av andre grunner. Jeg har mista interessen etter deres opptrapping i innførelse av "opplegg og styr". Dú kan få kalle det hva du vil, jeg kaller det dét, og den retningen er en negativ retning og jeg aner kraftig hvilken vei det går, og til nå har min mistanke hatt helt rett.

 

Jeg mener at whitelist er helt greit for min egen del, og kanskje serverens del også. Men er det nødvendig? Er det vits i å legge mer styr og tukling i serveren enn nødvendig? At du vil skremme vekk spillere fordi de ikke orker styret og utviklingen serveren tar, så greit nok, da bekrefter det på et vis hva dere ønsker med denne serveren, og interessen min falt enda et lite hakk :)

 

Min mening er; gjør nødvendige tiltak, og ikke gjør dem bare for å gjøre dem.

Lenke til kommentar

Vi er veldig ydmyke med å innføre forandringer, og vi fikk et veldig klart flertall for å gjøre de forandringene vi gjorde med henhold til å forandre helicrashet. Eventuelle andre forandringer blir også drøftet i communitiet.

 

That said, Whitelist er kommet for å bli. Vi er HELT avhengig av å kunne lenke spiller opp mot en forumbruker, spessielt i forholdt til håndheving av regler. (Som nå er kun 2 stk -> ourdayz.net).

Lenke til kommentar

Folk blir kanskje litt lei av at det er kill on sight. det er jo ikke noe overlevelse bare deathmatch!

Mulig det ja.

Savner virkelig den tiden da jeg først prøvde DayZ. Bare noen få uker etter release av alphan.

Da var det ikke EN sjel som drepte noen. Alle vi møtte på osv ble med i gruppen. Var alltid 10-15 stk som løp rundt omkring. ^^

Må si det er mye morsommere enn å bare sitte på sniper hill og vente på en eller annen bambi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk blir kanskje litt lei av at det er kill on sight. det er jo ikke noe overlevelse bare deathmatch!

Mulig det ja.

Savner virkelig den tiden da jeg først prøvde DayZ. Bare noen få uker etter release av alphan.

Da var det ikke EN sjel som drepte noen. Alle vi møtte på osv ble med i gruppen. Var alltid 10-15 stk som løp rundt omkring. ^^

Må si det er mye morsommere enn å bare sitte på sniper hill og vente på en eller annen bambi.

Mm

 

 

Endret av Ptv.swart
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...