Gå til innhold

Test: Google Nexus 7 fra Asus


Anbefalte innlegg

Streame på 3G er ikke akkurat top notch enda. Jeg kan se ditt behov, men for meg er det ikke et problem.

Jeg foreslo 2 tjenester som kan gi streaming, ikke noe mer. Fremtiden er mer eller mindre digital og da streaming. Hvorfor skal Google produsere en tablett med 64 GB minne og mobildata og vips så koster brettet det samme som konkurrentene.

 

Jeg tror Google er fornøyd med det de har laget. Et brett man skal ha hjemme i stuen.

Et brett man skal ha hjemme i stuen er som regel et 10" Hvorfor noen skulle velge et 7" hvis bruksområdet ikke inkluderer å ta det med ut, så blir det bare merkelig for meg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Clear sitt WiMAX-nett (4G) får jeg maksimalt rundt 3-6 Mbps, og det betaler jeg $50 i måneden for. Så 4G er ikke nødvendigvis så veldig imponerende i praksis.

 

Du får fortsatt kun det du betaler for, selv om WiMAX i teorien er mye raskere enn HSPA.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Trenger ikke kamera - har alltid med meg min elektriske tannbørste som også har kamera :-)

 

Seriøst: Leste på en utenlandsk nettside at Asus/Google valgte å droppe kameraet fordi de anser det som unødvendig med backend-kamera for nettbrett. Det har altså ikke noe med å spare kostnader, men en ren funksjonell beslutning. Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar

Trenger ikke kamera - har alltid med meg min elektriske tannbørste som også har kamera :-)Seriøst: Leste på en utenlandsk nettside at Asus/Google valgte å droppe kameraet fordi de anser det som unødvendig med backend-kamera for nettbrett. Det har altså ikke noe med å spare kostnader, men en ren funksjonell beslutning. Noen som vet om dette stemmer?

Begge deler er vel svaret tenker jeg. De har kuttet de tingene de anser som minst nyttige for å holde prisen nede.

 

Lenke til kommentar

En ting man bør rette opp i, i testen:

 

"Vi har opplevd at nettbrett basert på Android 4.0 Ice Cream Sandwich har hatt problemer med ytelsen, og at ting av og til kan gå litt i rykk og napp. Selv den kraftige maskinvaren i Asus Transformer Pad Infinity hadde problemer med dette, og der opplevde vi at nettleseren stadig vekk stoppet opp og kom med meldingen "Nettleseren svarer ikke".

 

Jeg har selv en Samsung Galaxy S2 7" (3g).

Denne kjører bare en dualcore prosessor, men jeg har aldri opplevd at nettleseren har hengt seg.

Nettbrettet fungerer upåklagelig, jeg kan også ringe med det og det har minnekortplass.

 

Så folkens, det er et alternativ til dette googlebrettet.

Samsungen har svakere prosessor, men den har minnekortplass, den har kamera bak og du får den i hvitt om du foretrekker. Man har også 3g modellen.

 

3g-modellen kostet meg 2700 hos elkjøp, der wifiutgaven kostet under 2000kr så vidt jeg husker.

Om man ville opp i 10", ble det ca. 3700 for 3g og ca 3000 for WIFI.

 

Jeg synes ikke at "bakkamera" er tull, når man har en del augmented reality apps.

Lenke til kommentar

Det at det ikke er kamera bak er egentlig helt greit. Men jeg har lest og hørt at man ikke kan ta bildet med frontkameraet... Mangelen på 3-g,minnekort, og den koster 2400 kr. 300 kr mindre enn samsung galaxy tab 2.7 med med minnekortstøtte, kamera på begge sider, noe bedre design.

Nexusen har 4 core og litt bedre skjerm men jeg mener at dette ikke er så viktig:)

pga dette er den nok uaktuell for meg. Men neste generasjon kan det fort bli noe, men først må de ordne tingene jeg mente den manglet.

Lenke til kommentar

Jeg synes først og fremst at det er bra at det nå etableres en 'standard' for små Android nettbrett og det til en veldig god pris. Prisen er selvfølgelig en vesentlig faktor her - å slippe en mer avanset utgave som kostet 50% mer tror jeg hadde vært et dårlig strategisk valg.

 

Alternativer med både minnekortplass, 3G, telefonfunksjonalitet, bedre kameramuligheter o.l. finnes allerede og vil også komme i mange varianter i tiden fremover - men selvfølgelig til en merkbart høyere pris.

Lenke til kommentar

Det at det ikke er kamera bak er egentlig helt greit. Men jeg har lest og hørt at man ikke kan ta bildet med frontkameraet... Mangelen på 3-g,minnekort, og den koster 2400 kr. 300 kr mindre enn samsung galaxy tab 2.7 med med minnekortstøtte, kamera på begge sider, noe bedre design.

Nexusen har 4 core og litt bedre skjerm men jeg mener at dette ikke er så viktig:)

pga dette er den nok uaktuell for meg. Men neste generasjon kan det fort bli noe, men først må de ordne tingene jeg mente den manglet.

Hah! Jeg kommer aldri til å betale mer enn 2000 for Nexus 7. Er dette offisiell prissetting, eller bare importversjonen?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...