Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke uenig. Men jeg er glad for at Java holdes borte ifra nett brettene, så får man heller evt. bruke pc de få gangene man trenger Java.. og java er uansett histore for Bank ID om noen år.

Jeg er ikke glad for det. Hver enkelt må veie risiko mot fordeler for Java som for andre apps, og denne muligheten som man altså har på PC er man forhindret fra å kunne ta selv på nettbrett/mobil.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Et spørsmål til, gjelder WIMP-appen nå: Når man kjører denne på en Surface, telles det som en PC eller en "mobil enhet"? Og er dette det samme på både RT og Pro? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har Wimp-lisens gjennom Canal Digital, og basislisensen der funker kun på PC, kan ikke brukes på iOS eller Android.

Lenke til kommentar

I hele tre dager fikk jeg ha min Surface 2 før den tilsynelatende har tatt kvelden.

 

Når jeg våknet dag så var nettbrettet alt på og ba meg om en BitLocker kode som jeg måtte inn å hente i fra en annen pc.

 

Så snart denne ble lagt inn så skulle Surface restarte, og ender da i en feilmelding som ikke går vekk.

 

Samler inn informasjon før restart, men den går ikke videre i fra 0%

 

page_fault_in_nonpaged_area

 

Så første jeg lurer på er jo hvorfor endte Surface i en form for BitLocker låsing som gjør at den trengs å gjenopprettes?

 

Så vil jeg selvsagt ha vekk feilmeldingen så jeg kan bruke brettet igjen.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

I hele tre dager fikk jeg ha min Surface 2 før den tilsynelatende har tatt kvelden.

 

Når jeg våknet dag så var nettbrettet alt på og ba meg om en BitLocker kode som jeg måtte inn å hente i fra en annen pc.

 

Så snart denne ble lagt inn så skulle Surface restarte, og ender da i en feilmelding som ikke går vekk.

 

Samler inn informasjon før restart, men den går ikke videre i fra 0%

 

page_fault_in_nonpaged_area

 

Så første jeg lurer på er jo hvorfor endte Surface i en form for BitLocker låsing som gjør at den trengs å gjenopprettes?

 

Så vil jeg selvsagt ha vekk feilmeldingen så jeg kan bruke brettet igjen.

Samme har skjedd meg en gang tidligere, men da la jeg inn den koden og siden har det ikke vist seg.

Det skjedde i forbindelse med en FW oppdatering av brettet som krevde en omstart.

Bitlocker brukes vel for å hindre misbruk å tyveri av data på taben ?

 

Men hvorfor dette dukker opp hos deg er jo ikke godt å si

Lenke til kommentar

Et spørsmål til, gjelder WIMP-appen nå: Når man kjører denne på en Surface, telles det som en PC eller en "mobil enhet"? Og er dette det samme på både RT og Pro? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg har Wimp-lisens gjennom Canal Digital, og basislisensen der funker kun på PC, kan ikke brukes på iOS eller Android.

De telles som en mobil enhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg tror du blander med Wibdows Phone?

Men det er fullt mulig å opprette andre brukere i Windows 8 som vanlig i Windows.

En gjestebonto, kanskje.

Lenke til kommentar

Da er brettet oppe å går igjen, heldigvis.

 

Ser flere har satt opp en egen barnebruker med kun ett fåtall av spill tilgjengelig på startskjermen.

 

Hvordan gjøres dette? Har lyst å få opp en egen konto uten nettadresse der det kun er ett lite utvalg av appene jeg har på brettet som er tilgjengelig.

du setter opp en konto på normal måte og velger at dette skal være en beskyttet konto. Dette fungerer meget bra, får ukentlig oppdatering om bruken av taben fra den kontoen, i tillegg til at du kan sette begrensninger for bruk :)

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Hvordan er touchcover 2 vs 1? Er det noe forskjell utenom lys? har lyst på touchcover, men 650kr vs 950kr for lys.. Har typecover 1 fra før, er litt missfornøyd med venstreknappen. Den henger seg fast å jeg må trykke en gang til for at den skal gå ut igjen. Noen forbedring der?

Lenke til kommentar

Hvordan er touchcover 2 vs 1? Er det noe forskjell utenom lys? har lyst på touchcover, men 650kr vs 950kr for lys.. Har typecover 1 fra før, er litt missfornøyd med venstreknappen. Den henger seg fast å jeg må trykke en gang til for at den skal gå ut igjen. Noen forbedring der?

 

Den har også mange flere sensorer (10x?), men etter hva jeg forstår er det en stor forbedring. Jeg skriver på Touch cover 2 nå, og det fungerer utmerket. Jeg har ikke prøvd første generasjon, men anbefaler likevel deg å bruke noen hundrelapper ekstra for 2'ern.

 

Edit: Flere sensorer betyr at tastaturet blir mer presist å skrive på.

Endret av Firmus
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med å koble Surface 2 opp mot ekstern skjerm? Jeg har veldig problemer med det. Jeg har fått det til to ganger på TVen, men det virker tilfeldig når det fungerer og ikke fungerer. Har prøvd på ulike TVer også.

 

Jeg har noen gangen også problemer med å starte den opp når den har ligget en stund. Jeg trykker på på-knappen, som vanlig, men skjermen bare lyser svart. Da må jeg bare restarte den. Noen andre opplevd dette?

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med å koble Surface 2 opp mot ekstern skjerm? Jeg har veldig problemer med det. Jeg har fått det til to ganger på TVen, men det virker tilfeldig når det fungerer og ikke fungerer. Har prøvd på ulike TVer også.

 

Jeg har noen gangen også problemer med å starte den opp når den har ligget en stund. Jeg trykker på på-knappen, som vanlig, men skjermen bare lyser svart. Da må jeg bare restarte den. Noen andre opplevd dette?

 

Hadde dette problemet når jeg var på ferie i sommer og brukte 1`ern mot TV.. da var det problemer med kabelen. Kjøpte ny kabel og alt var i skjønneste orden

 

Ett par ting her.

 

En bra filutforsker som er touch-vennlig?

 

Bra videoavspiller som klarer mkv uten problem, og gjerne med mulighet for å sende direkte til tv.

 

Har et problem med at surfacen tappes så raskt for strøm så lenge tastaturet er tilkoblet, selv når den ikke er i bruk. Noen måte å løse dette på?

 

Må si at den vanlige filutforskeren fungerer bra nok. Så dessverre ingen anbefalinger der.

 

Det med strømtapping har jeg også vært bort, men dog bare når jeg har hatt en ekstern mus via blåtann som hele tiden har aktivert skjermen. Så sjekk at skjermen faktisk slåes av når du lukker igjen tastaturet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...