Gå til innhold

Hvordan skal jeg takle ekstreme kristne folk?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer dette sterkt.
Tenk på mulighetene, liberale venner og et nytt nettverk i en stor by, et spennende studie, muligheten til å reise ut i verden på utveksling, for ikke å snakke om spennende jobbtilbud etter endt studietid. Jeg kjenner til problemene med sladder og konformitetspress i gamle bedehusbygder og jeg er ikke tvil om hva jeg hadde gjort: første tog sørover..

Jeg har bodd sørpå før, så jeg vet godt fordeler/bakdeler med det.

 

Det eneste jeg kan tenke meg som er fordeler her er jo at man kan spille høy musikk hele natten og slike ting. Men det sosiale? Nei, alt er ikke tilfredstillende. Og når jeg har blitt lei nok, noe som jeg er nå. Så kan jeg ofre musikk for visse andre fordeler.

 

Og jeg trenger vel ikke spesifisere at han ene karen som nylig innrømte han var ateist ble snakket stygt om? (Som jeg hørte selv).

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du hvertfall ikke alene om å ikke være kristen.

For de du tror er venne er ikke det, det er kun medtroende og de snur ryggen til deg så fort de oppdager at du ikke tror det samme som deg.

De er kun ute etter likesinnede eller folk de kan omvende og ikke noe mere en det.

Du vil bli like godt tatt i mot som nyomvendt i nesten hvilken som helst trossamfunn, men det hele er falsk så det skriker etter.

Det er ikke venner det er verdt å ta vare uavhengig av hvor alene du føler deg.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stol mer på deg selv og dine egne kvaliteter! - memorer noen av de mest virksomme bibelsitater (baksnakk-sladder-dømming osv) og bruk dem hver gang noen av disse folka bryr seg for meget - kos deg med å ikke være en "sau" - hold ut! - når de mest fornuftige av disse (skrives i det håpet at det er noen få i flokken ...) omsider skjønner at du ikke gir deg så lett og at det er verdt deres respekt, kan det hende du får ett par mer trofaste venner - og sist, men ikke minst; det er ekstremt deilig å vinne over "bygdedyret" ... ;) Jeg vet :)

Lenke til kommentar

Høres kjekt ut å bo der :)

Men jeg vet ikke helt hva læstadianisme er for noe. Her står det mange spørsmål i innledningen:

http://www.josafat.no/Tema_i_fokus/2004/Artiklar/Sanvik_Ove_artikkel_070504.htm

 

...men jeg savner en konklusjon på slutten. Da mener de kanskje at læstadianisme er OK, siden de ikke skriver noen advarsler?

Det virker som læstadianere på mange måter er et eget samfunn, at de oppfører seg litt annerledes enn "vanlige" kristne. Men som sagt, jeg vet ikke helt hva det er for noe.

Veldig overraskende at det finnes slike steder i 2012.

Det høres ikke lett ut for deg å leve som den eneste ikke-læstadianeren der oppe.

Hva med å flytte til nabobygda? Kanskje det er litt annerledes der?

Lenke til kommentar

Som alltid skal konvertere deg, og stappe det de tror på ned i halsen på deg?

Absorbere det som en svamp.

 

Jeg bryr meg ikke om hva du tror på, så lenge du ikke stapper det ned i halsen på meg.

Jatt med...

 

Jeg bor i en veldig liten bygd, og har ekstreme kristne overalt. Som alltid skal konvertere meg.

Lyv å si du er kristen...

 

"har du prøvd å be til gud?"

Si ja.. Jeg har prøvd ham. Gjør det til noe tørt og kjedelig.

 

"Du har ikke vurdert gud, da?"

Det har du allerede svart på. Du virker lite interessert i det de sier.

 

Det er akkurat som ekstremister.

Ja. De er det...

 

Folk må kunne bestemme seg selv hva de tror på.

Til de som er veldig kristne og sånt, si følgende: "Det er forferdelig med denne ytringsfriheten vi har i Norge... Trosfriheten likeså.. Man trenger ingen annen frihet enn å tro på Jesus." Lag så en "streng" mine i ansiktet... (...) Resten finner du ut av selv. ;)

Lenke til kommentar

Jeg lyver om at jeg tror på gud, for å slippe unna slike ting.

De fleste som sier at de tror på Gud i bygda di lyver. Det er gruppepress sier du jo selv.

De aller fleste mennesker tror ikke på bullshitet i bibelen i voksen alder, men mange tørr ikke å si det i frykt for hva de andre måtte mene om dem... Eller de er ikke interessert. Eller de finner hygge i det mytologiske.

De ser ingen god grunn til å være i opposisjon.

 

Men folk tror meg ikke helt.. (det bor 40-50 stk her)

Grunnen er at de ikke tror selv. Ikke på ordentlig. Da ville de ikke klart å se igjennom deg så godt. Grunnen til at de kan se deg så godt, er fordi de selv er usikre og har liten tro...

 

Min maksimale internetthastighet er 1.1MB/s ned, uansett hvor mey jeg betaler. Så det sier jo kanskje noe om hvor mye bygda er utviklet her. (og én lokalbutikk).

Gjør det klart for dem at du ikke er interessert og at dersom de ikke klarer å respektere det vil det gå på vennskapet løs. Om de ikke klarer å la være til tross for at du har gitt klart utrykk for at du ikke ønsker slikt kan det jo tyde på at de ikke verdsetter vennskapet til deg så høyt som de burde.

Og da blir jeg helt utfryst hvis jeg gjør dette.

Ja, da lønner det seg å spille med...

 

Jeg gir langt faen i hva folk tror på, og jeg støtter at folk tror på noe. Men når jeg blir tvunget til å tro på noe så liker jeg det ikke.

Ikke jeg heller. Det viler en dumhet over det hele... Man føler seg maktesløs og blir oppgitt.

 

Derfor trenger jeg løgner/bedragerier for å få folk til å tro at jeg tror på gud.

Absorber det de tror på. Les bibelen, og drill på de stedene du mener er dummest, og gjengi dem til "menigheten"...

 

(Jeg var ærlig en gang)

 

Jeg støtter det at du tror på noe.

Det trenger du ikke... Men om du blir utstøtt så er det bedre å spille med.

 

Og jeg har respekt for kristendommen

Hvorfor har du det? Den respekterer ikke deg, så hvorfor skal man respektere den?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Som alltid skal konvertere deg, og stappe det de tror på ned i halsen på deg?

 

Jeg bryr meg ikke om hva du tror på, så lenge du ikke stapper det ned i halsen på meg.

 

Jeg bor i en veldig liten bygd, og har ekstreme kristne overalt. Som alltid skal konvertere meg.

 

"har du prøvd å be til gud?"

 

"Du har ikke vurdert gud, da?"

 

Det er akkurat som ekstremister.

 

Folk må kunne bestemme seg selv hva de tror på.

Tydelig at disse folkene ikke kkjenner sin egen besøkelsestid....

 

Men gjør det lure du, flytt.

 

Folk som dette tror de selv er sååååå tolerante og imøtekommende (i god jesus ånd liksom) og så er de det stikk motsatte, de er fordømmende, har null toleranse for anderledes tenkende og er imøtekommende KUN for de som tenker og tror som dem selv. Dette er religion i et nøtteskall og slik ting blir når de lar slikt tull styre sine liv.

 

Så gjør deg selv en tjeneste du å flytt. Hadde en kollega for noen år siden som kom fra en slik "trang" bygd med masse lestadianere (som nesten er på samme nivå som Amich folket i USA, der de lar 2000 år gammel uforstand og ignoranse være ledende isteden for moderne kunnskap og viten) og all den dritten og uhyggen de sprer om seg med mot folk som ikke er som dem. Han hatet dem intenst for deres evendelige mas om å tro på den fiktive figuren jesus og måten de hele tiden, aktivt og uten stans, forsøkte å ødelegge for ham og familien hans (Som hadde en gård i bygda) da ingen av dem var villige til å tro på fantasiene de hadde om jesus. Så det endte til slutt med at gården ble solgt og hele familien flyttet ut derfra på grunn av disse kvalme jesus fantastene som innbiller seg at de er bedre enn andre..

 

Så flytte er nok løsningen ja. For du vil aldri klare å overbevise disse idiotene om at du tror på jesus med mindre du kler deg og oppfører deg som dem pluss at du er på jevnelige møter sammen med dem. For de er overbevist om at du tror på feil jesus... og vil aldri la deg i fred!! Så er du advart! Disse lestardianerne er noen av de mest ignorante av de kristne i den 35 000 greners store ignorasnen som inneholder folk som tror blindt på jesus, de er helt på nederste skjikt når det kommer til skikkelig kunnskap og viten og lar gladelig utdatert, eldgammel og mega ignorant jern alder informasjon gå foran alt annet de måtte finne, for slik kan de opprettholde ignoransen som trengs for å tro på dette i den grad de tror på jesus... Så for dem er viten om annet som gift og regne...

 

Så det er bare å flytte, eller vente til de har så mye innavl at de dør ut av seg selv... Er ikke de skarpeste knivene i skuffen disse folkene skjønner du, selv om de er jævelige!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for svar turbonello. Satt veldig pris på det du også sa RWS. Høres ut som jeg ikke er den første det har skjedd med :p

 

Men skader det om du sier hvilken bygd dette er? Er det i Rogaland?

Ååh.. Det er i Troms et sted.

 

 

Er jo så klart ikke like jævlig hvis man kjører ut av lokalbygda. Bare det er det nærmeste miljøet her som er slik.

 

Jeg kunne jo som noen foreslå lest bibelen og sitert ting, men skal jeg lese fantasibøker så blir det heller Ringenes Herre eller noe.

 

Det som forundrer meg, er all baksnakkinga og drikkinga(drikking, slåssing og utroskap(utroskap har jeg ingen beviser på, men tviler ikke på at det skjer..)) og syndene de begår. Bare fordi de kan bli friløst fra sine synder neste søndag..

 

Jævla hyklere. Er folk bare redd for at det kanskje finnes en gud? Eller er det bare en måte å fjerne skyldfølelsen for noe galt man har gjort?

 

"det går bra hvis jeg knuller kona hans, kan jo bare be til gud og bli friløst fra synene mine neste søndag!!"

 

Skal ikke kristendommen og bibelen lære deg å være et bedre menneske?? Og ikke være satan hele uka, for deretter å bli friløst fra synene sine på søndagen..

 

Og tror ikke jeg tar så veldig feil når jeg sier lokalsamfunnet har stagnert i veksten om moralitet.

 

Tror jeg gjør mindre galt enn de kristne her..

Endret av Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er kanskje ikke så mye bedre enn dem, hvis du sitter og forestiller deg hvordan de velter seg i synd fra søndag til søndag?

 

To onde gjør fremdeles ikke en god Frankline... Kollegaen jeg snakket om noen poster opp her og familien hans ble faktisk aktivt motarbeidet av disse selvgode ignorantene i en sånn grad at de ikke engang gadd å skjule det noe særlig. alt fra istykker skårne såkorn sekker til ødelagte traktorer, for ikke å snakke om mobbing og utfrysning på skole og i tettsted av disse jesus freakene som trodde de hadde jesus på sin side og derved trodde de kunne fare frem som de ville... Ringe lensmannen? Hva tørr han å gjøre liksom...?

 

Så kom deg vekk Bundy, det er nok det lureste du kan gjøre... Og til Frankline vil jeg bare si: Ikke forsvar alle som tror på jesus bare fordi de tror på jesus er du snill!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...