Gå til innhold

The Walking Dead - Store spoilere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er mine valg.

 

 

 

1. Skjøt gutten på loftet.

2. Lot Clementine bli igjen i huset.

3. Reddet ben

4. Sa jeg måtte tenke på det.

5. Viste bittet til gruppen.

4. Omir, Christa, Ben og Kenny fikk jeg med meg.

 

Synes de kunne ha ventet til episode 5 med at Lee blir bitt, eller gjort noe som er mindre definitiv, nå veit man jo liksom at han blir å død.

 

 

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

 

Synes episoden mot slutten når Kenny nektet å hjelpe var litt spesiell da. Har støttet han gjennom tykt og tynt, på tross av det han gjorde i episode en. Jeg hjalp til med å drepe den eldre fyren, har støttet han i alle valgene. Den eneste gangen jeg har gått i mor han var når jeg reddet Ben.

 

 

 

Hva sa du til han på slutten? Jeg har nemlig lest at han kan bli med hvis du sier at Clem er den eneste familien du har. Selv spurte jeg om han kunne være så snill å bli med, men da nektet han. Skal og sies at jeg ikke har støttet han så veldig, men noe har jeg da gjort og jeg var veldig snill mot Duck og konen.

 

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle begynne på episode 4 idag.

Fikk en melding da jeg skulle starte spillet, noe med at jeg måtte gjøre om savegamet til et mer optimal *greie*. Noe jeg gjorde, etterpå så sluttet spillet å virke før jeg kom meg innpå det.

 

Startet Steam på nytt og det skjedde det samme, gikk til mappen og startet det ifra der.

Det funket og nå finner ikke spillet savegamet mitt, og jeg må begynne på episode 1 eller generere en random histore hvis jeg vil begynne på episode 4 :/

 

*Wall of text*

Lenke til kommentar

1. Slo i hjel gutten på loftet.

2. tok med meg Clementine til Crawford

3. Reddet ben

4. Sa jeg måtte tenke på det.

5. Viste bittet til gruppen.

4. Omir, Christa, Ben ble med. Kenny den store tosken han er ville ikke bli med.

 

Hater Kenny dypt og indelig. Han er en frustrerende sytepave. Irrasjonell. Alt er svart og hvitt med den fyren. Men det som gjør jeg hater han. Er at han "nesten" forlater deg i episode 2, når du blir angrepet i butikken. Skal love at jeg dumper fyren med første og beste anledning.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar

1. Fikk Kenny til å skyte gutten.

2. Lot Clementine være i huset.

3. Lot Ben dø.

4. Nektet å gi fra meg Clementine.

5. Viste ikke bittet til gruppen.

6. Kenny var den eneste som ville være med.

 

Med andre ord totalt forskjellig fra deg, GrinderX9. ;)

 

Dette var faktisk en bra episode. Vet ikke hvorfor den har fått dårligere anmeldelse enn de forrige episode i serien til nå. Ingen andre episoder har så mye action som denne. Samtidig er dette den episoden som gir oss konsekvensene for de valgene man har tatt tidligere i episodene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

1. Sparket ihjel gutten på loftet.

2. Tok med med Sharpshooter-Clem.

3. Reddet Ben.

4. Sa jeg måtte tenke på det.

5. Viste ikke bittet til gruppen.

6. Ben var eneste som ville være med.

 

 

 

Var ikke happy med resultatet. Hva gjorde dere for å få

 

 

Hele gjengen med å lete etter Clem?

 

 

Lenke til kommentar

 

Prøvde bare å sette konflikten mellom Ben og Kenny i bagrunn når jeg valgte dialogene. Synes det er jævlig dårlig gjort av Kenny at han først ikke vil lete etter Clem bare pga. Ben vil blir med. Clem's liv står jo på spill. Jeg fikk han med meg ja, men han treng ikke å spøre meg om noe hjelp igjen.

 

Hvorfor de andre ikke ville blir med hos deg Azidops er jeg ikke sikkert, men tror det er fordi du ikke viste biten, da blit tidspressen liksom borte for dem. Vis det er slik er det også veldig egoistisk av dem. Skulle tror at alle hate Clem.

 

Lenke til kommentar

 

Lot Ben velge selv om han ville bli med eller ikke, han valgte å bli igjen, mye fordi jeg nok var litt ivrig og sa han måtte bli igjen når vi evt. drar med båten. Kenny mente jeg tok mer hensyn til meg selv enn andre, og valgte å gi f i meg, selv om jeg prioriterte Duck i første episode, selv om HAN nesten forlot meg i episode 2, selv om jeg gjorde alt drittarbeidet for han, og selv om jeg har vært grei mot han på lang sikt.

Eneste jeg kan huske å ha trosset han på er å la være å drepe faren til hu som stakk av i episode 3, og vært uenig i hans mest drastiske ideer som å drepe alle og ri inn i solnedgangen nakne som ordentlige Florida bromates..

Kenny kan ikke være annet enn spillseriens svar på Shane, motbydelig type.

 

Jeg fikk med meg Omir og Christy da iallefall.

 

Lenke til kommentar

1. Knertet gutten på rommet selv, trodde først det var Duck da han lignet veldig. Bruker sikkert samme modellen.

2. Lot Clementine bli igjen i huset.

3. Reddet ikke Ben. Tenkte at siden det ikke var plass i båten likevel og han ville ofre seg, så hvorfor ikke.

4. Sa at han har et poeng, at jeg ville gjøre det som var best for Clementine.

5. Viste bittet til gruppen.

6. Fikk med meg alle(hvis jeg ikke husker feil).

 

 

Håper episode 5 kommer i hvertfall før jul. Kanskje i november :D

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Kenny er ihvertfall den eneste karakteren i spillet som har fulgt med oss siden starten. Kunne ikke brydd meg mer om de karakterene som ble introdusert for meg i episode 3, og ihvertfall ikke Ben.

 

Kenny er dog kanskje den største trusselen mot en samlet gruppe, nettopp fordi han styres av instinktet om å overleve uansett hva.

 

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor den har fått dårligere anmeldelse enn de forrige episode i serien til nå. Ingen andre episoder har så mye action som denne.

 

Er nettopp derfor denne episoden ikke er så bra som episode 2 og 3. Walking Dead er best når den fokuserer på karakterene, og bortsett fra forholdet mellom Lee og Clementine er dette fraværende i denne episoden. Omir og Christa er ikke veldig interessante fordi man ikke har fått noe forhold til dem, noe de virkelig burde brukt denne episoden til framfor å pøse på med zombier.

 

Siste del av episoden er veldig bra da, og redder episode 4 fra å være den dårligste (eller minst bra om du vil) sålangt.

 

Jeg redda forøvrig Ben, og fikk med meg hele hurven til siste episode. Spent på om det faktisk har noe å si eller om alle enten blir borte/dør i starten av siste episode, eller om de som ikke fikk med noen får alle med seg allikevel. Det er jo på det nivået av "valg & konsekvens" spillet har hatt så langt, så det vil overraske meg veldig om episode 5 blir annerledes.

 

Håper på det beste, og at episode 5 blir en fantastisk finale, og ikke bare ender med at alle dør og Clementine må skyte Lee, som vel er det mest opplagte utfallet. (Selv om det kunne blitt interessant å se reaksjonene, siden det ble forum rage da Carley ble skutt :p )

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Mine valg fra alle episodene:

 

Episode 1:

 

 

Var ærlig mot Hershel

(Hvorfor ikke?)

 

Reddet Duck i stedet for Shawn på Hershel's Farm

(Ville bli venn med Kenny og RV'en hans kan komme til nytte.)

 

Forsvarte Kenny mot Larry når de mistenkte at Duck var bitt.

(Tar lang tid før noen turner når de er bitt, og det er ikke bittet i seg selv som turner dem til zombier. Bare tullete å kaste de ut før man er sikre.)

 

Jeg ga dama våpnenet så hun kunne skyte seg selv.

(Det var det eneste riktige. Hun så veldig syk ut, og hun ville selv få en hurtig død.)

 

Reddet Carley.

(Enda hun er et teknisk vrak tror jeg våpenferdighetene hennes kommer til større nytte i en zombie apocalypse. Det var et vanskelig valg... likte begge karakterene.)

 

 

 

Episode 2

 

 

Hogget av foten til mannen i starten.

(Prøvde andre metoder, men det var den eneste muligheten siden den var rigga)

 

Ga maten til Clementine, Duck, Larry og Kenny.

(Prøvde å gi maten til Katjaa og Carley, men de ville ikke ha. Barna tenkte jeg på først, og vil fortsatt være med i RV'en til Kenny hvis ting går galt. Måtte også gi en bit til Larry for å fordele litt.)

 

Han ene broren skøyt dama i skogen.

(Var interessert i å vite hva dama hadde å si.. brodern har jo vært mistenkelig fra første stund, så han stolte jeg ikke på)

 

Stoppet Clementine før hun fikk spise maten.

 

Valgte å hjelpe Lily med å redde Larry.

(Jeg likte ikke Larry, men gi i hvert fall mannen en sjangse. Jeg skal også love dere at hvis man hjelper han ser man han puste et sekund før Kenny smasher hue hans i stykker. Jeg gjorde tydeligvis riktig valg + at jeg ikke dreper et menneske rett forran Clem. Kenny var en hykler.)

 

Drepte ingen av brødrene.

(De var uskadeliggjort.. de var ikke vært det. Ville ikke drepe forran Clem heller.)

 

Valgte å ta maten.

(Ganske rart, men denne ubetydelige saken ble kanskje det vanskeligste valget for meg i denne episoden. Jeg ville være snill med Clem som har gått igjennom så mye i denne episoden, men jeg må også være ansvarlig. Den var tydeligvis forlatt og jeg forsikret henne om at vi ikke stjal. Hun fikk også en varm genser!)

 

 

 

Episode 3:

 

 

Skøyt damen i hodet.

(Klarte ikke å bare gå mens hun skrek)

 

Lot Lily bli med enda hun drepte Carley.

(Ble PISSED da Carley døde og hele kroppen sa hun skulle bli igjen, men jeg valgte å ta hun med ganske enkelt fordi jeg var nysgjerrig på hva som kom til å skje videre. Synes det heller ikke var riktig å bare la hun bli igjen i mørket midt på veien med walkers i hælene... Da hadde vi gitt hun like mye sjangse som hun ga Carley, og så lavt ville ikke jeg synke.)

 

Overtalte Kenny til å stoppe toget.

 

Skøyt Duck.

(Kunne ikke la Kenny gjøre det...)

 

Hjalp Crista.

(Hun var lengst bak, og det så ut som at Omid skulle klare det.)

 

 

 

 

Episode 4:

 

 

Lot Kenny drepe gutten.

(Trodde det kunne hjelpe han med å få en avslutning på tapet av familien sin, og jeg fikk melding om at jeg hjalp kenny så føler det var et riktig valg)

 

Overtalte menneskene i kloakken om at jeg ikke var medlem av Crawford. Fikk også doktoren med meg tilbake til huset.

 

Lot Clementine bli med til Crawford.

(Dette var et enkelt valg. Hun hadde allerede stukket av når jeg lot hun bli i huset da jeg og Kenny undersøkte havnen. Å la hun bli igjen alene sammen med en døende Omid kom heller ikke på tale. Clementine er også en svært dyktig karakter som har reddet gruppen i flere omganger. Hun er liten, listig, smart og faktisk en av de største ressursene for gruppen.

 

Støttet Ben og reddet han.

(Enda spillet har gjort så og si alt det kan for å få oss til å hate Ben kunne jeg ikke bare drepe han. Han er pysete og dum, men ikke ond. Han var klar til å dø da han dinglet i klokketårnet, og denne nye sjangsen tror jeg vil gjøre han mer vågal og modig. Tror det vil komme til nytte i den siste episoden.

 

Epilogue:

 

Viste bittet.

( Som sagt var dette bare en liten scratch, og vi vet enda ikke helt hva som trigger folk til å turne. Er det bittet som overfører en slags sykdom som gjør at man sakte men sikkert dør eller kan man faktisk redde seg selv ved å stoppe infeksjonen? Vi har jo posene fulle av diverse medisiner, og i værste tilfelle kan man amputere armen. Nå får vi snakket om dette over med gruppen, og de kan hjelpe deg hvis jeg blir for svak til å fortsette. Tror ingen parter hadde tjent på at jeg gjemte bittet.)

 

(Fikk alle til å joine meg når vi skulle redde Clementine, men måtte overtale Kenny... den jævlen).

 

 

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...