Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mente standalone ja. Moden er ikke så interessant lenger.

 

Vil nå ikke si at det er så mange bugs i standalone versjonen MEN, men spillet har sluttet å svare endel i det siste og det midt oppi de verste situasjonene....veldig irriterende.

 

Men det verste med hele spillet er optimaliseringen like bra som en bøtte med dritt. Med alt på maks klarer ikke min maskin å drive dette spillet bedre enn 25-30 FPS om det regner. Om du kjører alt på low så blir det bedre men da ser det også ut som en bøtte med dritt..

Lenke til kommentar

Får begynne med at eg er fullt klar over at dette er en alpha men allikevel er eg kjempeskuffet over spillet. Ble aldri som eg trodde. For min del var spillet moro i et par uker. Ekstremt lite å finne på føler eg. Har også mistet karakteren hver gang eg har hatt mye utstyr. Samme med en kamerat som ikke gidder å spille mer før alle problemene er borte. Kanskje det som er det værste er at en PC til 25k ikke klarer spillet noe særlig bra. Masse drops som gjør opplevelsen mye dårligere. Vurdert å ta frem igjen modden

Lenke til kommentar

Får begynne med at eg er fullt klar over at dette er en alpha men allikevel er eg kjempeskuffet over spillet. Ble aldri som eg trodde. For min del var spillet moro i et par uker. Ekstremt lite å finne på føler eg. Har også mistet karakteren hver gang eg har hatt mye utstyr. Samme med en kamerat som ikke gidder å spille mer før alle problemene er borte. Kanskje det som er det værste er at en PC til 25k ikke klarer spillet noe særlig bra. Masse drops som gjør opplevelsen mye dårligere. Vurdert å ta frem igjen modden

Det er nokk pga. spillmotoren som er helt jævlig dårlig optimalisert. Sånn er det jo i modden også.

Spiller ikke standalone noe jeg heller pga. at det er kun PvP som er mulig. Spiller modden av og til da. :)

 

Nå sitter jeg i spenning på spillet H1Z1. Dette tror jeg kommer til å ta knekken på DayZ. Iallefall standalone. Spillet blir utviklet av Sony, gjengen bak Planetside 2, og de kommer til å bruke samme spillmotor. Noe som er veldig bra siden dette må være en av de beste motorene på markede. 1000 spillere på en server osv. Kommer til å bli helt rått.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor lite (små oppdateringer) de oppdaterer dette spillet skulle man tro at det forsatt var en gutteprosjekt som foregikk etter skoletid/jobbtid OM personen hadde tid.

 

Har følgt med på hver eneste patch og lurer egentlig på hva de driver med der borte.....er virkelig spillmotoren så jævlig at det tar hundrevis av timer å f.eks implementere en ny cowboyhat i spillet?

 

Det jeg savner i DayZ er følgende:

 

- Kjøretøy (ikke noe militærgreier, bare gamle rustne biler)

- Telt/Leir aka lagring

- Spawnpoint rundt hele kartet, ikke var vest (og noen fø sør)

- Optimalisering!!!! (kommer aldri til å skje da)

- Zombier må bli en del av faremomentet i spillet, ikke bare en irritasjonsmoment (likte at de nå kul går end på et slag/skutt om de treffer de i hodet)

- Flere zombier (men da har vi vel ikke mer FPS igjen)

- Flere spillere på serveren (vet de eksperimenterer med 100players servere)

- Gjøre ammo vanskeligere å finne, slutt med at det hele tiden spawner fult magasin.

- Få inn mer "normale" våpen (ok, dette begynner å komme seg)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Ja det er merkelig, dem sitter på et jævlig morro konsept når det fungerer sånn som modden. Merkelig at dem bruker så lang tid på små ting. Skulle tro å ha fungerende zombier ville vært naturlig å ha i orden før man begynner med andre ting, men det har dem heller ikke klart. Zombier glitcher gjennom ting, løper forbi deg hvis du stopper. Jeg tok tiden på hvor lang tid en zombie drepte meg hvis jeg stod stille, etter 5 minutt så orket jeg ikke mer. Zombien bommet 70% av tiden, bare slo gjennom meg.

 

I tillegg klarer dem ikke å lage en naturlig action knapp, ting som å klatre i stiger bør ikke være scripta, heller ikke hopping. Arma motoren er fantastisk til mye men er samtidig så ufattelig CRAP til mye også. Misunner ikke folkene som sitter å jobber med dette, garanterer at det var mer bak Rocket sin beslutning om å slutte prosjektet annet enn at han savner familien. Teamet klarer ikke å ferdigstille spillet.

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt det bedre selv, virker som et gutteprosjekt som du skriver. Tror aldri de kommer til å fikse dette spillet. En helt feil spill motor er også en stor ulempe. Eg vet faktisk ikke om eg kommer til å spille det igjen. Mn vet også at når det kommer en oppdatering er det enda flere feil enn tidligere. Men de kan takke seg selv over at mange er misfornøyde. De hypet dette spillet sånn opp før det i det hele tatt var ute. En stor feil

Lenke til kommentar

garanterer at det var mer bak Rocket sin beslutning om å slutte prosjektet annet enn at han savner familien. Teamet klarer ikke å ferdigstille spillet.

Ja, han innså endelig at han hadde bitt over mer enn han kunne tygge, noe som har vært klart i godt over et år nå.

Lenke til kommentar

Og når du ser alle de andre spillselskapene som har hoppet på DayZ hypen, så BØR de få rævva i gir. Hvis ikke kommer konkurentene ut med et spill som er bedre og fungerer. Noe jeg tror H1Z1 kommer til å gjøre.

De har vell solgt over en million eksemplar av DayZ SA nå? De har jo pengene til å jobbe med det. Er vell for få som gidder å jobbe med det sikkert. :p

Lenke til kommentar

Er en ny trend at disse Survival spillene blir ekstremt hypet opp før release. WarZ så ut som et ganske så bra spill inntil man faktisk spilte det selv... H1Z1 kan bli meget bra med tanke på økonomiske muskler hos Sony. Der er den store forskjellen mellom H1Z1 kontra resten så langt. Blir spennende å se, eg merker iallefall at eg er litt mett de spillene etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mett enda, fordi det ikke har kommet noen skikkelige survival spill enda. DayZ moddene er jo relativt bra, men har lyst på noe som er enda større. Hvis H1Z1 blir på størrelsen med Planetside2 kan jeg bli fornøyd om resten blir bra. :) Nå er jo H1Z1 veeeldig tilig i development, så ikke rart at ting ser shabby ut nå. Microtransaksjonene har jeg ikke noe imot, så lenge du ikke kan kjøpe våpen, biler osv. Da ødelegger man jo spillet.

Lenke til kommentar

Ja helt enig, H1Z1 kan bli veldig bra. Klarer vel ikke å la vær å kjøpe det i Alpha det spillet også... DayZ standalone er lagt på hyllen inntil videre. Nå er hackerne begynt også, noe vi ble lovt sku ALDRI skje i fullversjonen.

Hackere kan aldri unngås 100 prosent. Men hackingen i dayz dør relativt ut, folk gidder ikke kjøpe et spill til et par hundrelapper for å kunne hacke igjen. Noen er jo slik såklart, dog det vil i det minste ikke være like ille som i modden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Topp kommentaren til den siste DayZ-videoen fra Frankie nailer alfaen pr i dag:

 

1. Majority are hackers and pre-pubescent kids

2. No-one is "friendly" and they will kill you when they have the opportunity

3. This game is a walking/running simulator

 

Until they implement transportation methods, more survival aspects, and making zombies more deadly and killing them yielding more rewards....this game is just a very slow pace CoD deathmatch?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...