Gå til innhold

Hvordan renske LCD skjermer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker en liten lofri fille fuktet med rensesprit(...)

 

Alkohol kan vel ikke være helt gull å bruke, det sliter vel unødvendig på panelet?

Det er heldigvis bare tøys! Bruker du derimot aceton eller andre sterke løsemidler, skal jeg heller megi at det ikke er helt sunt for plasten.

Etanol er ikke farlig for de plasttypene jeg har vært borti iallefall, og skjermen min ser fin ut ennå den, selv om jeg tørker av den ca 1 gang i uken. Den har holdt ut i snart ett år.. :wink:

 

Ikke bruk annet enn produkter som er laget for LCD skjermer. Ellers er en fuktet klut bra. For all del ikke bruk mikrofiber kluter. De fungerer som sandpapir på skjermen, ikke bra.

Produserer du spesiallaget LCD-skjerm-rensevæske eller? Hvorfor betale i dyre dommer for en flaske som det står 'Super Ultra LCD-cleaning fluid - 1337 edition' på?

Sprit eller lunket vann går helt fint. Til og med såpevann kan brukes, bare i små mengder da.

Og siden når brukes mikrofiberkluter til å slipe ned LCD-skjermer? De er jo utviklet for å 'suge' til seg små støvpartikler, og er dessuten ganske brukbare til fettfjerning (bare kjenn hvor tørre hendene føles etter at du har brukt en mikrofiberklut en stund!). Selvsagt skal du ikke tørke gulvet med kluten før du bruker den på skjermen da.. :lol:

 

Edit: quote-fiksing fra det gamle forumet.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...