Gå til innhold

Stoler du på spillselskaper?


Anbefalte innlegg

Valve.

Er umulig å stole på valve. De lover jo ting i ny og ne, og holder aldri det de lover angående release etc. https://developer.va...wiki/Valve_Time

 

Stolte også på blizzard for mange år siden, men der har de mistet min tillit.

 

Double Fine

Rockstar Games

 

Er de eneste for meg

 

Valve gir ut spill senere enn planlagt... så derfor er de ikke til å stole på? Du har noen spesielle prioriteter i såfall. Men for all del. La oss boikotte Valve til de begynner å lansere spillene tidligere, før de er ferdige! Da blir alt mye bedre...

Tror ikke du forstår hva å stole på betyr

 

Hvis Valve sier at xx skal komme da, da stoler ikke jeg på de, pga av fortiden. Snakket ikke om at de skulle lansere tidligere. Sier bare at det er dumt å si "portal dlc" kommer xx dato, så kommer det 2 måneder senere. .

 

Herregud

 

Men slik er det med spill. Man utvikler det, og like før man tror det er klart for markedet, dukker det opp en svær bug som må fikses. Når denne er fikset, skaper det en kjedereaksjon som endrer på noe helt annet i spillet. Og slik fortsetter det.

 

Jeg tror faktisk ikke du helt skjønner hva det betyr å "stole på" et studio i denne industrien. Valve klarer sjelden å overholde sine egne tidsfrister (da de er et privat eid selskap, styrt av spillutviklere og ikke pengetenkende douchebags med dyr dress), men de lytter til sin fanbase, og de lager konstant kvalitetsspill - enten man liker dem eller ei (jeg er ingen fan av TF2, men kan ikke si at det er noe dårlig spill fordi).

 

Og dette med å lytte til samfunnet og lage gode spill gang på gang... tja, det er vel mer enn man kan si for ca. 99% av resten av spillindustrien.

 

Så om du ikke stoler på Valve, bare fordi at det neste spillet kommer en måned eller tre for seint, ja da kan du ikke ha hatt mye å gjøre med andre utviklere/utgivere heller.

Du har svært vanskelig å forstå det jeg sier.

 

Så jeg prøver igjen.

 

Det er forskjell at et spill blir forsinket grunnet bugs.

 

Det er noe annet å si, "vi skal fikse tf2 problem denne uka" så er det fikset 2 år etterpå. Det er også noe annet å si dlc kommer denne uka, så kommer det om 2 måneder. Hvorfor da si noe i det hele tatt. Er vel en grunn til at blizzards "release date its when its done".

 

Og jo jeg vet fint hva det betyr å stole på noen. Og grunnet, Valve sin fortid, hvis de sier half life 3 kommer januar 2013, da stoler jeg ikke på dem at det kommer da. Nettopp pga at de sjelden holder det de lover.

 

At de lager gode spill, er ingen tvil på. Men var det ikke jeg snakket om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoler på Remedy, Firaxis, Creative Assembly, Rockstar, Naughty Dog, Valve og Irration Games. Alle har laget spill jeg elsker og ingen av dem har skuffet så langt. I tillegg må jeg virkelgi gi respekt til Paradox interactive som lager spill uten å fokusere på massene, spillene. Spillene selge rlangt midre enn Battleifeld, CoD, GTA osv. Likevel tørr de å lage spill som er annerledes som blir til kultklassikere.

Lenke til kommentar

Enig med Hr. Jenssen, Valve virker jo, tross sin posisjon i bransjen, som en relativt tillitsverdig utvikler. Lager meget gode spill og tar den tiden de trenger til å gjøre det. Det at de utsetter tidligere annonserte utgivelsesdatoer fordi de trenger mer tid, ser jeg på som en positiv ting, og et tegn på at de ikke gir ut produkter de ikke er fornøyd med. I allefall ingen grunn til å ikke stole på dem imo, heller tvert imot. Blir nesten som å si at du ikke stoler på kompisen din fordi han alltid kommer for sent til avtalene deres. :p

 

Litt overrasket over at så få nevner Funcom. Ja, de har solgt sjelen sin til djevelen (EA), og kommer muligens til å brenne i helvete for det...

Men så lenge de får holde på litt sånn på siden, og gjøre mer eller mindre som de vil uten masse press og jag fra EA (jfr. DICE), noe som det virker på meg som om de får, så har ikke jeg mye å utsette på Funcom. De lager kvalitetsspill og tør tråkke nye stier og med TSW viser de at de har vokst og kjenner sin nåværende plass i bransjen godt.

Håper de fortsetter med å lage litt snevre spill slik at EA til slutt glemmer de helt bort.

 

Har fortsatt en liten plass til DICE i spillhjertet, og satser på at kjernen fortsatt er sitt gamle jeg, men Ea har desverre altfor godt grep om dem.

 

En utvikler jeg hadde tro på var Red 5 Studios og deres kommende Firefall, er jo tross alt en av "utbryter-selskapene" fra Blizzard, men den trua er ikke like stor etter at jeg hørte om forfatteren til spillet og hans noget bakstrebeske og ignorante holdninger, klarer ikke helt å få meg til å overse sånt.

http://www.rockpaper...irefalls-story/

 

Ellers liker jeg, som mange andre her, utviklere som Firaxis, Frictional, Paradox, Bethesda, CDProjekt, Double Fine, Arena Net og mange andre, langt flere enn de jeg ikke stoler på.

Lenke til kommentar

Litt overrasket over at så få nevner Funcom. Ja, de har solgt sjelen sin til djevelen (EA), og kommer muligens til å brenne i helvete for det...

Men så lenge de får holde på litt sånn på siden, og gjøre mer eller mindre som de vil uten masse press og jag fra EA (jfr. DICE), noe som det virker på meg som om de får, så har ikke jeg mye å utsette på Funcom. De lager kvalitetsspill og tør tråkke nye stier og med TSW viser de at de har vokst og kjenner sin nåværende plass i bransjen godt.

Håper de fortsetter med å lage litt snevre spill slik at EA til slutt glemmer de helt bort.

EA ville jo at Funcom skulle slippe TSW i Q1, noe som blir nevnt i kvartalsrapporten deres, så jeg tror Funcom har sagt f... y.. til dem og kjørt på så lenge de kunne før de releaset. TSW er ihvertfall forskjellig nok fra alt annet i den sjangeren at de for tomlene opp fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...