Gå til innhold

Windows 8 dukker opp på piratsider


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel WinXP-plate med gyldig lisens.

XP er utdatert og usikkert, så jeg bruker heller Linux.

 

Er jeg helt nødt til å klare å installere XP for å kunne oppgradere til Win8?

Lisensen er gyldig (Norsk Win XP PRO, ikke OEM)

Men plata er så oppskrapt at jeg får bare feilmelding om jeg forsøker å installere fra den.

 

Vil man ikke få en ny Win8-key?

Kan man ikke brenne en Win8-CD, boote fra den, og taste keyen?

Må jeg installere WinXP før jeg kan installere Win8, hver gang jeg av en eller annen grunn har formatert harddisken?

 

Siden XP-lisensen min ikke er OEM, er den heller ikke bundet til en spesiell maskin. Den gamle maskinen som kjørte XP har jeg kastet.

Men jeg ønsker å bruke XP-lisensen til å skaffe billig Win8 til Macen min.

 

Tror ikke XP har drivere til Mac, så det kan bli problematisk om jeg må installere XP for å kunne installere Win8.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft hadde en annen taktikk ved lansering av Win7. Da fikk man gratis oppgradering, men dette omfattet langt færre: Bare noen få av de som hadde kjøpt Vista i halvåret før lanseringen. Nå omfatter introprisen langt flere, men altså ikke lengre gratis.

 

 

Den var ikke 100 % gratis, da man i stor grad måtte betale for å få tilsendt mediet (porto + admingebyr). I motsetning til i dag var det svært få som kunne benytte seg å kjøpe på nettet og laste ned.

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel WinXP-plate med gyldig lisens.

XP er utdatert og usikkert, så jeg bruker heller Linux.

 

Er jeg helt nødt til å klare å installere XP for å kunne oppgradere til Win8?

Lisensen er gyldig (Norsk Win XP PRO, ikke OEM)

Men plata er så oppskrapt at jeg får bare feilmelding om jeg forsøker å installere fra den.

 

Vil man ikke få en ny Win8-key?

Kan man ikke brenne en Win8-CD, boote fra den, og taste keyen?

Må jeg installere WinXP før jeg kan installere Win8, hver gang jeg av en eller annen grunn har formatert harddisken?

 

Siden XP-lisensen min ikke er OEM, er den heller ikke bundet til en spesiell maskin. Den gamle maskinen som kjørte XP har jeg kastet.

Men jeg ønsker å bruke XP-lisensen til å skaffe billig Win8 til Macen min.

 

Tror ikke XP har drivere til Mac, så det kan bli problematisk om jeg må installere XP for å kunne installere Win8.

Ja du må installere,

 

ja du må installere xp hver gang, det kan derfor være lurt å lage et system image.

 

Hvorfor vil du kjøre Windows på en Mac ?? :-)

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel WinXP-plate med gyldig lisens.

XP er utdatert og usikkert, så jeg bruker heller Linux.

 

Er jeg helt nødt til å klare å installere XP for å kunne oppgradere til Win8?

Lisensen er gyldig (Norsk Win XP PRO, ikke OEM)

Men plata er så oppskrapt at jeg får bare feilmelding om jeg forsøker å installere fra den.

 

Vil man ikke få en ny Win8-key?

Kan man ikke brenne en Win8-CD, boote fra den, og taste keyen?

Må jeg installere WinXP før jeg kan installere Win8, hver gang jeg av en eller annen grunn har formatert harddisken?

 

Siden XP-lisensen min ikke er OEM, er den heller ikke bundet til en spesiell maskin. Den gamle maskinen som kjørte XP har jeg kastet.

Men jeg ønsker å bruke XP-lisensen til å skaffe billig Win8 til Macen min.

 

Tror ikke XP har drivere til Mac, så det kan bli problematisk om jeg må installere XP for å kunne installere Win8.

Ja du må installere,

 

ja du må installere xp hver gang, det kan derfor være lurt å lage et system image.

 

Hvorfor vil du kjøre Windows på en Mac ?? :-)

 

Fordi det er et bedre OS kanskje?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

OK. Da tror jeg du bør ringe Kaspersky eller noe slikt og fortelle at du vet alt om det :)

Trenger ikke det, man laster bare ikke ned fra ukjente uploaders.

 

Forøvrig så er det nok av sikkerhetshull i windows 8 fra før av.

http://newsworldwide...-a-kill-switch/

http://www.techpower...vernments-.html

http://www.computerp...kdoor-login.htm

http://www.keralacyb...r-in-windows-8/

Endret av Sulfuric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får man ikke en key som man kan skrive ned på papir?

Finnes det ikke bootbare .iso-filer, slik som prøveversjonen?

 

Hvordan funker denne begrensningen, da?

 

Vil ikke den reine versjonen man kan laste ned fra f.eks. DigitalRiver være kompatibel med en key som har vært oppgradert fra XP?

 

Dette er en skuffelse... Hvis jeg må installere XP først, blir det jo bare rot. BootCamp er forvirrende nok som det er, når man trippelbooter med OSX og Ubuntu på samme maskin.

 

 

Hvorfor jeg vil kjøre Win8 på en Mac?

Vel, fordi jeg kan.

Skriver dette innlegget i Win8 på Mac. Ikke pirat-versjonen, men den preview-versjonen som har ligget ute en stund.

Det kræsjer flere ganger til dagen, og det er ingen tilgjengelige oppdateringer på Windows Update.

Men jeg ønsker jo å ha en viss peiling på Windows.

Det er dumt å være fullstendig analfabet på Windows fordi man har brukt Ubuntu og OSX så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg har vel betalt for W7 når jeg kjøpte laptoppen(?), men det første jeg gjorde var å formatere og installere W7 på nytt (piratversjon) på grunn av bloatware. Er det noen mulighet for meg å oppgradere?

 

Koster W8 240 kr, så har jeg ingen problemer med å betale. Er prisen derimot over 700 kr, så begynner det å bli fristende å laste ned i stedet.

Lenke til kommentar
...og installere W7 på nytt (piratversjon)...

 

 

Du trenger ikke å laste ned en "piratversjon" av Win7 hvis du allerede har key på klistermerket under maskinen.

Offisielle .iso-filer av Win7 kan lovlig lastes ned fra Digital River, og installeres med keyen på klistermerket under maskinen.

Jeg har gjort det selv da min laptop kom med MASSE bloatware.

 

 

Om dette hindrer deg i å oppgradere til Win8 vet jeg desverre ikke. Men jeg gjetter at det går greit.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Med en såpass hyggelig prissetting er det vel det at folk reagerer på "instinktet" når de velger å laste ned piratversjoner?:)

 

Kan jo tenkes at de kjører det på en gammel Pc og uten andre maskiner i nettverket, bare for å se gjennom og hvordan det fungerer.

Akkurat som når man laster ned en prøveversjon for å finne ut om det er noe!

 

 

 

Lenke til kommentar
...og installere W7 på nytt (piratversjon)...
Du trenger ikke å laste ned en "piratversjon" av Win7 hvis du allerede har key på klistermerket under maskinen.Offisielle .iso-filer av Win7 kan lovlig lastes ned fra Digital River, og installeres med keyen på klistermerket under maskinen.Jeg har gjort det selv da min laptop kom med MASSE bloatware.Om dette hindrer deg i å oppgradere til Win8 vet jeg desverre ikke. Men jeg gjetter at det går greit.

 

Det var da som f**n. Den lappen har jeg aldri sett nærmere på før nå. Det har vært så naturlig å laste ned OS via torrent, eller installere fra en hjemmebrent DVD, at jeg aldri har tenkt tanken om at det følger med en produktnøkkel. :p

Lenke til kommentar

Tror W8 kommer til å floppe uansett

Jepp, dette blir som Vista, som skulle revolusjonere ALT, og så endte det med at WIN7 ble rushet ut for å dempe hatet mot dem.

 

Beste win utgavene er helt klart: 98SE, XP, og WIN7; jeg bruker fortsatt XP på min IIS dev-webserver :-D (hovedsaklig fordi det er en 10 tommers laptop i kles... #kremt# server-skapet ;-)

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror W8 kommer til å floppe uansett

Jepp, dette blir som Vista, som skulle revolusjonere ALT, og så endte det med at WIN7 ble rushet ut for å dempe hatet mot dem.

 

Beste win utgavene er helt klart: 98SE, XP, og WIN7; jeg bruker fortsatt XP på min IIS dev-webserver :-D (hovedsaklig fordi det er en 10 tommers laptop i kles... #kremt# server-skapet ;-)

 

-frank

Rushet.. Det tok nesten tre år før Windows 7 kom.

Lenke til kommentar

Tror ikke XP har drivere til Mac, så det kan bli problematisk om jeg må installere XP for å kunne installere Win8.

Det skal gå fint med XP i bootcamp. Nå har jeg riktignok ikke brukt XP i bootcamp siden Leopard, men det ville vært merkelig om bootcamp ikke er backwards compatible til XP i Lion/Mountain Lion.

 

Jeg planlegger å gjøre det på samme måte som deg - oppgradere fra XP Pro til 8 via Bootcamp.

Lenke til kommentar

Tror W8 kommer til å floppe uansett

Jepp, dette blir som Vista, som skulle revolusjonere ALT, og så endte det med at WIN7 ble rushet ut for å dempe hatet mot dem.

 

Beste win utgavene er helt klart: 98SE, XP, og WIN7; jeg bruker fortsatt XP på min IIS dev-webserver :-D (hovedsaklig fordi det er en 10 tommers laptop i kles... #kremt# server-skapet ;-)

 

-frank

Rushet.. Det tok nesten tre år før Windows 7 kom.

Planen var at Vista skulle var windowsversjon i 5 år, så "rushet" er et relativt begrep :p

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...