Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Det er mange servere som bruker beta patch ser jeg, dette har ikke noe med dayz modden å gjøre, men du kommer ikke inn på servere som bruker patchen. De siste patchene finner dere her:

 

http://www.arma2.com/beta-patch.php

 

Etter inst. av patch så lager det seg en snarvei i OA folderen som du må bruke når du starter spillet " Launch Arma 2 beta patch"

 

Selv om du patcher så kan du fremdeles logge på servere som ikke bruker patchen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå har jeg fått alt opp å kjøre, men da oppstår det selvfølgelig enda ett problem -.-

Når jeg prøver å koble meg opp mot en server så får jeg beskjed med rød skrift nede i chat'n at forskjellige filer er slettet bla bla bla. prøvde å ta screenshot av det, men fikk bare skrivebordet av en rar grunn.

Så husker ikke helt nøyaktig hva som sto der.

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

 

 

Edit:

 

Fant det ut;

 

'You cannot play/edit this mission, it is dependent on downloadable content that has been deleted.dayz_code, dayz_weapons, dayz_equip etc.'

 

Hva er dette?

 

Edit2:

 

Fant utav det. Når jeg skulle til å avslutte alt sammen i sinne så såg jeg at det sto expansions i menyen, og der var det en boks med navnet DayZ som ikke var huka av, så med et klikk så funka alt :)

Endret av Menilothes
Lenke til kommentar

Får hive meg på de andre som ber om hjelp i tråden! :)

 

Ligger i et av armyteltene i Stary Sobor, blør, har ca 3k blod og er svimt av, blør i hjel før jeg får bevistheten tilbake.

 

Derfor lurer jeg på om noen kan komme opp med en epi-pen, en bandasje og evt. en bloodpack/10 cooked meat?

 

Som reward kan du få en G17 eller en revolver. :)

Lenke til kommentar

Får hive meg på de andre som ber om hjelp i tråden! :)

 

Ligger i et av armyteltene i Stary Sobor, blør, har ca 3k blod og er svimt av, blør i hjel før jeg får bevistheten tilbake.

 

Derfor lurer jeg på om noen kan komme opp med en epi-pen, en bandasje og evt. en bloodpack/10 cooked meat?

 

Som reward kan du få en G17 eller en revolver. :)

I en av de teltene der har jeg også ligget og blødd ihjæl. :p Jeg og en kompis hadde en zombie killstreak på nesten 200 der. :p

Lenke til kommentar

Er det noen enkel metode å finne ut hvor hend man er? Sett div. skilt, men virker som mye er på russisk? Også sett noen div. kart på nettet, men føler det er en smule vanskelig å lokaliserer hvor jeg er, hehe.

 

Du klarer å tolke de russiske tegnene sånn någenlunde til vanlige bokstaver. Ellers finnes det mange maps som har både det russiske og det engelske navnet på stedene. :)

 

Det står forsåvidt også hvor du spawner i det øyeblikket du spawner. Kommer opp hvit tekst nederst i høyre hjørne.

Lenke til kommentar

Er det noen enkel metode å finne ut hvor hend man er? Sett div. skilt, men virker som mye er på russisk? Også sett noen div. kart på nettet, men føler det er en smule vanskelig å lokaliserer hvor jeg er, hehe.

Jeg har DETTE kartet på skjerm nr.2 mens jeg spiller. Da finner jeg lett ut hvor jeg er, så lenge jeg finner en vei med skilt på. ^^

Lenke til kommentar

for å spille på norway serveren, må du legge inn ARMA2_OA_Build_93586.zip, og dayz 1.7.0.

 

Siden Arma patchen er en beta patch, så må du gå inn i steam mappa (\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead) og starte Launch Arma2 OA Beta Patch.

 

Så når arma starter, kan du sjekke at du har riktig version nederst i høyre hjørne.

 

Så må du inn i expansions på menyen, og enable dayz der.

 

Nå restarter arma.

 

Nå kan du spille på norway serveren

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar

for å spille på norway serveren, må du legge inn ARMA2_OA_Build_93586.zip, og dayz 1.7.0.

 

Siden Arma patchen er en beta patch, så må du gå inn i steam mappa (\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead) og starte Launch Arma2 OA Beta Patch.

 

Så når arma starter, kan du sjekke at du har riktig version nederst i høyre hjørne.

 

Så må du inn i expansions på menyen, og enable dayz der.

 

Nå restarter arma.

 

Nå kan du spille på norway serveren

Takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar

Har du lastet ned nyeste patchen herfra?

 

Ja forsøkte dette og det funket ikke. Slettet Operation Arrowhead og laster nå ned på nytt. Hrmf :hrm: Laster ikke ned selve Arma 2 på nytt. Håper det vil spare litt tid.

 

Hvordan går jeg frem etter å ha lastet ned OA på nytt da? Finnes det en fullstendig guide på alt man må gjøre et sted?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...