Gå til innhold

The Walking Dead - Store spoilere


Anbefalte innlegg

Omir og Christa er ikke veldig interessante fordi man ikke har fått noe forhold til dem, noe de virkelig burde brukt denne episoden til framfor å pøse på med zombier.

 

Det kan ha mye med at de faktisk ikke stoler på gruppen og bærer selv på en hemmelighet. Vi har fått veldig mange tegn på at Crista enten er gravid, mistet et barn eller måtte abortere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Feil, ingen av valgene påvirker direkte slutten (etter rulleteksten).

 

Snufs, er alt jeg har si om denne episoden.. Eneste jeg er skuffet over varigheten, dette var den desidert korteste episoden. Litt over en time "gameplay".

 

Mine valg:

 

 

 

Hadde alle på "laget" før jeg begynte episode 5.

 

1. Lee mistet armen, hadde et håp om at det kanskje reddet han. Dette virket da i serien?

2. Snakket rolig med Kenny

3. Skjulte noen gjenstander fra the stranger

4. Lee drap the stranger

5. Ba Clementine spare den siste kulen. Lee cameo i episode 2? :p

 

Ba Omid og Christa om å finne en familie til Clementine.

 

 

 

Edit: ikke slett saves, valgene vil påvirke sesong 2.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

 

Hva om en IKKE looter bilen i en av de første episodene. Kanskje vi ikke blir tvunget til å drepe "Stranger" da. Og hvis en lar Ben dø i episode 4 vil kanskje Kenny overleve i episode 5 siden han da ikke går ned for å hjelpe Ben.

 

 

Skal prøve det neste gang.

 

Men du har vel rett i at det ikke påvirker hva som skjer etter rulleteksten. Det er nok scriptet.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lootet ikke bilen, det hjalp ikke i dialogvalgene med the stranger. Han hoppet glatt videre til neste samtaleemne... Og jeg las forresten på annen side at Kenny dør på en annen måte om Ben dør i episode 4, at han faller ned i hullet på taket eller noe sånt.

 

Valgene har ikke så mye i si egentlig, men de gjør en god jobb i å kamuflere det. Vil faktisk si at spillet er ganske mye on rails. Men for all del, jeg liker det. Et av årets spill høydepunkt. :)

 

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Nettopp gjort ferdig episode 5, tror aldri jeg har mistet så mange tårer ved en spill finale, ikke mange filmer heller. Er veldig glad at det gikk bra med Clem, men lurer på om det går videre. Har jo lest at sesong to starte med helt nye karakterer men vis ikke slutten på denne her episoden indikere noe annet så veit ikke jeg. Har også lite peiling på hva som skjedde med Omid og Christa, de skulle jo ta imot Clem. Men regne med de klarte seg ikke, eller fant ihvertfall ikke Clem.

Lenke til kommentar

Nettopp gjort ferdig episode 5, tror aldri jeg har mistet så mange tårer ved en spill finale, ikke mange filmer heller. Er veldig glad at det gikk bra med Clem, men lurer på om det går videre. Har jo lest at sesong to starte med helt nye karakterer men vis ikke slutten på denne her episoden indikere noe annet så veit ikke jeg. Har også lite peiling på hva som skjedde med Omid og Christa, de skulle jo ta imot Clem. Men regne med de klarte seg ikke, eller fant ihvertfall ikke Clem.

 

 

Kan være det er Omid og Christa vi ser etter rulleteksten.

 

 

Lenke til kommentar

 

Hva om en IKKE looter bilen i en av de første episodene. Kanskje vi ikke blir tvunget til å drepe "Stranger" da. Og hvis en lar Ben dø i episode 4 vil kanskje Kenny overleve i episode 5 siden han da ikke går ned for å hjelpe Ben.

 

 

Skal prøve det neste gang.

 

Men du har vel rett i at det ikke påvirker hva som skjer etter rulleteksten. Det er nok scriptet.

 

Problemet med spillet er at valgene nesten ikke har noe å si. Velger man å ikke stjele det som er i bilen vil de andre gjøre det. Man får uansett skyld for hele opplegget på slutten av spillet. Velger man å ta med seg Lilly stikker hun allikevel av. Brødrene på gården blir spist av zombier om ikke Lee dreper dem. Om ingen av de andre karakterene vil være med deg på slutten ender de allikevel opp med å være med deg. En ekstra gjennomspilling viser at valgene har påvirkning på historien, men den er svært kortvarig. Som regel ender med opp med samme resultat i samme episode som valgene bestemmes, eller episoden etter. Dette burde ha påvirket karakteren i omtalene i større grad.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det var forresten en dårlig slutt. Greit at Lee dør, men hva skjer med Clementine? Hvem er det hun ser på slutten? Hva skjer med de andre to som trolig overlevde? Lurer på om planen er å fortsette med disse karakterene i sesong 2.

 

De hinta ganske sterkt til at historien skulle fortsette med disse karakterene i sesong 2. Slutten i seg selv var utrolig bra og verdig essensen av The Walking Dead. Man kan ikke være annet enn en androide hvis man klarer å sitte igjennom denne slutten og deretter konkludere at den var dårlig.

Lenke til kommentar

Ja, er vel det jeg også har kommet frem til og som staBBer også sier, valgene har ikke så mye å si, men de er godt kamuflerte. Skulle sett at spillet hadde flere slutter, hvor valgene du tar påvirker slutten. Får håpe det blir slik i Sesong 2.

 

Jeg forstår hvorfor de har gjort det.. fordi på den måten kan de fortelle en mye sterkere hovedhistorie. Det skjer forandringer spesielt i dialogen og i diverse scener, men sluttresultatet blir ofte det samme (til en viss grad). For eksempel i min første playthrough hatet Kenny meg nesten igjennom hele spillet, men da jeg gikk igjennom den andre gang var han bestevennen min. Hele personligheten til Kenny hadde forandret seg, og jeg fant ut at han var en ganske alright person.

 

Før man starter spillet står det også at historien er strikket etter valgene du tar. Så si at vi begge strikker en genser.. til slutt vil vi begge ha strikket genseren ferdig, men mønsteret på genseren vil variere fra person til person. Det er sånn jeg føler dette spillet er satt opp. Et annet spill Heavy Rain hadde større fokus på konsekvenser, og enda synes jeg dette spillet satte et større støkk i meg. Det blir litt kjedelig å få hele historien ødelagt fordi man failer en quicktime event eller sa feil ting.

 

Hvem hadde for eksempel ikke vært snill med Lilly hvis man visste at det kunne reddet Carley eller Doug? Folk ville bare ha loadet tilbake og gjorde de 'riktige' valgene. På den måten hadde spillet presset deg til å ta spesifiserte valg, og det hadde i mine øyne vært minst like ødeleggende. I denne fortellingen straffer ikke spillet deg for drastisk, men lar deg få ta dine egne valg uten at det har alt for mye å si på hovedhistorien.

 

Har vi for mange grener med konsekvenser er det mye større sjangse den gode historiefortellingen blir visket ut.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De hinta ganske sterkt til at historien skulle fortsette med disse karakterene i sesong 2. Slutten i seg selv var utrolig bra og verdig essensen av The Walking Dead. Man kan ikke være annet enn en androide hvis man klarer å sitte igjennom denne slutten og deretter konkludere at den var dårlig.

 

Det er så å si bekreftet. Utviklerne har sagt at man ikke bør slette det man har lagret, fordi ting man har gjort i denne sesongen blir å være avgjørende for ting som skjer i neste sesong. På en måte samme måte som mellom de forskjellige Mass Effect spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...