Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her går utviklingen raskt

 

Microsoft Surface Pro 2 512GB

 

 

https://prisguiden.no/produkt/microsoft-surface-pro-2-512gb-195491

 

men det koster mer enn det smaker.

 

Hva får man hos dell for de pengene.

 

Kanskje best å kjøpe den med minst kapasitet og vente et år eller to.

 

Trenger man absolutt 512 Gb?

Nei. Man trenger ikke absolutt 512 GB. Jeg har nettopp fått min 256 i hus og det holder i massevis for meg. Men 256 er et must pga rammen.

 

Jeg er strålendes fornøyd! Det tar over som min hovedmaskin. Når docking stationen kommer til neste år blir dette min neste innkjøp.

 

Touch coveret var mye mye bedre en jeg forventet. Jeg har testet Apple sin løsning med bluetooth og var overhode ikke fornøyd ( jeg har en IPad 4).

Endret av cryton1000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men 256 er et must pga rammen.

 

Det må du gjerne forklare nærmere. Er rammen på en 32 Gb og en 256 Gb så forskjellig? Og hva er i tilfelle den store fordelen med rammen på den kraftigste kontra de(n) svakere?

 

Langt mer for pengene så lenge man er stasjonær.

 

P.S. Det er vel ingen som kjøper et maleri på grunn av rammen :roll:

Lenke til kommentar

 

Det må du gjerne forklare nærmere. Er rammen på en 32 Gb og en 256 Gb så forskjellig? Og hva er i tilfelle den store fordelen med rammen på den kraftigste kontra de(n) svakere?

 

Langt mer for pengene så lenge man er stasjonær.

 

P.S. Det er vel ingen som kjøper et maleri på grunn av rammen :roll:

 

Du kan få MSSURF PRO 2 med enten 4 gb eller 8 gb RAM. Den med 4 gb RAM kan du få en 64 eller 128gb stor SSD-disk med, de med 8 gb RAM kan du få med en 256 eller 512 gb stor SSD-disk. Så alt avhenger av ditt bruk - trenger du så mye RAM? Og hvordan er ditt behov til lagring?

 

For lagring så får man jo også med 200 gb på SkyDrive i 2 år, samt mulighet for å poppe inn et microSD-minnekort, i tillegg til at man har en USB 3.0 port til minnepenn/ekstern harddisk - så langringsmessig klarer man seg med 128 gb. Så spørsmålet er egentlig om ditt bruk krever 4 eller 8 gb RAM?

 

Og vedrørende ditt utsagn om at man får mye mer for pengene andre steder, så er det som å si at man får mye mer for pengene om man har tenkt å spise ute på resturant men lager maten hjem. Å sammenligne en stasjonær PC med en Surface Pro 2 blir bare helt feil. Hvor lett den er å ta med seg rundt, og hvor kraftig den i tillegg er, er nøkkelkvalifikasjonen til Pro 2.

Lenke til kommentar

Men er ikke støpselet på Surface 2 en hel del? Ser at pro utgaven har en egen ledning fra strømadapter til vegg, mens den vanlige utgaven har støpselet i samme enhet som adapteret.

 

Er selve US pluggen byttbar til f.eks EU ?

Ser ut som du har rett.

 

Surface 2 laderen må man enten kjøpe en ny av, eller bruke en sånn reise adapter.

 

Bilde

 

 

s111.jpg

 

 

 

Mens Surface Pro 2 laderen er jo enkelt og bytte den ene lednigen som er en ganske standar type.

 

Bilde

 

s222.jpg

 

 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Slik det ser ut for meg er det bare å ikke ta på veggpluggen i surface 2 sin strøm adapter, så bare plugge inn 8-tall/radio ledning(samme som surface pro) inn i strøm adapteren til surface 2 isteden. Pluggen som går i veggen har en er ende som er helt lik den du bruker på pro'en.

Å ledningen passer. Så det burde vel funke?

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...