Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått Surface 2 og Type Cover på plass. Har den på lading nå så får jeg sette det opp siden, men har noen spørsmål her.



Er det slik at en bør velge annet område enn Norge for å få tilgang til alt av apper, eller er den tid over?



Noen gode tips i fra dere som har hatt dette i bruk en stund, apper, innstillinger eller generelle tips til daglig bruk


Lenke til kommentar

Takker.

 

Har dog ett par spørsmål nå som jeg har fått knottet litt på den.

 

Er det mulig å legge til en trådløs skriver på surface 2?

 

Er det mulig å legge til flere e-post adresser? Skulle gjerne lagt til epost i fra jobb også.

 

Hvor finner jeg en eventuell oppdatering til 8.1?

 

Er der remote desktop tilgjengelig på surface?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Takker.

 

Har dog ett par spørsmål nå som jeg har fått knottet litt på den.

 

Er det mulig å legge til en trådløs skriver på surface 2?

 

Er det mulig å legge til flere e-post adresser? Skulle gjerne lagt til epost i fra jobb også.

 

Hvor finner jeg en eventuell oppdatering til 8.1?

 

Er der remote desktop tilgjengelig på surface?

Kan strengt tatt svare JA på alt :)

 

1. Når du er i ett dokument, f.eks en pdf fil, sveip inn fra høyre og velg enheter - skriv ut

En eventuell trådløs skriver skal da dukke opp.

Om ikke, så kan du gå på skrivebordet, filutforsker - nettverk. Her skal alle enheter på det trådløse nettverke dukke opp, også skriveren. Høyreklikk og vel installer om den ikke er installert allerede

 

2: Jada, men er litt forskjellige metoder om du er i Outlook eller Mail.

I Office velger du bare Fil - Kontoinformasjon - legg til konto

I Mail sveiper du inn fra høyre - innstillinger - konto - legg til konto

 

3: Oppdateringer finner du ved å sveipe inn fra høyre - innstillinger - endre pc innstillinger - oppdater og gjenopprett

 

4: Ja, det er tilgjengelig. I filutforskeren så velger du nettverk, her dukker alle pcer du har på nettverket som er gjort gjennkjennbar, høyreklikk og trykk koble til eksternt skrivebord

Lenke til kommentar

Glimrende, da begynner dette å bli bra her :-)

 

For å finne norske apper, typisk bank apper osv, må jeg da endre område til norge igjen for å søke etter disse?

 

Er det mulig å fjerne passord i fra nettbrettet uten at passordet fjernes i fra hele kontoen, dvs laptop og skydrive som har samme brukerkonto?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Glimrende, da begynner dette å bli bra her :-)

 

For å finne norske apper, typisk bank apper osv, må jeg da endre område til norge igjen for å søke etter disse?

 

Er det mulig å fjerne passord i fra nettbrettet uten at passordet fjernes i fra hele kontoen, dvs laptop og skydrive som har samme brukerkonto?

Om det er til innloggingen du tenker på, så ja.

Under kontoinnstillinger, så finner du påloggingspolicy, her er det bare å velge krev aldri passord :)

Lenke til kommentar

Da er jeg godt i gang med å bruke surface 2.

 

Så langt må jeg si meg meget godt fornøyd:)

 

Skal jeg nevne noe negativt så må det være mangel på apper, men til mitt bruk så finner jeg det meste jeg trenger. Største savn er dog en egen app for den norske bank, samt Google Chrome som nettleser med de tillegg den har støtte for.

 

Jeg har hatt en Galaxy tab liggende i snart to år og den har jeg nesten ikke brukt i det hele tatt. Den brukes til spilling av min samboer og ungene, mens Surface merker jeg at jeg kommer til å bruke mye mer både på kveldene hjemme og til skole bruk.

 

Noen som har noen gode apper til skolebruk og anbefale, samt en app som kan brukes med penn til å ta notater i mattefag. Må lagre de på en skikkelig måte med enkel tilgang til å ta neste side osv.

 

TypeCover er forresten veldig uvant grunnet størrelse, men merker at jo mer jeg bruker det så raskere går det og med mindre feiltrykking.

 

Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd, men håper på en sammenslåing av WP og WRT for å få økt apputvalg til de begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...