Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Det må du gjerne forklare nærmere. Er rammen på en 32 Gb og en 256 Gb så forskjellig? Og hva er i tilfelle den store fordelen med rammen på den kraftigste kontra de(n) svakere?

 

Langt mer for pengene så lenge man er stasjonær.

 

P.S. Det er vel ingen som kjøper et maleri på grunn av rammen :roll:

Jeg ser du allerede har fått svar. Men det er helt riktig. Jeg kjøpte denne nettopp pga 8 gb ram. Det er i det minste laget til mitt bruk men det holder akkurat nå.

 

Ja, selvfølgelig får du mer for pengene når du sammenligner med en stasjonær. Men å gi opp litt kraft for å få en maskin som er mobil var det viktigste for meg. Jeg jobber som utvikler og det å kunne ta fram denne på farten er et veldig stort pluss for meg. Jeg har alltids jobb pcen (Dell) om jeg trenger mer kraft.

 

PS: Slik du har postet i denne tråden så er jeg egentlig litt forundret over hvorfor du ikke har gått til innkjøp av en ny stasjonær enda :) Du virker ikke helt klar for et nettbrett. Jeg tipper at en surface for deg, med den holdningen du har, vil bli en gigantisk nedtur. Ikke noe stygt ment altså!

Endret av cryton1000
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor Microsoft store sender varer fra? Har de lager her i Norge eller kommer de fra Sverige? Kan jeg forvente å få pakken 3-4 dager etter bestilling? (vet at det står 7-10 virkedager på siden deres, men hvis de har lager i Norge så burde det ikke ta så lang tid).

 

Tenkte å bestille i helgen, så de vil få ordren på mandag. Og jeg vil gjerne ha den til eksamens lesingen :) 7200 ca for 128gb er ikke verst. Noen som også vet hvordan microsoft sjekker om man er stundent? (prøver ikke å lure til meg noe, er student ;) )

Lenke til kommentar

De sender ifra Nederland. Fikk mitt Typecover 2 ca 5 dager etter bestilling opp hit til Harstad (Troms)

 

Okey, tusen takk :)

 

Noen som vet om man kan gå til f.eks elkjøp og spørre om en lavere pris? Ettersom jeg kan få det til en lavere pris et annet sted? De har vel sluttet med prisgaranti, men de sier at de kan "strekke seg", så lurer bare på hvor langt de kan strekke seg :)

Lenke til kommentar

Har noen spm ang surface 2(rt)

1. Kan jeg plugge den rett i tven for å se netdlix etc?

2. Finnes det programvare for gopro-kamera til denne?

3. Er det en grei måte å overføre bilder fra iphone?

4. Hvilke filmstrømminstjenester finnes det?

5. Når man surfer, kommer man da til mobiltilpassede sider, eller vanlige websider?

Lenke til kommentar

Har noen spm ang surface 2(rt)

1. Kan jeg plugge den rett i tven for å se netdlix etc?

2. Finnes det programvare for gopro-kamera til denne?

3. Er det en grei måte å overføre bilder fra iphone?

4. Hvilke filmstrømminstjenester finnes det?

5. Når man surfer, kommer man da til mobiltilpassede sider, eller vanlige websider?

1: Ja, skaff deg en micro HDMI kabel, så er det bare å plugge rett i:)

2: Ja, det finnes noe programvare, må nesten bare se selv, bruker ikke GoPro selv så

3: Ja, burde være fint mulig, da taben har en fullverdig USB port. Om ikke Apple er kjipe da

4: Netflix, Viaplay, HBO Nordic

5: Får fullverdige sider i 999999 % av tilfellene

Lenke til kommentar

Har opplevd å få spørsmål om jeg vil ha mobilversjon eller ikke første gang jeg kommer inn på en side. Får du mobilversjon er det alltid en knapp nederst på siden for å bytte.

ble litt mange 9 tall der ja.

Men det skjer at man får mobilversjon, i mitt tilfelle er vel det den ene prosenten.

Så stort sett går det veldig bra.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp Surface 2 og er storfornøyd. Tror PCen min kommer til å samle litt støv når jeg ikke er i spillehumør. Det er skikkelig ålreit med Office, men synd at makroer ikke fungerer i Excel.

 

Jeg har imidlertid møtt på, om ikke problemer, så noen irritasjonsmomenter. Jeg vet teorien bak lukking av apper, men i praksis er det ikke alltid så enkelt. Jeg tenker da på å ta tak i toppen av skjermen og dra nedover. Er det noen andre som opplever det?

 

Det er en app som heter Citrix Receiver som jeg gjerne ønsker å bruke for å få BYOD på brettet. Min arbeidsgiver har en ekstrafunksjon hvor jeg må logge på med en kode jeg får på SMS i tillegg til vanlig brukernavn og passord. Denne appen kommer aldri til steget hvor jeg kan taste inn SMS-koden. Jeg får koden på mobilen, men det er altså ikke noe sted i appen hvor jeg kan taste den onn. Noen med erfaringer med dette og kanskje har en løsning? IKT-seksjonen på jobben er ikke så veldig interessert i problemstillingen da de anbefaler iPad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan ikke si jeg opplever problemer med å lukke apper nei. Er vel egentlig bare en vanesak.

Begynn over skjermbildet og dra nedover bruker å fungere 100% her

 

Virker Windows 8 på nettbrett på tilsvarende måte som på bærbar Pc, må der være en aksellerasjonstast.

 

På Pc'en lukker jeg apper med:

 

Alt + F4

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Virker ikke som surface 2 alltid avslutter appene når man drar fra topp og ned, men at den legger dem i en dvale og mest sannsynlig sparker dem helt ut av minne først når du trenger ressursene :)

Ellers så burde jo Alt+F4 fungere, har ikke tastatur med F'taster nå så kan ikke teste:)

 

Er uansett meget fornøyd med Surface 2'en, den har degradert den stasjonære PCen til noe som kommer på når jeg vil spille steam spill. Er imponert over IE11 føles så mye mer komplett en Safari på iPaden min (som ikke har vært rørt siden jeg fikk Surfacen), eneste er av og til er den litt for sensitiv på swipe for å gå tilbake og iblant bruker den lang tid på å laste siden når jeg går tilbake (siden er dimmet og den står og arbeider).

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp Surface 2 og er storfornøyd. Tror PCen min kommer til å samle litt støv når jeg ikke er i spillehumør. Det er skikkelig ålreit med Office, men synd at makroer ikke fungerer i Excel.

 

Jeg har imidlertid møtt på, om ikke problemer, så noen irritasjonsmomenter. Jeg vet teorien bak lukking av apper, men i praksis er det ikke alltid så enkelt. Jeg tenker da på å ta tak i toppen av skjermen og dra nedover. Er det noen andre som opplever det?

 

Det er en app som heter Citrix Receiver som jeg gjerne ønsker å bruke for å få BYOD på brettet. Min arbeidsgiver har en ekstrafunksjon hvor jeg må logge på med en kode jeg får på SMS i tillegg til vanlig brukernavn og passord. Denne appen kommer aldri til steget hvor jeg kan taste inn SMS-koden. Jeg får koden på mobilen, men det er altså ikke noe sted i appen hvor jeg kan taste den onn. Noen med erfaringer med dette og kanskje har en løsning? IKT-seksjonen på jobben er ikke så veldig interessert i problemstillingen da de anbefaler iPad.

 

Finner du en løsning på dette så må du gi beskjed. Jeg hadde tenkt å gå til anskaffelse av Surface 2 nå til jul, men virker ikke dette står jeg over kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...