Gå til innhold

Stoler du på spillselskaper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100%? Valve og CD Projekt. For ett år siden ville jeg også inkludert Piranha Bytes i den "lista", men etter å ha sett hvor uambisiøst, konsollfisert (og likevel buggy!) Risen 2 var - for ikke å snakke om at spillet selvsagt måtte komme med betalt DLC også - så kan jeg ikke være så naiv at jeg kan ignorere det.

 

Det finnes andre spillutviklere jeg også liker, men bare disse to har virkelig bevist for meg at de er helt til å stole på, både når det kommer til det å lage kvalitetsspill, OG (enda viktigere) det å høre på fanbasen.

Lenke til kommentar

Etter Street Fighter x Tekken, så kan jeg ikke si at jeg stoler på Capcom mer. DLC på disk, DLC på gems... Om de seriøst kommer med en "Super Street Fighter x Tekken Tag: Ultimate Edition" eller noe istedet for re-release av CvS2 eller å lage CvS3, så blir jeg emo.

 

Men det er vel Valve og Blizzard jeg stoler mest på selv om det ikke er 100%. Valve med frykten av tallet 3 og Blizz med tallet 3 (Diablo). Jeg vil bare ha en ny Warcraft, til og med re-release av Warcraft 2/3 med enhanced grafikk.

Endret av Bamsemums313
Lenke til kommentar

Først av alt Mojang, uten tvil. Ettersom jeg følger de fleste der på twitter får jeg litt innsyn i hvordan dem tenker om ting, og jeg liker virkelig det jeg leser. Fornuftige og ordentlige folk

 

Nummer to må nok være Valve, aldri skuffet meg, og Portal spillene er bare herlige

 

På tredje plass må jeg sette Dice, de har laget mange fabelaktige BF spill, though det virker som de blir presset endel av EA nå for tiden, noe som er negativt

 

Under tvil vil jeg nevne Crytek

Crysis 1 var helt konge spill

Crysis 2 var en skuffelse og min tillit til dem har blitt tynnslitt pga det, MEN om det jeg har sett til nå av Crysis 3 stemmer så vil Crysis 2 bli tilgitt, og full tillit restored :)

 

Edit:

Så må jeg virkelig beklage for å ha glemt denne her, denne er nok øverst av alle ;)

Ivar Grytten Web

Endret av aerandir92
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo. Leverer så godt som alltid et godt, polert og ferdig produkt, og så langt er DLC modellen ikke eksisterende.

 

CDProjectRed, folk som faktisk har respekt og ydmykhet overfor sine kunder, og ergo leverer spill og produkter uten alt mulig DRM-dritt.

 

Valve. Veldig mye har blitt forbedret på Steam-fronten siden lanseringen som stort sett gjør det til en god og brukervennlig opplevelse. Spillene de lager har jo også rykte på seg på å være ren kvalitet, og dette er et rykte som er velfortjent.

 

Blizzard før de ble infisert av Activison....

 

Sannsynligvis en god del andre også, men disse var de jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

hmm, er en del jeg stoler på som er nevnt flere ganger her, så tenkte å dra fram en annen utvikler som ikke er nevnt:

Capcom.

De har helt klart en del... rare greier for seg i utgivelsene sine, men i mine øyne redder de seg inn på Monster Hunter-serien sin. Den skuffer aldri. Og den kommer så fort de er ferdige og fornøyde med ny story, nye monstre som alltid har god variasjon med særegne angrep/strategier og nye oppdrag.

Lenke til kommentar

Først av alt Mojang, uten tvil. Ettersom jeg følger de fleste der på twitter får jeg litt innsyn i hvordan dem tenker om ting, og jeg liker virkelig det jeg leser. Fornuftige og ordentlige folk

 

Nummer to må nok være Valve, aldri skuffet meg, og Portal spillene er bare herlige

 

På tredje plass må jeg sette Dice, de har laget mange fabelaktige BF spill, though det virker som de blir presset endel av EA nå for tiden, noe som er negativt

 

Under tvil vil jeg nevne Crytek

Crysis 1 var helt konge spill

Crysis 2 var en skuffelse og min tillit til dem har blitt tynnslitt pga det, MEN om det jeg har sett til nå av Crysis 3 stemmer så vil Crysis 2 bli tilgitt, og full tillit restored :)

Ironien er ganske morsom, synes du ikke? :)

Lenke til kommentar

Stoler godt på de fleste indie selskaper siden de har sin egen deadline å holde seg til, i stedet for en gitt av en ditributør. Det faktum at ofte indie titler pleier ha lavere forventninger.

 

Ellers har jeg livet og edle deler i hendene til Valve, de kan få gjøre hva de vil med dem. De beviser jo at de bruker tid, men bruker den bra.

 

2K og de fleste under der som Irrational Games og Gearbox har jeg også stor tillit til. Jo, DNF ble kanskje ikke noe bra, men la meg se noen fullføre en påbegynt middag hvor 2-3 personer har lagt til litt selv.

 

Bethesda Softworks er noen jeg egentlig ikke liker spillene til, syns Fallout og The Elder Scrolls ikke er noe for meg, men stoler veldig på dem, mest pga ID Software ligger under dem. Jeg sitter nå og storkoser meg med Rage som jeg grabba på Steam Summer Sale i ID Software pakken. Bethesda gjør jo en god jobb på Quake Live også.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jo disse nevnt tidligere, bare satser på at det fortsetter slik: CCP, CDproject og Valve.

 

Blizzard hadde en høy stjerne hos meg(ikke engang en wow spiller), men fått en liten bulk nå med Diablo 3 arbeidet sitt.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Bethesda

Vi har heldigvis noen utviklere med ordentlig lidenskap for faget og som tar seg tid for å gi spillerne mange og utrolige spillopplevelser. Du får (som oftest) svært mye igjen for pengene med spillene deres.

 

Mojang

Minecraft: Hvorfor tenkte ingen på dette før?! Så simpelt, men så utrolig gøy. Liker hvordan Mojang kommuniserer med sine tilhengere og måten Notch fremstår på.

 

Rockstar

Det meste disse gutta tar i blir jo gull. Jeg føler at Rockstar, i likhet med Bethesda er en av de utviklerne som i dag tar seg ordentlig tid med spillene sine, og ikke bare peiser ut møl fordi de har et kjent navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...