Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Gleder meg veldig. Har ingen spesiell faksjon som favoritt men det vipper enten mot "Rome" eller "Arverni".

 

Jeg fikk aldri spilt Co-Op i Shogun 2; men håper å finner noen som gidder å gjøre et forsøk eller flere på Hard eller Very Hard. Helt klart ikke alle som mener Total War egner seg til multiplayer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen, de har lagt til 9 timer til preloaden, var 2 dager 9 timer igjen, nå er nå er det 2 dager 18 timer igjen

Wow, hvordan internett har du? Jeg lastet ned spillet paa 3-4 timer.

Samme hvilket, ser bare for meg at det kan bli litt dødt uten en samtale rundt spillet.. Men, jeg vil nok helst spille en del singleplayer først, så får vi heller ta coop litt senere

Jeg er ogsaa keen paa coop campaign, men vil heller spiller singleplayer fra starten av. Det er sikkert flere som ogsaa er interesserte.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener når preloaden låses opp, det var 2 dager 9 timer, så ble det 2 dager 18 timer. Nå er det nedi 2 dager og 15 timer

 

Du mener når spillet låses opp? Du kan allerede pre-loade spillet. Det ble bekreftet for noen dager siden at spillet låses opp tirsdag kl. 09.00 CET.

Lenke til kommentar

Bestilte fra go2arena og fikk nøkkelen min i går

Hvis andre ser den og registrerer seg på siden - Vær obs på at den siden ikke behandler din informasjon tilfredsstillende. Brukerdata er ikke kryptert, og ville ikke skrevet inn noe kort-informasjon e.l. på den siden(Brukte selv Paypal).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hvilken hær tror dere er den beste til å slå Romerne?

 

Tja, Roma har jo slåss mot det meste, fra vel utstyrtet og trente hærer fra Hellas, Carthage, egypt osv.

Til barbarere, og mer østlige. Virker som det romerske systemet virket best mot barbarere. Men fremdeles ikke uslålige, deres største nederlag hvor de mistet 100 000 soldater kom fra germanske barbarere.

 

Men når de møte hærer på samme teknologiske nivå som dem selv, var generalene mye viktigere. Da var det ikke nok å bare ha en trent hær, da måtte man ha en god leder.

 

Men jeg vil tro de greske/cartagiske er best, du har phalanx til å holde infanteriet deres i sjakk, så bruker du elefanter og tungt kavaleri til å ta deres relativt dårlige kavaleri, når du har jaget bort deres kavaleri, så sender du da ditt kavaleri i ryggen på romer infanteriet

Lenke til kommentar

Var det ikke romersk kavaleri som til slutt tok knekken på Hannibal i slaget i Zama?

 

Det kan hende, Zama var et ganske unikt slag, romeren hadde lært av tapene mot Hannibal, men roma var frem til slutten av keiser tiden, hovedsaklig en infanteri hær, tungt infanteri, romere så hovedsaklig på kavaleri som noe til å holde flanken og jage bort annet kavaleri.

 

Alexander var faktisk den første som brukte tungt kavaleri som "battle winning tactics"

Lenke til kommentar

 

Det kan hende, Zama var et ganske unikt slag, romeren hadde lært av tapene mot Hannibal, men roma var frem til slutten av keiser tiden, hovedsaklig en infanteri hær, tungt infanteri, romere så hovedsaklig på kavaleri som noe til å holde flanken og jage bort annet kavaleri.

 

Alexander var faktisk den første som brukte tungt kavaleri som "battle winning tactics"

 

Slik jeg har forstått det, så var det hovedsaklig det kavaleriet gjorde (jagde bort fiendens), før de kom tilbake og snudde hele slaget. Hannibal satset vel på at elefantene ville være mer effektive enn de faktisk var.

Lenke til kommentar

 

Slik jeg har forstått det, så var det hovedsaklig det kavaleriet gjorde (jagde bort fiendens), før de kom tilbake og snudde hele slaget. Hannibal satset vel på at elefantene ville være mer effektive enn de faktisk var.

 

Det første Hannibal gjorde under Zama var å sende elefantene sine mot romerne, men romerne hadde av erfaring lært at elefantene ikke likte høye lyder så de skrek av all sin makt og blåste i trumpeter så elefantene fikk panikk og snudde seg mot venstre flanke og kræsjet inn i det numidiske kavaleriet, Scipio utnytter forvirringen og sender deretter sitt kavaleriet mot flankene som kaster de på flukt med det romerske kavaleriet i hælene. Både Scipio og Hannibal setter troppene sine i en linje og marsjerer mot hverandre, slaget er blodig, men står i patt til det romerske kavaleriet kommer tilbake og knaser inn i ryggen på Hannibal sitt infanteri.

Slaget er over.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

 

Slik jeg har forstått det, så var det hovedsaklig det kavaleriet gjorde (jagde bort fiendens), før de kom tilbake og snudde hele slaget. Hannibal satset vel på at elefantene ville være mer effektive enn de faktisk var.

 

Ja, elefanter ble godt nøytralisert av romerne, romere hadde lært masse fra krigene med Hannibal, de mista tross alt 3 hærer mot han i italia. Feks tidlig i krigen var romersk lett infanteri vesites osv , veldig dårlig, mens de gjorde en veldig god jobb i Afrika. Så romere skal ikke sies å være late de lærer når de må. fordelen var jo nettopp at man aldri greide å utslette roma, så så lenge du hadde roma, kom romerne tilbake, og da hadde de lært av nedelangene du hadde påført dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...