Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spør her også, siden det er mer fart her enn i den Win8-tråden: Nå som jeg har fått pakket ut mitt nye Samsung Ativ GT-P8510 nettbrett, og oppdatert det til RT 8.1 med alle updates, har jeg et spørsmål: Hvordan får jeg alle appene til å bli på norsk? Jeg har satt norsk som språk, og har slettet engelsk helt, men får likevel enkelte apps på Metro, øh Modern UI, på engelsk. For eks Mail, Peope, Calender, Weather er på engelsk, mens Bilder, Skriverbord, SkyDrive er på norsk. Dette gjelder ikke bare teksten på ikonene, men også språket inne i appen. Når jeg først skal ha det på norsk, vil jeg gjerne ha det gjennomført. What to do? Har forsøkt å sette språket tilbake til US, restartet, tilbake til norsk, restartet, men samme problem

 

Edit;: Løste det ved å avinstallere appene, og installere dem på nytt fra norsk Store.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

To ting som irriterer meg litt med Surface 2.

 

1. Jeg leser av og til om apper som skal være tilgjengelig via Store, når jeg søker i store finner den ingen resultater, men når jeg går via hjemmesiden til windows store i explorer så finner den appen og åpner Store slik at jeg kan laste ned appen. Jeg har valgt land USA, Men alikevel skjer dette ofte. Noen ganger finner den også appen i store etter 4-5 søk. Noen som har opplevd lignende?

 

2. Internet Explorer, kjempefornøyd, bortsett fra en ting. Når jeg er på en side, f.eks vg.no, så klikker jeg på en artikkel, artikkelen blir da lastet og jeg leser den. Når jeg trykker på tilbake tasten så går den naturligvis tilbake til forrige side. Problemet er da at den må laste forrige side, noe som tar 2-3 sek hver gang uansett. Og mens den laster siden på nytt er det ikke mulig å navigere siden, dermed må jeg vente. Har dette noe med innstillinger å gjøre? eller er den bare slik??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Har ikke testet

2: Har samme erfaring, både med IE-appen og IE i desktop. Kjempeirriterende, tar mer enn 2-3 sek hos meg, og jeg har ikke klart å finne noen setting for det. Beste er å velge "åpne i ny fane", og gå tilbake til original fane for å lese videre, men det tar også noen sekunder.

 

Et annet problem med IE (gjelder begge versjoner): Jeg har en Zyxel-router, og når jeg logger inn på den har jeg en ikon-rad nederst. Når jeg trykker på et av ikonene (Security, for eks), åpnes en meny hvor jeg kan velge det jeg vil (Parental Control for eks). Dette fungerer på alle andre nettlesere på alle andre dingser, men på IE på RT lukkes menyen med det samme jeg slipper ikonet, slik at jeg aldri får tilgang til funksjonene. Noen som har løsning på dette?

 

Merker også at enkelte apper er veldig trege ved bytte av info. Dersom jeg kjører TVguiden, og fra kanallisten trykker på et program for å lese mer om dette, og deretter trykker <- for å gå tilbake, tar det sikkert 5 sekunder før jeg er tilbake i kanallisten. Får heller ingen indikasjon på at jeg har trykket på <-. Bruker tilsvarende app på både iPad og Galaxy Tab, ingen har dette problemet.

 

For ordens skyld: Jeg har ikke Surface, men Samsung Ativ, med standard Win8.1RT.

Lenke til kommentar

Har dere problemer med å poste innlegg på forumet med surface 2? Jeg får ikke opp markøren til å skrive i skrivefeltet. Men visst jeg trykker svar, så går det.

Trykk på knappen øverst til venstre, den heter BBCode modus.

 

Da funker det å skrive. Er noe forumet sliter generelt mot IE etter min erfaring.

Endret av Stig-Arne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt samme problem selv.

 

Har selv sirkulert rundt forskjellige Surface Pro modellene siden desember i fjor, men litt usikker på bruksområdet mitt blir på den, samt at jeg er usikker på hvor stor forskjellen er mellom 1 og 2 i forhold til prisen. Kunne som selvsagt tenkt meg en Pro m/ 512GB modellen og med 8GB RAM, ( :love: ) men siden jeg ikke engang er sikker på hva jeg skal bruke den til så klarer jeg aldri forsvare det og bruke 15k på en heller.

 

Så håpet egentlig bare på at det skulle komme et tilbud som er så godt at jeg slipper valgets kvale..

 

Noen som har brukt både Surface Pro 1 & 2 og har noen formening om hva de største forskjellene er sånn merkbart i bruka altså? Så vidt jeg husker er det vel full HD på skjerm og mulighet for mer minne, samt bedre batteritid, og det er ting jeg følger jeg har litt behov for med tanke på at jeg ønsker og kjøre blant annet Photoshop og Illustrator.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...