Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Jeg måtte slå av videoen når han der begynte å snakke...

 

Er det noen som har opplev at spillet kræsjer dersom man alt-tabber seg ut av spillet under load/next turn eller noe slikt? Dette har jeg faktisk ikke opplevd ennå, noe som jeg nesten finner merkelig mtp. hvor dårlig spillet er optimalisert osv. Selv AAA-spill fra gode utviklere kan finne på å kræsje/henge seg opp når de blir minimerte (map load i BF3 henger seg iblant for meg) så her skal CA ha litt ros.

 

Litt. Det irriterer meg at CA/SEGA eier det som er et av spillverdenens aller, aller beste spillkonsepter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. En av mine naboer, som jeg aldri har vært i krig med, tilbød seg nå å bli en client state dersom jeg ga dem 1750 gull. What the fuck

 

Det betyr vanligvis at de er i ferd med å bli utslettet av noen andre, og det er et desperat forsøk på at du skal redde dem

 

Skjedd med meg et par ganger, random faksjon jeg ikke har hatt noe med i det hele tatt tilbyr seg å bli en client state, jeg sier ja, neste runde ber de om hjelp mot fieden, jeg sier nei, neste runde etter der er de utslettet.

 

 

Når spiller jeg som selucids med doble unit sizes.

Lenke til kommentar

Fikk en bug nå der kamera ble låst på campaign map. Sør ble oppover og WASD+QE fungerte ikke lengre, og eneste måten å flytte kamera på er å trykke på kartet, men verden forblir opp-ned.

 

Det eneste man kan gjøre er å umiddelbart loade forrige autosave -- slik jeg har forstått det fortsetter buggen videre siden den er inni saven. Restart av spillet funker heller ikke.

Lenke til kommentar

Fikk en bug nå der kamera ble låst på campaign map. Sør ble oppover og WASD+QE fungerte ikke lengre, og eneste måten å flytte kamera på er å trykke på kartet, men verden forblir opp-ned.

 

Det eneste man kan gjøre er å umiddelbart loade forrige autosave -- slik jeg har forstått det fortsetter buggen videre siden den er inni saven. Restart av spillet funker heller ikke.

 

Prøvd numpad?

Lenke til kommentar

 

Prøvd numpad?

Nei, men absolutt ingenting fungerte så jeg regner med det var en total svikt med selve kameraet som skjedde og at ingen knapper ville fungert uansett.

 

I et slag nå hadde jeg tilsynelatende ødelagt alle fiendens styrker og var klar for å avslutte slaget... Men det kom aldri noen melding. Jeg stilte opp hastigheten og skulle la min 20 minutters battle timer løpe ut for å se hva som skjedde... Ved 1 minutt og 50 sekunder dukket en liten gruppe slingers opp på andre siden av kartet -- disse hadde routet nesten helt ut og ombestemt seg, og så stått og gjemt seg i skyggen. Jeg sendte alt av kavaleri i full galopp for å knuse disse også, og de rakk frem og fikk routet fienden med 0 sekunder igjen av timeren. Som angripende lag tror jeg at jeg ville tapt hadde denne gått ut...

 

Er dette en bug eller en feature?

 

EDIT: For øvrig ble det en "costly victory". Jeg anbefaler alle å laste ned Radious Total War

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Det må være en slags bug i diplomatiet i spillet.

 

Her tilbyr jeg en militær allianse til min beste partner. Han er helt uinteressert. Vi har flere avtaler allerede. Oppe til høyre på det midterste UI-rektangelet er det en gul/rød indikator som representerer maktbalansen. Den står på 50/50 selv om alle kan se av kartet av den burde være minst 80/20 i min favør.

 

ZZAUxAQ.jpg

 

Så, i samme runde, når det er AI'en sin tur, vil plutselig Lugii inngå den akkurat samme alliansen som før. Selv om jeg reforhandlet meg frem til å fjerne "Join war", så var det ingen problem å inngå allianse så lenge det var de som spurte.

 

BizRsp4.jpg

 

Jeg må hele tiden vente til andre spør om handelsavtaler også for å få inngått slike, så lenge jeg ikke slenger flere tusen daler på bordet. Når de spør, krever de ikke penger. Kanskje et par hundre. What gives?

Endret av Orwandel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Andre som også får usaklig mye penger etter noen runder? Har mye mer enn jeg kan bruke.

 

Kommer ann på landet du spiller som, som roma fikk jeg aldri store mengder penger, som Madeconia fikk jeg tilsutt enrome summer men det var mange timer inn i spillet.

 

MEN som Selucids får jeg drit mye, etter bare 90-2 timer spill har jeg over 50 000 i kasa og tjener 4500-7000 pr runde.

Lenke til kommentar

Jeg måtte slå av videoen når han der begynte å snakke...

 

Er det noen som har opplev at spillet kræsjer dersom man alt-tabber seg ut av spillet under load/next turn eller noe slikt? Dette har jeg faktisk ikke opplevd ennå, noe som jeg nesten finner merkelig mtp. hvor dårlig spillet er optimalisert osv. Selv AAA-spill fra gode utviklere kan finne på å kræsje/henge seg opp når de blir minimerte (map load i BF3 henger seg iblant for meg) så her skal CA ha litt ros.

 

Litt. Det irriterer meg at CA/SEGA eier det som er et av spillverdenens aller, aller beste spillkonsepter...

Henger seg hele tiden her også når man alt-tabber, men ofte fikses det med å gå i task manager og velge "switch to" :)

 

Fikk en bug nå der kamera ble låst på campaign map. Sør ble oppover og WASD+QE fungerte ikke lengre, og eneste måten å flytte kamera på er å trykke på kartet, men verden forblir opp-ned.

 

Det eneste man kan gjøre er å umiddelbart loade forrige autosave -- slik jeg har forstått det fortsetter buggen videre siden den er inni saven. Restart av spillet funker heller ikke.

Skjer hele tida med meg, "Home" - får deg hjem til hovedstaden, og "End" snur mappet riktig vei :)

 

Det må være en slags bug i diplomatiet i spillet.

 

Her tilbyr jeg en militær allianse til min beste partner. Han er helt uinteressert. Vi har flere avtaler allerede. Oppe til høyre på det midterste UI-rektangelet er det en gul/rød indikator som representerer maktbalansen. Den står på 50/50 selv om alle kan se av kartet av den burde være minst 80/20 i min favør.

 

 

 

Så, i samme runde, når det er AI'en sin tur, vil plutselig Lugii inngå den akkurat samme alliansen som før. Selv om jeg reforhandlet meg frem til å fjerne "Join war", så var det ingen problem å inngå allianse så lenge det var de som spurte.

 

 

 

Jeg må hele tiden vente til andre spør om handelsavtaler også for å få inngått slike, så lenge jeg ikke slenger flere tusen daler på bordet. Når de spør, krever de ikke penger. Kanskje et par hundre. What gives?

Det her skjer hos meg og, helt på trynet.. :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt ut som han rakk å bli ferdig med ai før spillet ble sluppet. I halvparten av mine siege battles der jeg forsvarer står ai der bare å ser dum ut. Må vente på timer for å vinne.

 

Ja, det virker som det er bug i AI'en heller at den er så dårlig, hvis det gir mening. Håper de får fikset det slik at den faktisk er i stand til å gjøre tingene han snakket om. For av og til ser det ut som det funker. Jeg drev i beleiret en by, da AI'en plutselig hadde sneket kavaleriet sitt rundt hele byen for å knuse bueskytterne mine. Jeg vant riktignok lett siden jeg hadde mange flere soldater, men mistet to units (enheter? tropper?) av bueskyttere.

Lenke til kommentar

Hm, hadde gledet meg til epic kamp som selucids med dobble unit sizes.

 

Men er jo ingen som viser noe motsand, egypt som skulle være min største motstander blir rullet over og er utslettet om et par runder. har ikke sett en eneste hær fra dem, så bare drept grarrison saker.

Så du sier at AI'n ikke fungerer? Hmm, didnt see that coming.
Uansett, dette er fordi CAI har feil prioritering på byggingen sin, de er treige å bygge militærebyggninger og dermed har de bare crap units tilgjengelig langt ut i spillet. Radious prøver å fikse dette nå, har gitt ut en mod på dette.

 

"Mod Updated:

Added recent changes in Battle mod and AI mod:

Addtional balances between units, some got reduced damage, some slightly improved, same for defence
Experience bonuses reworked - units will now get +1 melee skill, +2 defence skill and +2 moral per chevron
Shields reworked - game has many different type of shileds, each type gives bonus to defence and armor, these bonuses were slightly improved and balanced to create larger variety between different shields
Armors reworked - game has many different armors (clothes), each is providing different armor bonus, these bonuses were slightly increased and mor balanced for wider variety between all types of armors
Unit spacing and rank depth changed - spear units have now rank depth 8 instead of 12 and spacing between units slightly increased, against balanced properly for different unit types and cultures

All these changes offering finally very nice battles, with much slower kill rate and chicken runs from vanilla game. Variety between units is also larger and this will be improved in upcomming updates.

AI will prefer slightly more military developement and construction.
Ai will try to keep less money and spend more on armies and construction.
AI preferences at war are military constructions and navy
AI will spend less money on and cultural buildings, will prefer more military and economic structures
AI will spend less money on agents, more on armies and navies
Addtional recruitment preferences, less archers, more cavalry and melee units.

New commands for the ai with many changes, hopefully it will take something from it and start acting as is demanded grin.gif
It is save game compatible, but with ai changes i always suggest to start new campaign, so AI can fully adapt from start.

Enjoy"

 

Turn-tiden er helt jævlig her rundt turn 50 og jeg har jo etter hva jeg oppfatter en relativt bra pc. Hvor lang tid tar det hos dere?

 

På 130 nå, hver turn tar ca 3-4 min og spillet hakket noe sinnsykt på campaign mappet.

 

Selv om jeg har en relativ god PC selv (13500 3Dmark11 poeng) så må jeg ned på LOW på alt for å kunne spille spillet nå. Om man ser på CPU usage så ligger bare en procrssor på 100% mens de 7 andre ligger å daffer rundt på 20-30%. Den enne GPU ligger maks på 50-60% og den andre venter spent på en SLi profil ifra nVidia.

 

Og til alle som sier at spillet er lett, vi er klar over at det er lett. Dette var noe jeg var klar over før jeg i det hele tatt begynte å spille. MEN, regner ikke medat dere bruker Radious sin seneste mod? Han har begynt å modde CAI også nå (BAI går ikke ann i Rome 2 takket være CA) og mye fokus på å få AI'n til å tenke riktig.

 

Er faen fantastisk at en frivillig person kan fikse noe hele CA's AI team ikke har klart. 1/10 av meg for elendig insats.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Selv om jeg har en relativ god PC selv (13500 3Dmark11 poeng) så må jeg ned på LOW på alt for å kunne spille spillet nå. Om man ser på CPU usage så ligger bare en procrssor på 100% mens de 7 andre ligger å daffer rundt på 20-30%. Den enne GPU ligger maks på 50-60% og den andre venter spent på en SLi profil ifra nVidia.

Det skal visstnok finnes en workaround her. Skal prøve dette selv nå

http://forums.totalwar.com/showthread.php/84009-CPU-usage?p=695943&viewfull=1

Og til alle som sier at spillet er lett, vi er klar over at det er lett. Dette var noe jeg var klar over før jeg i det hele tatt begynte å spille. MEN, regner ikke medat dere bruker Radious sin seneste mod? Han har begynt å modde CAI også nå (BAI går ikke ann i Rome 2 takket være CA) og mye fokus på å få AI'n til å tenke riktig.

Jeg bruker Radious sin mod, og det er mye som er bedre. BAI kan moddes men er langt mer tidkrevende fordi det visstnok er veldig, veldig mange filer som må moddes i forhold til CAI. Allerede nå er BAI langt bedre enn det var ved launch -- jeg vinner fortsatt hver gang men jeg må stadig kjempe hardere og fokusere mer på taktikken og micromanage endel, og jeg lider større tap i dag enn forleden. Men CA må fikse laggingen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...