Gå til innhold

The Walking Dead - Store spoilere


Anbefalte innlegg

Har nå spilt gjennom Epsiode 2 og tenke det kunne vært interessant å se hva andre valgte. Setter det i spoiler, selv om navnet på tråden advarer mot spoilere.

 

 

Ga maten til Clementine, Duck, Ben og Larry. Tenkte først og fremst på ungene, og et håp om å bli litt mer venn med Larry.

 

Valgte å la begge brødrene leve slik at Walkers kunne ta seg av dem. Ville ikke drepe dem foran Clementine heller.

 

Valgte å ta side med Lilly, og ikke drepe Larry, til tross for at han var en jævel. Hvorfor jeg gjorde det vet jeg ikke. Støttet Kenny i Episode 1.

 

Valgte å loote bilen på slutten, og sa til Clementine at det var greit så lenge vi ikke drepte noen for å få tak i det, og at det ikke var noen der uansett. Spent på å se om det får konsekvenser senere.

 

 

 

Til slutt vil jeg si, fantastisk episode. Gleder meg vanvittig til Episode 3. Dessverre tar det nok sin tid før den kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 utgaven hadde også problemer, men det ble fikset veldig fort. Sony sa det var deres feil, og ikke Telltale. Jeg spilte det på PC via Steam og hadde ingen problemer.

 

Når det gjelder hvor lang tid det tar mellom hver episode, så trodde jeg faktisk at Telltale hadde serien så å si ferdig når de slapp episode 1. Med tiden det har tatt fra episode 1 til episode 2 skulle en derimot tro at de startet å lage episode 2 når episode 1 var sluppet. Håper bare det ikke tar for lang tid før episode 3 kommer.

Lenke til kommentar

Jeg ga maten til Clementine, Duck, Larry og en jeg ikke husker navnet på, ikke Larry eller Kenny iallefall.

 

Hu dama ute i skogen lot jeg han andre drepe, ønsket å høre mer fra henne, men det var jo ikke aktuelt for han som var med!

 

Jeg valgte å drepe begge brødrene. Etter det de hadde gjort fortjente de å dø.

 

Jeg satt litt lenge på gjerdet angående dette, men akkurat da jeg skulle velge å hjelpe Larry så brukte jeg visst for lang tid, og Kenny most skallen hans.

 

Valgte også å loote bilen på slutten. Bilen var tross alt forlatt, det var masse mat og vi er en stor gruppe, så jeg satt vår overlevelse før alle andre sin.

Lenke til kommentar

Jeg ga maten til begge barna, Larry og dama jeg valgte å redde i episode 1. Husker ikke alle navnene.

 

Jeg drepte begge brødrene fordi jeg aldri likte de. Skjønte helt fra starten av at det var noe galt.

 

Dama i skogen lot jeg han andre skyte, men jeg hadde tenkt å gjøre det selv, men han kom meg i forkjøpet.

 

Jeg valgte å støtte Lilly ved å ikke drepe Larry. Jeg har vært ekkel mot både Lilly og Larry gjennom begge episodene frem til denne situasjonen, og jeg snakket negativt om faren hennes helt fra starten av. Ettersom jeg har vært veldig hjelpsom mot Kenny i episode 1 trodde jeg at dette var muligheten til å få begge partene glad i meg, men Kenny virker allikevel lite tilgivende.

 

Jeg valgte å stikke av med varene i bilen. Clementine tok genseren mot at hun kunne levere den tilbake dersom vi kom over eieren.

 

Alt i alt en svært god episode. Faktisk så har historien i spillet vært langt bedre enn TV-serien, ihvertfall langt bedre enn sesong 2 av TV-serien ettersom den stort sett var dønn kjedelig.

Lenke til kommentar

Dere burde lage spoiler tags for å ikke avsløre ting for de som ikke har spilt spillet enda.

 

Episode 2 var forøvrig klart bedre enn episode 1. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at det er årets beste spill sålangt foran Crusader Kings 2, selv om spillet fremdeles er veldig lett og avgjørelsene antageligvis er mest kosmetiske.

 

Fantastisk skript og karakterer, stemningen er noe av det beste jeg har sett av et spill på flere år. Brutale virkemidler for å holde spilleren på tærne, men brutaliteten brukes på riktig måte, ikke for å få pubertale gutter til å si awesome. Det gjør vondt å spille Walking Dead, men på en god måte.

 

Spillet virker også mer optimalisert for PC denne gangen, grafikken flyter bedre, og de har til og med fått byttet ut håndkontrollskissen med en skisse for mus/tastatur. :p

 

Historien i episoden er litt forutsigbar, og det er ikke så mye spilling inni der, men det er vel heller ikke poenget kanskje. Klar 8/10 fra meg, hvor episode 1 var 7/10.

 

Gamer har skutt seg selv i foten (eller hogget den av med øks...) med å gi 9/10 til episode 1 allerede, så jeg skjønner ikke hvordan de skal gå videre derfra. :p Gleder meg veldig til episode 3 nå!

Lenke til kommentar

Ga maten til Clementine, Duck, Ben og Mark. Prøvde først å gi maten til Katjaa fremfor Mark, men hun ville ikke ha det.

 

 

Valgte å drepe begge brødrene.

 

Valgte å ta side med Lilly, og ikke drepe Larry. Jeg har vært Kenny's bestevenn frem til det punktet, men etter den hendelsen valgte jeg å snu helt, og ta parti med Lilly.

 

 

På slutten valgte jeg å la bilen stå urørt.

Lenke til kommentar

Jeg ga maten til Clementine(Hun kommer alltid først), Duck, Kenny også beholdt jeg noe selv.

 

Jeg lot Danny skyte hu dama i skogen selvom jeg hadde tenkt til det selv, men han kom meg i forkjøpet.

 

Jeg hadde holdt med Kenny hele veien, men valgte heller å støtte Lilly i kjølerrommet og etter det har jeg ikke vært veldig støttende mot Kenny fordi han oppfører seg som en liten dritt.

 

Hadde veldig lyst til å drepe både Danny og Andy, men ville ikke gjøre det forran Clementine så lot de heller bli walker food.

 

Valgte å ikke loote bilen siden Clementine virket veldig imot det.

 

Episode 2 var fantastisk, selvom den var ganske dyster digga jeg det. Gleder meg til neste episode og håper det ikke tar like lang tid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Spoilere for episode 3

 

Virker som det var få andre som gjorde de samme valgene som jeg gjorde i episode 3. Tenker da på prosentene du ser på slutten.

 

 

1. Skjøt hun som hadde walkers etter seg, for å spare henne for smerten

2. Tok med meg Lilly, selv om hun drepte Doug

3. Slåss ikke mot Kenny

4. Skjøt Duck selv (dette gjorde de fleste)

5. Hjalp Omid

 

 

 

Veldig følelsesladet episode, og ikke minst veldig bra. Men tror jeg setter en knapp på episode 2 som favoritt.

Lenke til kommentar

Veldig bra episode igjen, men dessverre så viste denne episoden veldig klart at valgene man gjør er Bioware-valg. Dvs at de får ingen konsekvenser, og spillet er egentlig "on rails". Får håpe dette er fordi Telltale ikke har hatt økonomi nok til å lage et større spill og ikke fordi de er late.

 

Gåtene er også så lette at jeg føler meg nesten fornærmet når jeg spiller. Om de skal behandle spillerne som idioter, så kunne de bare kuttet ut gåtene og kun fokusert på dialoger.

 

Historien, dialogene og karakteren er det som driver dette spillet. Skjønte allerede på Tales of Monkey Island episode 3, Lair of the Leviathan at han Sean Vanaman kom til å bli en stjerne for Telltale, men jeg hadde aldri regnet med at Telltale skulle få et så kommersielt vellykket spill som The Walking Dead.

 

Om jeg skal peke på noe med historien i episode 3 er det kanskje at det er litt for mange som dør. Vet ikke om Telltale klarer å skape et like godt forhold til de nye karakterene som ble introdusert like fort som vi ble kvitt de gamle. Har på følelsen at det kommer til å bli enda mer fokus på Clementine og at de nye karakterene like gjerne kan bli tatt av en zombie for min del.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...