Gå til innhold

iPhone 5 vil få superskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt for lett å si at Apple kopierer samsung, for det første så tviler jeg på at samsung fant på, utviklet og pruduserer denne type skjermer da ville nok ikke apple hatt en sjanse til å bruke det, to så er det tvilsomt at apple begynner å bruke slik teknologi bare for det samsung bruker det, tre min teori til at apple ikke har disse teknologiene allerede i sine telefoner er at de nå har brukt god tid til å lage en skikkelig oppdatering av iphonen, fire hvis det hadde hvert noe bedre en det som allerede er der så tror jeg apple ville brukt det og siden det ikke er det så er det uungålig andre selvskaper ikke bruker det sånn er det bare.

 

LG var en av de første som hadde firekjerners prosessorer i telefonene, og 3d display. Har alle telefoner som har firekjerners prosessor kopiert LG da, tror ikke det. De har bare brukt teknologien tilgjengelig for dem og de var først , hva så? For meg så er iPhonen perfekt og det spiller ingen rolle for meg hvilke teknologi de bruker og hvem som har brukt det før dem, det funker for meg og iphonen er en bra telefon for meg.

 

Og vekt når det gjelder iphone så må du tenke på at alle de telefonene nevnt er laget av plastikk. hvis disse telefoene hadde hvert i glass hadde de nok hvert tyngre en iphonen.

 

Takk for meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er forskjellen på plastic fantastic og glass/ metall :)

 

Det er det, førstnevnte er mer behagelig å holde i, mer solid og lettere.

 

AtW

Det er hhv. subjektivt, feil, riktig.

 

Det er sant, personlig synes jeg ikke alu-glass er så behagelig å holde i, det er mer sårbart mtp temperatur og komfort og hardere. At iphone er mere usolid enn tilsvarende telefoner i plast er neppe feil.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som helst tvil om at stål er et betydelig sterkere materiale enn plast. Når det gjelder glass vs. plast er bildet noe mer nyansert, men aluminosilikatglass eller "Gorillaglass"er faktisk mer solid på flere måter.

 

Sterkere på hvilken måte? "stål er sterkere enn plast", er en alt for generell påstand for noe som er svært nyansert. Realiteten er at iphone tåler lite i forhold til konkurrentene slik den er bygd opp, en av hovedgrunnene til det er glass/metall-oppbygningen de har.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel liten vits å dra opp hva som tåler mest igjen. Det er bare å søke opp en av de utallige drop test videoene på tuben det. Igjen.

 

At en iPhone 4S er mer behagelig å holde blir en subjektiv sak. Som jeg er grunnleggende uenig i. Tung og liten sier jeg. Omtrent som f.eks den nå eldgamle HTC Legend. Sammenlignet senest i dag faktisk. De kjennes ganske like ut i handa.

Lenke til kommentar

@AtW: Jeg prøver å ikke skrive unødvendig lange, kompliserte og kjedelige innlegg, med en halv side presiseringer og forbehold hver gang jeg uttaler meg om noe. Derfor blir det en del "generelle påstander", som jeg likevel hevder er gyldige til tross for at de ikke er underbygget og dokumentert etter akademisk og vitenskapelig standard her. Ikke ulikt mange påstander du selv slenger ut, mao... ;)

 

Noen ting er underforstått - bl.a at vi snakker om telefoner, at vi snakker om påkjenninger som telefoner realistisk sett utsettes for, og at vi snakker om materialsammensetninger og legeringer som faktisk brukes i produktene vi diskuterer. Realiteten er at rammen av stål rundt iPhone 4S tåler svært mye, og at jeg enda har til gode å høre om tilfeller der denne har blitt påført vesentlig skade skade.

Tenk deg en ramme med nøyaktig samme form som iPhones stålramme, men f.eks laget av plasten som brukes i bakdekselet til Samsungs nye "supertelefon", og jeg tror du skal lete litt for å finne en påkjenning som plastrammen tåler bedre. Jeg tror du vet nok om hvordan denne typen plast oppfører seg til at du ser poenget. Det er kanskje en grunn til at vi normalt ikke bruker skruer og spiker av plast i konstruksjoner som skal være sterke og bestandige, eller at kjøkkenskuffen din sannsynligvis ikke er fylt opp med plastbestikk og kokkekniver av plast... ;)

 

Skadene som oppstår på iPhone er i det vesentlige knusing av glass i fall-uhell mot hardt underlag, dvs samme type skader som oppstår på de fleste smarttelefoner med store glassflater, altså de fleste smarttelefoner. Glass kan knuse, også kjemisk herdet "Gorillaglass". Til tross for en viss sårbarhet mot slagskader er denne typen glass mer motstandsdyktig en plasten som brukes i f.eks Galaxy S3 ift. en rekke andre påkjenninger, bl.a riping fra harde/spisse gjenstander, varme, aldring, kjemisk motstandsdyktighet, og sannsynligvis også mekaniske påkjenninger som strekk og trykk.

 

Realiteten er at du ikke har noen systematisk og vitenskapelig underbygd dokumentasjon, eller objektive, verifiserbare målinger, som underbygger påstanden din om at "iPhone tåler lite i forhold til konkurrentene". Det er en alt for generell påstand for noe som er svært nyansert! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@AtW: Jeg prøver å ikke skrive unødvendig lange, kompliserte og kjedelige innlegg, med en halv side presiseringer og forbehold hver gang jeg uttaler meg om noe. Derfor blir det en del "generelle påstander", som jeg likevel hevder er gyldige til tross for at de ikke er underbygget og dokumentert etter akademisk og vitenskapelig standard her. Ikke ulikt mange påstander du selv slenger ut, mao... ;)

 

Noen ting er underforstått - bl.a at vi snakker om telefoner, at vi snakker om påkjenninger som telefoner realistisk sett utsettes for, og at vi snakker om materialsammensetninger og legeringer som faktisk brukes i produktene vi diskuterer. Realiteten er at rammen av stål rundt iPhone 4S tåler svært mye, og at jeg enda har til gode å høre om tilfeller der denne har blitt påført vesentlig skade skade.

Tenk deg en ramme med nøyaktig samme form som iPhones stålramme, men f.eks laget av plasten som brukes i bakdekselet til Samsungs nye "supertelefon", og jeg tror du skal lete litt for å finne en påkjenning som plastrammen tåler bedre. Jeg tror du vet nok om hvordan denne typen plast oppfører seg til at du ser poenget. Det er kanskje en grunn til at vi normalt ikke bruker skruer og spiker av plast i konstruksjoner som skal være sterke og bestandige, eller at kjøkkenskuffen din sannsynligvis ikke er fylt opp med plastbestikk og kokkekniver av plast... ;)

 

Skadene som oppstår på iPhone er i det vesentlige knusing av glass i fall-uhell mot hardt underlag, dvs samme type skader som oppstår på de fleste smarttelefoner med store glassflater, altså de fleste smarttelefoner. Glass kan knuse, også kjemisk herdet "Gorillaglass". Til tross for en viss sårbarhet mot slagskader er denne typen glass mer motstandsdyktig en plasten som brukes i f.eks Galaxy S3 ift. en rekke andre påkjenninger, bl.a riping fra harde/spisse gjenstander, varme, aldring, kjemisk motstandsdyktighet, og sannsynligvis også mekaniske påkjenninger som strekk og trykk.

 

Realiteten er at du ikke har noen systematisk og vitenskapelig underbygd dokumentasjon, eller objektive, verifiserbare målinger, som underbygger påstanden din om at "iPhone tåler lite i forhold til konkurrentene". Det er en alt for generell påstand for noe som er svært nyansert! ;)

 

Du trenger ikke å legge ut en halv side, du trenger bare å la være å komme med påstander som "Det er ingen som helst tvil om at stål er et betydelig sterkere materiale enn plast" som er en uttalese om materialene i seg selv. Og selv i konteksten telefon er det en relativt meningsløs påstand. Men la oss holde oss til telefonen som konstruksjon. Stål kan fint føre til en mere usolid totalkonstruksjon. Feks øker det vekten, økt vekt øker kreftene telefonen blir utsatt for dramatisk. Det samme gjør det at stål er lite fleksibelt og plastisk, det overfører krefter i mye større grad inn til de tingene som faktisk er viktigst å beskytte. Det er en grunn til at man ikke bruker hjelmer og fly av stål...

 

Ingen har sagt at det finnes telefoner som ikke kan ta skade av å falle. Men det er en forskjell på hvor stor grad de er utsatt for det.

 

Det er ikke en for generell påstand. Påstanden er akkurat så generell som den bør være. Nei, det finnes ikke vitenskaplig underbygd dokumentasjon, men alt som finnes av dokumentasjon og analyse jeg har sett underbygger påstanden, iphone blir skadd mye mer enn tilsvarende konkurrenter. Mere nyansering enn det trenger ikke påstanden.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vel liten vits å dra opp hva som tåler mest igjen. Det er bare å søke opp en av de utallige drop test videoene på tuben det. Igjen.

De samme to videoene, igjen? Joda, hvis du mener at et par anekdoter og utfall av rene tilfeldigheter er bevis nok...ingen vil jo kunne kalle disse videoene for spesielt seriøse eller vitenskapelig gjennomført, det er kun publisitetsstunt.

 

For moro skyld kan vi se på et par videosnutter som er litt mer oppdatert enn de du sikkert tenkte på:

http://www.motoringc...-iphone-4s-test

http://www.youtube.com/watch?v=K7e9ebi41Wc

 

...og dermed har vi vel "bevist" at iPhone 4S tåler mer en det nyeste oppskrytte plastleketøyet fra Samsung....eller? ;)

 

 

Og til AtW: Dette var altså dokumentasjon som viser at iPhone 4S ikke blir mer skadd enn "tilsvarende konkurrenter", og at du gjennom å basere deg på et svært tilfeldig, tynt og ufullstendig utvalg av useriøs, dårlig underbygd og uvitenskapelig informasjon kom med en alt for generell påstand for noe som er svært nyansert.

Endret av Newton
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og til AtW: Dette var altså dokumentasjon som viser at iPhone 4S ikke blir mer skadd enn "tilsvarende konkurrenter", og at du kom med en alt for generell påstand for noe som er svært nyansert.

 

Prøver du å være morsom? Eller har du så lite innsikt i hvordan denne type ting gjøres? Er du uenig i påstanden at folk blir mere skadd mye ooftere og mer om de ikke bruker bilbelte? BLir du plutselig uenig om det eksisterer en ulykke der man blir mindre skadd uten bilbelte?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@AtW: Her er greia...du skrev at "alt som finnes av dokumentasjon og analyse jeg har sett underbygger påstanden"...det tok meg ca 5 minutt å finne flere eksempler på "dokumentasjon og analyse" som viser det motsatte. Du kan da ikke ha sett spesielt nøye etter, og mangler oversikt over hva som finnes av dokumentasjon. Det blir altså helt feil å generalisere på så tynt grunnlag som du åpenbart har basert deg på.

 

 

Når det gjelder bilbelter og sikkerhet kan vi basere våre synspunkt på resultatene av mer enn 50 års forskning og statistikk, fra både bilindustri, forsikringsselskap og offentlige institusjoner. Milliarder av kroner er investert i FoU omkring sikkerhet og kollisjoner, og har resultert i enorme teknologiske forbedringer, langt ut over enkle bilbelter. Jeg vil påstå at dette gir et noe bedre grunnlag for å uttale seg enn et par YouTube-videoer der amatører har sluppet et par telefoner i asfalten under ukontrollerbare og ikke-verifiserbare omstendigheter.

 

Dessuten: påstanden "at folk blir mere skadd mye ooftere og mer om de ikke bruker bilbelte" trenger ikke være gyldig. "Bilbelte" kan for det første være så mangt, og finnes i en rekke inkarnasjoner helt fra 1930-tallet. Man kan tenke seg at man bruker annen sikkerhetsteknologi, f.eks kollisjonsputer e.l. i stedet for bilbelte, og oppnår bedre beskyttelse med det. Svaret er altså ikke gitt uten at man foretar en rekke presiseringer, bl.a om hvilke bilbelteteknologier man snakker om og hvilke alternativ til bilbelter man kan tenke seg. Såpass langt burde du som profesjonell flisespikker ha tenkt... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@AtW: Her er greia...du skrev at "alt som finnes av dokumentasjon og analyse jeg har sett underbygger påstanden"...det tok meg ca 5 minutt å finne flere eksempler på "dokumentasjon og analyse" som viser det motsatte. Du kan da ikke ha sett spesielt nøye etter, og mangler oversikt over hva som finnes av dokumentasjon. Det blir altså helt feil å generalisere på så tynt grunnlag som du åpenbart har basert deg på.

 

 

Når det gjelder bilbelter og sikkerhet kan vi basere våre synspunkt på resultatene av mer enn 50 års forskning og statistikk, fra både bilindustri, forsikringsselskap og offentlige institusjoner. Milliarder av kroner er investert i FoU omkring sikkerhet og kollisjoner, og har resultert i enorme teknologiske forbedringer, langt ut over enkle bilbelter. Jeg vil påstå at dette gir et noe bedre grunnlag for å uttale seg enn et par YouTube-videoer der amatører har sluppet et par telefoner i asfalten under ukontrollerbare og ikke-verifiserbare omstendigheter.

 

Dessuten: påstanden "at folk blir mere skadd mye ooftere og mer om de ikke bruker bilbelte" trenger ikke være gyldig. "Bilbelte" kan for det første være så mangt, og finnes i en rekke inkarnasjoner helt fra 1930-tallet. Man kan tenke seg at man bruker annen sikkerhetsteknologi, f.eks kollisjonsputer e.l. i stedet for bilbelte, og oppnår bedre beskyttelse med det. Svaret er altså ikke gitt uten at man foretar en rekke presiseringer, bl.a om hvilke bilbelteteknologier man snakker om og hvilke alternativ til bilbelter man kan tenke seg. Såpass langt burde du som profesjonell flisespikker ha tenkt... ;)

 

Jeg regner ikke en enkelt video på youtube som dokumentasjon eller analyse for at en telefon er mer solid enn en annen. Om man ser resultatet av mange videoer samlet sett, da begynner man å snakke. Om man ser tall hos store leverandører for sprukket glass på Iphone 4S, da begynner man å snakke, om man ser forsikringsselskapers tall for skade, da begynner man å snakke. Om man gjør en grundig analyse av hvordan produktet er bygd opp, da begynner man å snakke, Alt jeg har sett av denne typen peker i samme retning

 

Selvfølgelig er bilbelter bedre underbygd med forskning, men det hindrer ikke at en sjelden gang vil det være tryggere uten, og det viser ikke at bilbelte ikke er tryggere, som du later til å tro det gjør, basert på argumentasjonen din i forbindelse med videoen.

Folk har fra bilbelte har blitt oppfunnet og fram til i dag blitt mindre skadd om de har brukt bilbelte, uansett om det er lenge siden, eller om de har airbags i bilen. Slik er det, og forsøket ditt på å late som dette er en like ullen påstand som din er ærlig talt ganske tamt. Både fordi tingen du skisserer ikke endrer påstanden, og påstanden er mye mye mer konkret. Nemlig at folk skades mindre og sjeldnere, mens at ett materiale er "sterkere" kan brukes om mange titalls parametre.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg regner ikke en enkelt video på youtube som dokumentasjon eller analyse for at en telefon er mer solid enn en annen.

Gratulerer! Vi er helt enige om dette!

 

Om man ser resultatet av mange videoer samlet sett, da begynner man å snakke.

Hvor mange da? To? Ti? Du har jo ikke lagt fram en eneste, så du trenger ikke snakke om videoer i det hele tatt. Snakk heller om noe som er skikkelig testet med vitenskapelige og reproduserbare metoder, grundig dokumentert og analysert, av flere uavhengige instanser med en viss faglig tyngde. Kom med en serie NCAP-lignende krasjtester av mobiltelefoner, så kan du kanskje "snakke" med et snev av troverdighet.

 

Om man ser tall hos store leverandører for sprukket glass på Iphone 4S, da begynner man å snakke, om man ser forsikringsselskapers tall for skade, da begynner man å snakke. Om man gjør en grundig analyse av hvordan produktet er bygd opp, da begynner man å snakke, Alt jeg har sett av denne typen peker i samme retning

Dersom. Om. Hvis. Såfremt. Hvor er tallene du snakker om? Hvor er analysene? Mye tyder på at du har sett svært lite, og har enda mindre konkret, seriøst materiale å vise til.

 

Jeg lar diskusjonen om bilbelter ligge. Jeg lar faktisk hele denne diskusjonen med deg ligge fra nå av. Det blir for surrealistisk, og dessuten veldig uinteressant når du ikke har noe som helst konkret å henge påstandene dine på, og bare spikker og spikker på de samme gamle flisene og havner lenger og lenger bort fra det saken dreier seg om. Boooring!

Endret av Newton
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så vhva er det egentlig du mener? At det ikke finnes nok data til å si noe som helst om dette? Hvorfor mente du da påstanden min var feil? Var det noe du bare trakk ut av ræva? Du må jo mene det finnes data nok til å si noe om dette, iogmed at du påstår at påstanden var feil?

 

Tallene for sprukket glass og forsikringsutbetalinger osv finnes mange steder. VIl du ha lenker til dette? Eller vil du bare fortsette å si at påstanden er feil, tilsynelatende basert på ingenting?

 

Det er du som startet en svær OT_diskusjon basert på en enkelt analogi. Om du synes det er så kjedelig, så bør du se deg selv i spesielt. Det saken dreier seg om er at iphone 4S tåler mindre enn sammenliknbare telefoner. Det vi har av data (ja, det er riktig at det ikke er vitenskaplig NCAP-liknende kræsjtester) underbygger dette.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er vitsen å lage den tynnere da kommer den bare til å klikke mer og mer som søstra mi sin iphone gjorde, vær fredag måtte hun nettverksinnstillingene elers så fikk hun ikke tatt imot samtaler eller ringt noen!

Og jeg skjønner ikke hva det har med nettverksinnstillinger å gjøre???

Nei, jeg holder meg til windows phonen min : LG Optimus 7 som er like bra som en iphone.

Lenke til kommentar

Håper virkelig dette er iPhone 5. Da får den etter mine behov og ønsker en perfekt størrelse. Innmaten trenger de ikke gjøre en dritt med for min del. (selv om de selvfølgelig kommer med en oppgradering) Savner absolutt ikke noe annet enn litt større skjerm. Telefonen ser ut til å bli bare en liten tanke bredere og noe høyere. JUST PERFECT :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes det hele koker ned til; Hvorfor skal DU og DU, og DU ja, fortelle meg hva jeg liker.....

 

Og de som hardnakket skal spamme en i-relatert artikkel om hvor drit produktet er uansett hva, og i feie unna alle svar med at man er fanboy dersom man liker apple.... Er du ikke da fanboy selv da?

 

Blir spennende og se hva som kommer til høsten og er klar for å bytte min 2 år gamle iPhone4 ut i en ny 5'er!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...