Gå til innhold

Hvordan skal jeg takle ekstreme kristne folk?


Anbefalte innlegg

Og jeg har begynt å tro at folk som tror på gud er halveis utviklingshemmet. Disse gir kristne et dårlig rykte. Har kjent mange hyggelige kristne som ikke måtte påpeke sin tro. Men det var før jeg flyttet nordover.

 

Denne tråden hjalp veldig på dette problemet som jeg har undertrykt så lenge. Setter den ikke på løst enda, hvis det er flere innspill.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å si fra til disse folka at du ikke er interessert, og ferdig med det?

 

Fordi mange av dem ikke tar nei for et svar, men mer en "utfordring". "Jasså, han sa nei første gangen? Da må jeg jaggu prøve igjen, igjen og igjen". Jeg jobba sammen med en slik gnålepave. Heldigvis forsvant han et annet sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er det ikke bare å si fra til disse folka at du ikke er interessert, og ferdig med det?

 

Fordi mange av dem ikke tar nei for et svar, men mer en "utfordring". "Jasså, han sa nei første gangen? Da må jeg jaggu prøve igjen, igjen og igjen". Jeg jobba sammen med en slik gnålepave. Heldigvis forsvant han et annet sted.

 

Jo, du har rett - jeg har og vært borti noen som så det som sin livsoppgave å "frelse alle". Hadde en kollega som holdt på med slikt noe, og jeg brukte mer enn 12 samfulle timer for å høre mannen helt ut (han forklarte meg troen sin). Jeg lot ham holde på uten avbrytelser, og når han var ferdig - var jeg egentlig klar for å ringe galehuset ...

Pussig greier, hva noen får seg til å tro på, og i følge kollegane min, burde verden ha gått under for ca 4 år siden. Men heldigvis ble det nå ikke sånn som han trodde så sterkt på.

Lenke til kommentar

Så var det det med å skjære alle over en kam...

 

Jeg er fra læstadiansk slekt og kjenner meg ikke igjen i noen av beskrivelsene.

Nå er det to retninger av læstadianismen i Troms. Den liberale (den jeg tilhører) og den konservative (mest sannsynlig den Bundy har truffet på).

 

Hvor jeg kommer fra er det utdannede folk, leger, advokater, ingeniører o.s.v. Konstituert kemner i Tromsø var forresten læstadianer for innti lbare noen år siden...

Folk fra bygda mi har sittet på stortinget o.s.v...

 

Om det er slik at Bundy bor i en bygd med konservative, er det bare en ting å si... GUD HJELPE DEG! (fint ordspill? :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...