Gå til innhold

Dyremishandling i Nord Korea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller vi kan spørre: Hva et etnisk rensing? Hva er å bombe i stykker et land, for å si la noen ta ansvar for hele sullamitten? Sør vil ikke gjenforenes pga forskjellene i infastruktur, USA vil ikke fordi det er mye tull, politikerne vil ikke fordi å bombe Nord Korea vil lede til rare krampetrekninger mot sør, etc.

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg noe ala Tsar Bomba, for å ende det kjapt og enkelt. En enkel invasjon vil sannsynligvis føre til at de sender ut atomrakettene sine, og 3. verdenskrig er i gang.

 

EDIT: Det er så klart etisk forkastelig med tanke på alle bjørnene og sivilistene i Nord Korea, men vil ikke verden bli et tryggere sted i det lange løp?

Endret av konduktans
Lenke til kommentar

Eg må ærligtalt seie at eg ikkje synest dette er så gale. For det fyrste så veit ein ikkje med sikkerheit korleis dyra har blitt opplært, for det andre så har Nord Koreanerane tidligare vist kor flinke dei er til å arrangere militærparader og andre ting som krever mykje tid og øvelse blandt mange personer. Ein kan jo spørre seg om dette viser at Nord Korea berre er villige til å bruke mykje tid og energi på slike ting eller om dei dresserer folk og dyr på samme måten.

 

Det er også mykje andre ting som ein skulle tatt for seg i Nord Korea før ein starter på dyrevellferden for nokre få dyr på circus. Dette er eit land der milioner av befolkninga står i fare for å svelte og fryse ihjel kvar einaste vinter. Det forskrekker meg at folk er meir engasjerte rundt korleis eit diktatur styrt land behandler dyr enn dei bryr seg om korleis det samme diktaturet behandler folket sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg noe ala Tsar Bomba, for å ende det kjapt og enkelt. En enkel invasjon vil sannsynligvis føre til at de sender ut atomrakettene sine, og 3. verdenskrig er i gang.

Drepe flere millioner uskyldige, og la de resterende overlevende dø i kaoset, og stole på at Sør Korea vil ta ansvar for et ødelagt uland?

Lenke til kommentar

Tsar Bomba, så slipper en å hjelpe noen i det hele tatt.

 

Du mener seriøst at flere titalls millioner mennesker skal avlives fordi... noen hundretalls folk som tilfeldigvis har samme nasjonalitet, er involvert i dyreplaging?Det tror jeg blir litt som at jeg skulle ønske å forby folk under 18 år å opprette brukere på dette forumet, fordi du er mentalt tilbakestående.Ikke helt rettferdig, synes du vel?Din komplette idiot.

Lenke til kommentar

Les resten av innleggene eller dra deg til helvete ut av tråden min.

Rolig nå. Alle har rett til å poste her inne. Det er ikke du som bestemmer hvem som kan poste eller hva de kan poste. Jeg derimot kan si at det er uønsket at folk ber andre komme seg til helvete ut av en tråd. Ta det til etteretning.
Lenke til kommentar

Beklager. Har vært for mye på 4chan i det siste og blitt påvirket.

 

Det er så klart etisk forkastelig med tanke på alle bjørnene og sivilistene i Nord Korea, men vil ikke verden bli et tryggere sted i det lange løp?

 

Som i sitatet over, viser jeg at jeg ser de etiske problemene med å utslette Nord Korea.

 

For å drive diskusjonen litt videre; er det noe som kan gjøres med Nord Korea? Kommer de til å få kjøre sitt eget løp så lenge de vil, eller kommer noen til å gå inn for å "fikse" landet? Hva skjer i så fall da? Atomkrig?

Lenke til kommentar

Kina har en form for vennskap med Nord-Korea også. Førstnevnte ønsker ikke uro i regionen, og at de kan finne på å støtte NK vet man ikke. Men at det blir store komplikasjoner med Kina, kan man vel egentlig garantere.

 

Det er ikke så enkelt å fikse et land hvor mange er indoktrinerte, og landet har en stor hær. Selv om antall ikke lenger betyr så mye, så gjør dette en invasjon vanskelig. Atombombe er et utrolig risikofylt trekk med tanke på internasjonal politikk.

Lenke til kommentar

Les resten av innleggene eller dra deg til helvete ut av tråden min.

 

Av det jeg kunne se av dine innlegg i denne tråden, så er denne fallos-aktige gutteforelskelsen din til store kinaputter ikke ironisk ment.Det fremstår snarere som at du har en litt homo-erotisk speidergutt-trang til å se opp til makt og store sterke menn og ting som sier *PANG*, og at du tror seriøst at det å drepe folk som oppfører seg dårlig og samtidig raske med seg 99,9% andre, uskyldige mennesker, er en grei sak.Derav at jeg mener du en en komplett idiot.At du innrømmer at du poster på 4chan endrer ikke akkurat den oppfatningen jeg har av deg.Om du derimot mente det hele ironisk, så foreslår jeg at du bare sier det og kanskje også legger ved en /irony i dine fremtidige innlegg hvor det fremgår at du har sagt det samme tre ganger etter hverandre men at du fremdeles mener det ironisk.Forøvrig er dette med å utvikle empati i et samfunn, en konsekvens av at folka i samfunnet får det bedre.Det er ikke så mange år vi skal tilbake før folk i vesten moret seg med å se katter bli brent levende og folk henrettet offentlig, men med opparbeiding av sosiale rettigheter og trygghet og helsevesen og tannpleie og ikke minst det å slippe å sulte, så har folk mer overskudd til og interesse av å ta innover seg at andre levende skapninger også bør behandles bra.

Lenke til kommentar

For å få tråden tilbake til utgangspunktet. Jeg synes det er trist å se på dette, det er helt klart dyremishandling og brukt straff til å lære opp dyrene. Dette ser man på hvor underdaning de oppfører seg. Bare se hvordan bjørnen krøller seg sammen når han bommer på det ene hoppet, redd for å bli straffet.

 

Og selvsagt skal man ikke utslette et helt land pga enkelt handlinger fra enkelt personer!

Lenke til kommentar

Hvis et helt land skal kunne utslettes på grunn av at enkeltpersoner mishandler dyr, kan vi like gjerne ta selvmord alle sammen. Dyremishandling er trist, men det foregår i så å si alle verdens land og Nord-Korea er ikke unikt i den sammenheng.

 

Når det er sagt så er det nesten litt morsomt å tenke på at «vi» skulle invadert Nord-Korea på grunn av dyremishandling, når det skjer så mye annet faenskap der. Det blir som Al Capone, som av alle ting ble dømt for skattebedrageri.

Lenke til kommentar

I Nord-Korea blir alle mishandlet, indoktrinert og gjort underdanige. Disse bjørnene har det nok attpåtil bedre enn folk flest der i landet ettersom de, som underholdning for turister, får nok mat, varme samt en meningsfull jobb. Disse bjørnene har bedre liv enn de fleste nordkoreanere. Kan vi ikke da si at i Nord-Korea, relativt sett, behandler de dyr bedre enn her i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...