Gå til innhold

OurDayZ II tråden - Diskuter alt om serveren her


Anbefalte innlegg

Jeg har så mye på hjertet, men gir egentlig faen i å ta meg bryet med å skrive det fordi folk med normalt (folke)vett burde skjønne det.

 

Så derfor vil jeg bare understreke det eneste jeg faktisk synes er viktig. Alt det andre er småpirk.

Så da begynner jeg, og formulerer dette enkelt og greit slik at alle burde skjønne det:

 

Ettersom jeg har skjønt, så tilhørte campen 5-6 spillere. Her er en liste over kjøretøyene gutta hadde lagra (av det jeg kan komme på dagen etter):

2 Orange ural, Hvit UAZ, GAZ, Felleskjøpetbilen, rustkjerra, rød traktor, 2 blå hippievogner, svart SUV, Hvit bil, Hvit Pick-up, V3S lastebil.

 

Totalt 13 kjøretøy på hjul. 13/6 (i beste fall) er 2.17, altså over to kjøretøyer per pers.

Hvor mange fremkomstmidler det er totalt på serveren vet jeg ikke, men om man sier 30, og trekker ifra helikopteret, pbx, 2stk fiskebåter, 3 sykler og en hvit båt så ender vi opp med 21. (100/21)*13=62% av alle biler og lastebiler på serveren.

Mao. det eneste dere manglet var 2-3 atv'r, 2 UAZ'r, en blå ural, 3 busser og en hvit pickup (av det jeg vet) Og ja, da er det nok mer enn 30 kjøretøyer. MEN ALIKEVEL. skjerp dere! En gruppe på 5-6 klarer seg i massevis med 4 biler. Det synes jeg er et raust antall. Er man helt alene synes jeg man kan ha feks.en lastebil og en atv, men når man er i en stor gruppe kjører man aldri rundt alene, ihvertfall så kjører ikke alle seks rundt i hver sin bil til hvert sitt sted, og de kjører ihvertfall ikke 2-3 biler hver samtidig, det blir for dumt. hva skal dere med en traktor når dere har alt annet å velge imellom? seriøst....

Jeg er ikke den som sliter mest med å skaffe seg et fremkomstmiddel, men tenk på hvor mye morsommere nye spillere har det hvis de finner en bil! Tenk også på hvor mye mer morro og actionfylt det hadde blitt for alle...

Om noen er uenige i dette, så vet jeg ærlig talt ikke hva som er galt med dem annet enn at det er noe alvorlig.

Endret av ivr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har så mye på hjertet, men gir egentlig faen i å ta meg bryet med å skrive det fordi folk med normalt (folke)vett burde skjønne det.

 

Så derfor vil jeg bare understreke det eneste jeg faktisk synes er viktig. Alt det andre er småpirk.

Så da begynner jeg, og formulerer dette enkelt og greit slik at alle burde skjønne det:

 

Ettersom jeg har skjønt, så tilhørte campen 5-6 spillere. Her er en liste over kjøretøyene gutta hadde lagra (av det jeg kan komme på dagen etter):

2 Orange ural, Hvit UAZ, GAZ, Felleskjøpetbilen, rustkjerra, rød traktor, 2 blå hippievogner, svart SUV, Hvit bil, Hvit Pick-up, V3S lastebil.

 

Totalt 13 kjøretøy på hjul. 13/6 (i beste fall) er 2.17, altså over to kjøretøyer per pers.

Hvor mange fremkomstmidler det er totalt på serveren vet jeg ikke, men om man sier 30, og trekker ifra helikopteret, pbx, 2stk fiskebåter, 3 sykler og en hvit båt så ender vi opp med 21. (100/21)*13=62% av alle biler og lastebiler på serveren.

Mao. det eneste dere manglet var 2-3 atv'r, 2 UAZ'r, en blå ural, 3 busser og en hvit pickup (av det jeg vet) Og ja, da er det nok mer enn 30 kjøretøyer. MEN ALIKEVEL. skjerp dere! En gruppe på 5-6 klarer seg i massevis med 4 biler. Det synes jeg er et raust antall. Er man helt alene synes jeg man kan ha feks.en lastebil og en atv, men når man er i en stor gruppe kjører man aldri rundt alene, ihvertfall så kjører ikke alle seks rundt i hver sin bil til hvert sitt sted, og de kjører ihvertfall ikke 2-3 biler hver samtidig, det blir for dumt. hva skal dere med en traktor når dere har alt annet å velge imellom? seriøst....

Jeg er ikke den som sliter mest med å skaffe seg et fremkomstmiddel, men tenk på hvor mye morsommere nye spillere har det hvis de finner en bil! Tenk også på hvor mye mer morro og actionfylt det hadde blitt for alle...

Om noen er uenige i dette, så vet jeg ærlig talt ikke hva som er galt med dem annet enn at det er noe alvorlig.

 

110% enig.

Lenke til kommentar

Jeg har så mye på hjertet, men gir egentlig faen i å ta meg bryet med å skrive det fordi folk med normalt (folke)vett burde skjønne det.

 

Så derfor vil jeg bare understreke det eneste jeg faktisk synes er viktig. Alt det andre er småpirk.

Så da begynner jeg, og formulerer dette enkelt og greit slik at alle burde skjønne det:

 

Ettersom jeg har skjønt, så tilhørte campen 5-6 spillere. Her er en liste over kjøretøyene gutta hadde lagra (av det jeg kan komme på dagen etter):

2 Orange ural, Hvit UAZ, GAZ, Felleskjøpetbilen, rustkjerra, rød traktor, 2 blå hippievogner, svart SUV, Hvit bil, Hvit Pick-up, V3S lastebil.

 

Totalt 13 kjøretøy på hjul. 13/6 (i beste fall) er 2.17, altså over to kjøretøyer per pers.

Hvor mange fremkomstmidler det er totalt på serveren vet jeg ikke, men om man sier 30, og trekker ifra helikopteret, pbx, 2stk fiskebåter, 3 sykler og en hvit båt så ender vi opp med 21. (100/21)*13=62% av alle biler og lastebiler på serveren.

Mao. det eneste dere manglet var 2-3 atv'r, 2 UAZ'r, en blå ural, 3 busser og en hvit pickup (av det jeg vet) Og ja, da er det nok mer enn 30 kjøretøyer. MEN ALIKEVEL. skjerp dere! En gruppe på 5-6 klarer seg i massevis med 4 biler. Det synes jeg er et raust antall. Er man helt alene synes jeg man kan ha feks.en lastebil og en atv, men når man er i en stor gruppe kjører man aldri rundt alene, ihvertfall så kjører ikke alle seks rundt i hver sin bil til hvert sitt sted, og de kjører ihvertfall ikke 2-3 biler hver samtidig, det blir for dumt. hva skal dere med en traktor når dere har alt annet å velge imellom? seriøst....

Jeg er ikke den som sliter mest med å skaffe seg et fremkomstmiddel, men tenk på hvor mye morsommere nye spillere har det hvis de finner en bil! Tenk også på hvor mye mer morro og actionfylt det hadde blitt for alle...

Om noen er uenige i dette, så vet jeg ærlig talt ikke hva som er galt med dem annet enn at det er noe alvorlig.

 

Skjønner mye av det du sier på slutten der. Du har også antageligvis rett ang mengde biler vi hadde. Vi hadde relativt dårlig oversikt over antall biler vi hadde. slik som det er nå dog mistet vi alle untatt 4. Vi har nå satt opp en ny camp og vi vil fortsette og ta de bilene vi føler for. Dere er velkomne til og lete etter den. Vi syntes delen med morroa av dette spillet er og samle på ting. Jo fler biler vi har jo mer plass til ting vi har. Det er mange vehicles som er uønskedde av oss. Vi beklager at vi sprengte v3s når Ivar eller hva han heter kjørte den men vi syntes det var en kul opplevelse med "char chase". Nå vil det da være rundt 10 biler av de forrige vi hadde som har respawnet rundt brettet og igjen availiable for freshly spawned players. Så lenge reglene ikke spessifiserer at det vi driver med er ulovelig så vil IKKE endre praksisen våres. Vi håper du kan forstå det og at du kanskje blir ekstra motivert til å lete etter den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen er uenige i dette, så vet jeg ærlig talt ikke hva som er galt med dem annet enn at det er noe alvorlig.

 

Jeg er av dem som det går "utover" når det kommer til at andre har alle bilene. Jeg stortrives likevel, jeg er totalt uenig med deg, og vil samtidig påstå det er deg det er noe gale med. Om du vil påtrenge andre din casual og begynner-vennlige mening, og fastsette den som en fasit-holdning, så er det åpenbart noe i veien.

 

Som jeg har fremhevet flere ganger tidligere, så tilpasser jeg meg tilstanden på serveren. Overmodige løkhuer som kjører inn i byen er mat for meg. Senest for en halvtime-time siden var det ludo som ble mat for min DMR når han skulle kjøre. så jeg spurta til bilen og stakk av med den mens tafatte venner prøvde det de kunne for å stoppe meg uten hell.

 

Noen sjeler som spiller DayZ er litt begrenset i sin tankegang. Tror virkelig folk at man må finn en fersk spawnet bil for å kunne ha den? Tror folk at om en gruppe har alt i en camp, så er det ingen som kan røre det? Spillet er et helhjertet anarki, og SAved & Co gjør det de ønsker fordi de kan. Det er jo litt av essensen til DayZ.

Lenke til kommentar

Det var en litt annen tone ja : ) Bare bruk tiden deres og hoard dere. Det er nok noen som kommer til å finne campen og sprenge alt. Du vet, jo flere gule og blå biler, jo lettere blir den å oppdage. Det var vel deres V3S? Jeg hadde akkurat stjålet den og alt det andre av verdi i campen (som lå baki). Håper dere loota den... hvis ikke gikk dere glipp av 3 thermals og mye anna rått. Lo meg ihjel av biljakten, haha! CSI CHERNARUS fu

Lenke til kommentar

Ja ivr det var vår V3S =) det var jo helt klart bilen med mest utstyr inne i. Vi mistet for det meste bare Backup equipment dog. Det går bra, vi syntes helt klart det var mer morro at vi fikk en biljakt en det faktum at vi eier den. Kunne ikke brydd oss mindre at den sprengte (Den gjorde det når vi skøt på deg den siste gangen) alt i spillet respawner! Vi ser den vel igjen en dag. Takk for morroa dog!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Senest for en halvtime-time siden var det ludo som ble mat for min DMR når han skulle kjøre.

 

har bilen nå da, takk for AS50 og DMR <3

 

Haha! Vi satt på mumble og maste om alt og ingenting, haha, plutselig sto det ei fitte og skøt oss begge :p Alt kan skje i DayZ :p

 

trodde så jævlig dere så meg når jeg var langt nede i vegen :p sneaky sneaky

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Møtte akkurat verdens mest barnslige spiller i cherno... Jeg var nyspawna og løp mot byen. i utkanten møter jeg en som sier "skjeeerrraa bageeeraa" så jeg gir han honnør og setter meg fredelig ned på veien (unarmed) Også sier han "vil do (ja, do) dø?" også skyter han meg i hodet. Noen som føler seg truffet? Hadde vært flau hadde jeg vært deg.

Lenke til kommentar

Fikk en morsom halvtime på taket av brannstasjonen i Cherno før jeg tok kvelden da... stacka en haug med flares og fant en m14 på brannstasjonen. Overraska vel en gruppe som snek seg langs veien, men uheldigvis for meg var det ikke noen hvem som helst... vil tippe dere var 4-5 stykker totalt? Drepte vel de fleste, og fortsatte å spotte og lyse opp området rundt med flares. Visste hele tiden at det var en luring i etasjen under meg, men han var vel så lur at han tok et par stigetrinn med noen minutters mellomrom, og til slutt venta han på den rette anledninga. Mens noen lå å supressa meg, mens andre kjørte bil for å avlede oppmerksomheten, klatret han det siste trinnet og skjøt meg i ryggen meg en enfield. Creds til han og stigetaktikken hans! Uten den skulle jeg ha sitti der en time til, eller i bestefall plukka dere ned en etter en og stikki av med bilen.

Lenke til kommentar

Fikk en morsom halvtime på taket av brannstasjonen i Cherno før jeg tok kvelden da... stacka en haug med flares og fant en m14 på brannstasjonen. Overraska vel en gruppe som snek seg langs veien, men uheldigvis for meg var det ikke noen hvem som helst... vil tippe dere var 4-5 stykker totalt? Drepte vel de fleste, og fortsatte å spotte og lyse opp området rundt med flares. Visste hele tiden at det var en luring i etasjen under meg, men han var vel så lur at han tok et par stigetrinn med noen minutters mellomrom, og til slutt venta han på den rette anledninga. Mens noen lå å supressa meg, mens andre kjørte bil for å avlede oppmerksomheten, klatret han det siste trinnet og skjøt meg i ryggen meg en enfield. Creds til han og stigetaktikken hans! Uten den skulle jeg ha sitti der en time til, eller i bestefall plukka dere ned en etter en og stikki av med bilen.

 

Hehe, det var en morsom episode (Y) Jeg satt med sniper i skaugen ( bomma på første skudded :c ) Flatrix var i stigen og ludo kjørte bil :D Var artig ! Så kom jo det en UAZ og Amerikaner rett foran meg :s men de forsvant fort som faen ...

Lenke til kommentar

Fikk en morsom halvtime på taket av brannstasjonen i Cherno før jeg tok kvelden da... stacka en haug med flares og fant en m14 på brannstasjonen. Overraska vel en gruppe som snek seg langs veien, men uheldigvis for meg var det ikke noen hvem som helst... vil tippe dere var 4-5 stykker totalt? Drepte vel de fleste, og fortsatte å spotte og lyse opp området rundt med flares. Visste hele tiden at det var en luring i etasjen under meg, men han var vel så lur at han tok et par stigetrinn med noen minutters mellomrom, og til slutt venta han på den rette anledninga. Mens noen lå å supressa meg, mens andre kjørte bil for å avlede oppmerksomheten, klatret han det siste trinnet og skjøt meg i ryggen meg en enfield. Creds til han og stigetaktikken hans! Uten den skulle jeg ha sitti der en time til, eller i bestefall plukka dere ned en etter en og stikki av med bilen.

 

du ta bilen vår? :rofl:

Lenke til kommentar

Møtte akkurat verdens mest barnslige spiller i cherno... Jeg var nyspawna og løp mot byen. i utkanten møter jeg en som sier "skjeeerrraa bageeeraa" så jeg gir han honnør og setter meg fredelig ned på veien (unarmed) Også sier han "vil do (ja, do) dø?" også skyter han meg i hodet. Noen som føler seg truffet? Hadde vært flau hadde jeg vært deg.

 

Haha! Det var meg, det. Jeg kan betrygge deg at jeg ikke er verdens barnsligste spiller, men kanskje jeg er i nærheten, eventuelt er du en hårsår ungdom som tar spillet (etter min mening) litt for seriøst(?) Uansett, så er jeg en bandit, eller en morder om du vil. Jeg dreper alt jeg ser (inkludert kuer, sauer o.l) Jeg har selv blitt drept en haug med ganger av folk som sier de er vennlige osv og blitt bokstavelig talt henrettet. Det betyr at jeg prøver å unngå folk med våpen til jeg får et selv, og ikke bare står der å gir salutt til en person jeg aldri har møtt eller aner hvem er. Da ber du om å bli skutt, og det spesielt på en så hardfør server som dette. Når man er uten våpen har man ikke særlig til valg, enten lar de med våpen deg leve, eller så dreper de deg. Selv ler jeg bare av det hele når jeg blir henrettet. Det er så skittent, på en så gøyal måte, at man kan vel nødig bli så lei seg at man griner på forumet. Du burde ikke ta det så personlig, bagera. Innse at spillet er basert rundt et anarkistisk og post-apokalyptisk konsept der det ikke er et regelverk som sier at noen er idiot eller bryter med ett eller annet lovverk fordi de hoarder biler eller dreper ubevæpna sviminger som kneler midt i veien.

 

Ser jeg noen som løper mot meg flere ganger, og setter seg ned foran trynet mitt, så blir de nok sannsynligvis drept (så lenge jeg har våpen og ammo). Det er jo til en viss grad et rollespill, og jeg har tatt på meg rollen som en hemningsløs morder. Hvilken rolle tar dú på deg? Den kristne kommunisten som tror og ønsker at alle skal ha det like godt, og være venner?

 

edit: Du skriver at jeg sa "vil do (ja, do) dø?" er forøvrig en løgn, eventuelt har du hørt feil. jeg sa "Hvem er do?" og jeg fikk ikke svar, og du ble drept. Synd, trist, leit, drikk vann.

Endret av sjeve
Lenke til kommentar

Møtte akkurat verdens mest barnslige spiller i cherno... Jeg var nyspawna og løp mot byen. i utkanten møter jeg en som sier "skjeeerrraa bageeeraa" så jeg gir han honnør og setter meg fredelig ned på veien (unarmed) Også sier han "vil do (ja, do) dø?" også skyter han meg i hodet. Noen som føler seg truffet? Hadde vært flau hadde jeg vært deg.

 

Muligens samme fyr jeg støtte på i Elektro en gang. Jeg hadde daua ved innlogging, og spawna uten utstyr. Løpte i full fart inn i byen for å (prøve) grabbe noe gear, men klarte å bli truffet av en zombie og fikk bleeding damage. Plutselig dukka det opp en fyr bak meg som ropte "du bløøøeeer du bløøøeeer, hahahhihihi" og så plaffa han meg ned. :roll:

 

Hver sine gleder her i livet... :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Møtte akkurat verdens mest barnslige spiller i cherno... Jeg var nyspawna og løp mot byen. i utkanten møter jeg en som sier "skjeeerrraa bageeeraa" så jeg gir han honnør og setter meg fredelig ned på veien (unarmed) Også sier han "vil do (ja, do) dø?" også skyter han meg i hodet. Noen som føler seg truffet? Hadde vært flau hadde jeg vært deg.

 

Muligens samme fyr jeg støtte på i Elektro en gang. Jeg hadde daua ved innlogging, og spawna uten utstyr. Løpte i full fart inn i byen for å (prøve) grabbe noe gear, men klarte å bli truffet av en zombie og fikk bleeding damage. Plutselig dukka det opp en fyr bak meg som ropte "du bløøøeeer du bløøøeeer, hahahhihihi" og så plaffa han meg ned. :roll:

 

Hver sine gleder her i livet... :hmm:

 

Det var jeg som tok knekken på ivr, og det du snakker om nå er helt ukjent for meg, så da er det nok flere som er som meg, for jeg har blitt drept på samme måte mange ganger tidligere, så hvis dette er ukjent for deg, og er noe du tar ille opp, så slutt med DayZ, for det kommer ikke til å bli siste gang.

 

Hevenu shalom alechem?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...