Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min Surface 2 Pro 256GB fra Expert for to dager siden, kjøpte da de hadde DnB tilbudet(9300kr inkl Type Cover 2) :)

 

Fantastisk maskin. Tastaturet er litt lite, men det er tusen ganger bedre enn å skrive på skjermtastatur.

Stylus pennen kunne vært litt bedre, har kalibrert den. Lurer på om jeg skal kjøpe en bedre pen etterhvert. Styreflata på tastaturet er overraskende bra, jeg trudde den skulle være ubrukelig.

 

Kjør denne og få 100 kalibreringspunkter:

tabcal lincal novalidate XGridPts=10,60,110,360,660,960,1260,1560,1860,1910 YGridPts=10,60,170,330,490,650,810,970,1020,1070

 

Den lille maskinen er ganske kjapp, jeg kjører Adobe Photoshop CC og Lightroom 5 ganske bra. Eneste minuset er at alt er så smått, godt syn er viktig(ikke en maskin for de oppe i åra).

 

Etter å ha hatt Mac i 4-5 år er Surface 2 og Windows litt uvant, må prøve å sette meg inn i hvordan touch delen fungerer og hvilke muligheter jeg har.

 

Førsteinntrykket er bra og Surface 2 Pro 256GB med 8GB RAM får en mega stor anbefalning fra en tidligere AppleHead :thumbup:

Dette blir hoved PC'en, alt annet er solgt eller gitt vekk. Så det blir mest sannsynlig en del ekstrautstyr etterhvert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten headsup; expert.no kjører surface 2 til 2999,- på søndagstilbud i dag. Frister å prøve ut, men vurderer også å vente en stund til bay trail nettbrettene med fullversjon av windows har etablert seg...

 

EDIT: Kan vel også nevne at de har samme prisen på elkjop.no nå. Usikkert hvor lenge den prisen vil gjelde, men den sendes ikke før uti desember ser det ut til.

Endret av sablabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

 

Har fått i oppdrag å hjelpe min mor og kjæresten min til å velge nettbrett. Og lurer på om dere eventuelt kan hjelpe meg. Jeg lurer veldig på om jeg skal anbefale surface 2 (rt), istedenfor å anbefale ipad eller et android basert nettbrett.

 

Har kjennskap til både android og windows 8.1. Men hvilke fordeler kan dere se ved å velge surface 2 istedenfor f.eks ipad? Fordelene jeg ser er office følger med (noe begge to vil ha bruk for), nokså enkelt operativ system, kickstand og tastatur følger med (det følger fortsatt med? Mener å huske at det fulgte med første rt).

 

Min mor bruker intranett på jobb. Så lurer hvordan fungere det med intranett på surface 2?

 

Støtter RT flash og java? Litt kjedelig hvis må bruke f.eks bank app, og så finnes ikke app for den banken man bruker. Lurer på flash ettersom kjæresten bruker å se tv-serier ved streaming via nettleseren (og det trenger vel flash støtte)?.

Lenke til kommentar

 

 

Støtter RT flash og java? Litt kjedelig hvis må bruke f.eks bank app, og så finnes ikke app for den banken man bruker. Lurer på flash ettersom kjæresten bruker å se tv-serier ved streaming via nettleseren (og det trenger vel flash støtte)?.

 

Er i samme situasjon som deg. Merkelig nok så er mulighet til å spille av flash innhold er en av innkjøpskriteriene. Kan bekrefte at RT ikke takler flash ut i fra boks. Usikker på det er mulig å installere flash i form av en app sånn som det er på Android.

Lenke til kommentar

 

Er i samme situasjon som deg. Merkelig nok så er mulighet til å spille av flash innhold er en av innkjøpskriteriene. Kan bekrefte at RT ikke takler flash ut i fra boks. Usikker på det er mulig å installere flash i form av en app sånn som det er på Android.

 

Hmm i følge denne artikkelen http://techblog.tv/enable-microsoft-surface-flash-support-web-sites/ så har rt flash støtte. Har du selv testet om rt støtter flash? Ble veldig usikker nå :/

Lenke til kommentar

Asus T100 kommer med vanlig windows 8.1 å støtter både flash og java. Prisen ink. tastatur eg vel lavere enn surface med tastatur også. En mulighet om java er veldig viktig. Hvilke bank har dem? danske bank har app til windows 8, sparebank ikke. vet ikke med andre.


Sparebank vet ikke engang hva windows 8 er. Skrev mail å fikk svar at der finnes til windows phone 8 ;-P

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Flash, for å se video i nettleser, er støttet i Windows RT rett ut fra boksen.

Java, for å bruke Bank ID, er ikke støttet.

 

Flash fungerte ikke for de sidene jeg prøvde på Surface 2. Hovedsakelig video fra DailyMotion. Testet det sammen med en kundeveileder fra Microsoft mens jeg var på Expert.

 

Virker som MS opererer med hvitlisting av hvilket sider som kan vise flash innhold.

 

http://www.engadget.com/2013/03/11/flash-coming-to-internet-explorer-10-on-windows-8-and-rt/

Lenke til kommentar

Flash fungerte ikke for de sidene jeg prøvde på Surface 2. Hovedsakelig video fra DailyMotion. Testet det sammen med en kundeveileder fra Microsoft mens jeg var på Expert.

 

Virker som MS opererer med hvitlisting av hvilket sider som kan vise flash innhold.

 

http://www.engadget.com/2013/03/11/flash-coming-to-internet-explorer-10-on-windows-8-and-rt/

Merkelig, dailymotion.com fungerer fint her. f.eks

 

http://www.dailymotion.com/video/x17btvb_welcome-to-the-real-world_news

 

Java fungerer ikke på noen nettbrett i dag utenom fullverdige Win 8 utgaver

Men etter min mening er det like greitt, da Java bare er en stor sikkerhetsrisiko, og man ved hjelp av Mobil Bank ID klarer seg fint uten Java :)

Lenke til kommentar

 

Flash fungerte ikke for de sidene jeg prøvde på Surface 2. Hovedsakelig video fra DailyMotion. Testet det sammen med en kundeveileder fra Microsoft mens jeg var på Expert.

 

Virker som MS opererer med hvitlisting av hvilket sider som kan vise flash innhold.

 

http://www.engadget.com/2013/03/11/flash-coming-to-internet-explorer-10-on-windows-8-and-rt/

Flash fungerer utmerket på både Surface 2 og Surface Pro 2. Jeg benytter min Surface RT til blant annet å spille Forge of Empires i IE, et spill som kjører på flash.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...