Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har spelet på Steam så må du i utgongspunktet vente til Steam-utgåva vert patcha. Retailpatches er ofte ikkje kompatible med Steam.

 

Med forbehold om at eg kan ha misforstått noko her. :p

 

Fekk omsider spelt litt i dag. Var kjekt, med eg hadde gløymd kor variabel ytelse Arma 2 har.

Lenke til kommentar

Uff det er tidvis forferdelig på visse servere, hvor både survivors og zombies teleporterer osv grunnet lagg. Dette sammen med Armas ellers store UI og andre problemer sier litt om hvor bra konseptet bak Day Z er når jeg allikevel er hekta på det. For en utopi det hadde vært med ett spill bygget opp fra grunnen som var som dette, kanskje også meg en liten minecraft vri der man kunne bygge ting selv, og kanskje random maps.

 

Apropos maps: http://www.pcgamer.com/2012/05/30/buy-a-paper-map-of-day-zs-horrifying-world-chernarus-for-15/

Lenke til kommentar

Noen av dere som har prøvd å installere Arma 2 CO 1.60 patchen? Jeg får "wrong CD key" når jeg prøver å installere den. Den patchen skal vist fikse endel MP elementer.

 

Jeg har kjøpt spillet gjennom Steam.

Start Steam som administrator, da skal det funke.

Lenke til kommentar

Faen så mange som sitter og camper i disse "slottene".. hver gang jeg har vært i et av de slottene rundt om så har det vært en eller flere som sitter og camper i trappene og venter på folk som kommer inn.

Jeg og en kompis dro til "Rog" igår, og der var det to stykker som tok oss. :( Hadde M16 me granatkaster, masse blod, uzi osv.. mistet alt. D:

 

Dette er ikke en zombie mod, zombier løper ikke, så dette er ikke zombier.

De fleste zombie-filmene jeg har sett så løper de fleste. :p Bortsett fra Shawn of the dead, men der er jo zombiene helt hjernedøde også. :p

 

Hadde de gått heletiden, hadde det vært alt for enkelt. Men kan vell si at de løper kanskje litt i det forteste lage.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

De er vell strengt tatt ikke Zombier som i levende døde, de lider av en infeksjon etter hva jeg har hørt, kommer vel sikkert noe mer bakgrunns-historie seinere.

 

Grunnen til at de ikke kan ha "Vanlige" zombier er jo også grunnet faktumet at antallet zombier hadde måtte økest for å kompensere i henhold til vanskelighetsgraden, noe som hadde endt i ganske store server problemer.

 

Tilleg til det så er zombiene basert på AI-en til dyra i Arma, siden det er mye enklere enn å basere de på vanlig AI. Det er jo også grunnen til at de springer noe helsikkes i sikk sakk og kommer ofte inn fra sidene i stedet for direkte mot deg.

Endret av frinder
Lenke til kommentar

Ser også at en forbedring av Zombi AI ville vært greit. Blir så frustrerende at om man vil spare ammo så må man mer eller mindre vent til de begynner og slå på deg før du kan begynne og skyte, med tanke på at når de løper mot deg så løper de som halshøgde høner.

 

Håper egentlig mer av alt at noen åpner øynene sine for den modden her og ser hvilket potensiale ideen har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...