Gå til innhold

? Fildelingsgigant lagt i grus som gave til USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har da vært mange sider med "lukkede" trackere som har blitt stengt, feks Swepiracy og en del andre svenske "siter".

Faktisk så har jeg lagt merke til at fildeling blir mer og mer "lukkede" nettverk og da har jo RIAA / MPAA på mange måter allerede vunnet litt, det er jo ikke like allment tilgjengelig for dem som ikke har god nok kunnskap.

 

Det vi behøver er nye fildelingsalternativ som er enda mer åpne men som samtidig beskytter brukerne enda bedre. Da kan vi dele politisk ukorrekt informasjon uten at vi trenger å være redde for at Kripos banker på døra og ønsker å fengsle oss fordi vi har løslatt hemmelige dokumenter fra Stoltenbergs kontor på hvordan han finansierer "kompisene sine" (bare et eksempel).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Flott at man stopper tyven. Få slutt på uvesenet og betal for varene.

 

Hvis et kunstverk er en "vare" og deling av informasjon er stjeling - hva hvis jeg finner på et nytt ord? Er andre som begynner å bruke ordet tyver hvis de ikke først har min tillatelse til å bruke ordet?

 

Copyright, patenter og intellektuell eiendom er ikke det samme som privat eiendomsrett. Hvis du tar fra meg min lommebok uten min tillatelse, da er det stjeling (fordi jeg ikke lenger har lommeboken), men hvis jeg har en idé og du kopierer den, da er det ikke stjeling (fordi jeg ikke har mistet noen ting).

Lenke til kommentar

"Message to the voting cattle"... heh, ja, jøss. Nei, sjølv om han vagt lager poeng i mellom, så drukner det i galskapen der.

 

Hva er det som er galskap? At folk fortsetter å finansiere en gruppe korrpute, maktsyke kontrollfreaks som driver aggressive kriger og fengsler 1% av sine innbyggere, eller at noen tør påpeke at det kanskje ikke er noen god ide å blindt gjøre som politikerne sier? Den største massemorderen gjennom tidene er institusjonen kalt staten. Google ordet "democide".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...