Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Ja, de grønne taskene er i utgangspunktet en placeholder for alt mulig gear som ikke har fått sin egen modell. I Arma 1 så alle magasiner slik ut på bakken.

 

Jeg har ikke hørt om noen stridsvogner, men hvis det finnes, kan ødeleggelsen disse skaper umulig være helt bra for server performance :)

Endret av -sparks-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne modden er helt fantastisk. Veldig lenge siden jeg har vært så redd for å møte andre spillere på en pvp server. Vil ikke miste stæsjet :dremel: mitt som jeg har sneket rundt i timer for å få tak i:) Ultraspennende å vite at allt kan være over på et øyeblikk... :w00t:

Eneste bakdelen med denne modden, er dag/natt rotasjonen. Er alltid bekmørkt eller skumring når jeg har tid til å spille. Kan selvfølgelig spille på en us server, men pingen ødelegger det for meg, desverre.

Håper dette blir tonet ned til kanskje 2-3 timer natt og dag. Det holder i massevis....

Visst noen av dere spiller på en us server med en ikke for høy ping, setter jeg pris på om dere gidder å navngi den for meg, og kanskje andre her også?!

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar

Denne modden er helt fantastisk. Veldig lenge siden jeg har vært så redd for å møte andre spillere på en pvp server. Vil ikke miste stæsjet :dremel: mitt som jeg har sneket rundt i timer for å få tak i:) Ultraspennende å vite at allt kan være over på et øyeblikk... :w00t:

Eneste bakdelen med denne modden, er dag/natt rotasjonen. Er alltid bekmørkt eller skumring når jeg har tid til å spille. Kan selvfølgelig spille på en us server, men pingen ødelegger det for meg, desverre.

Håper dette blir tonet ned til kanskje 2-3 timer natt og dag. Det holder i massevis....

Visst noen av dere spiller på en us server med en ikke for høy ping, setter jeg pris på om dere gidder å navngi den for meg, og kanskje andre her også?!

Takker på forhånd :)

 

Spiller en del på US26 når jeg vil ha det stille og rolig samt dagslys. Den funker fint, som regel lite lagg.

Lenke til kommentar

Alt gear som skal brukes må du først åpne ryggsekken og bruke dem derfra, tror dette ble endret fom 1.7.

 

Tips: de små grønne taskene som du tror kun inneholder makarov magasiner, kan også inneholde andre ting, som kompass og kart, så ikke overse dem.

 

Tidligere i dag raida jeg kjøpesenteret i krasnostav, da hører jeg en veldig motordur og jeg er nesten sikker på det må være en tanks, hele byen tømmes for zombier som løper oppover veien mot lyden. Jeg fikk ikke sett hva det var, men noen som vet om det er fungerende tanks i spillet?

 

Etter å lest dette måtte jeg bare finne ut mer om dette. Så jeg søkte på youtube og fant denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=xd7xquwvJeQ

 

Så, ja, det finnes visstnok tanks i dette spillet :dribble:

Men etter å ha hørt på de folka i videoen, så sier de at kjøretøy er fjernet inntill videre, så dette må være en av de nyere patchene og en relativ ny video (lagt ut 4. juni)

De lurer også på om det kan være en moderator som morer seg litt o.l.

Lenke til kommentar

Dette er MILDT sagt spennende! Finner nyttige ting, og plasser etterhvert som man sniker seg avgårde. Lå oppå ett tak å planla idet jeg hørte skyting. Fikk da se en gunfight mellom 2 stk, som faktisk drepte hverandre samtidig. Fikk plukket AK47 og masse godsaker fra han ene. Tuslet meg videre mot ett supermarked der jeg treffer en fyr på bakrommet. Han velger og skyte mot meg, før han løper. Jeg løper etter og peprer han ned med AK'en. Idet jeg nærmer meg han blir jeg beskutt fra avstand. Tok dekning i frykt for å bli drept og dermed miste alle godsakene jeg har fått. Healet meg, og la på løp over gata og i dekning mens kulene haglet rundt meg.

 

Hadde ikke forventet en slik spenning med dette spillet! Ser fram til å teste den Norske serveren imorgen. :)

Lenke til kommentar

Alt gear som skal brukes må du først åpne ryggsekken og bruke dem derfra, tror dette ble endret fom 1.7.

 

Tips: de små grønne taskene som du tror kun inneholder makarov magasiner, kan også inneholde andre ting, som kompass og kart, så ikke overse dem.

 

Tidligere i dag raida jeg kjøpesenteret i krasnostav, da hører jeg en veldig motordur og jeg er nesten sikker på det må være en tanks, hele byen tømmes for zombier som løper oppover veien mot lyden. Jeg fikk ikke sett hva det var, men noen som vet om det er fungerende tanks i spillet?

 

Etter å lest dette måtte jeg bare finne ut mer om dette. Så jeg søkte på youtube og fant denne:

 

 

 

Så, ja, det finnes visstnok tanks i dette spillet :dribble:

Men etter å ha hørt på de folka i videoen, så sier de at kjøretøy er fjernet inntill videre, så dette må være en av de nyere patchene og en relativ ny video (lagt ut 4. juni)

De lurer også på om det kan være en moderator som morer seg litt o.l.

 

Tanks er hacks! :p

 

Noen andre hackere er også noe mere kreative...

 

1339306367745.jpg

(/r/dayz)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillte på en EU server hvor det var 0 zombier og 0 loot igår, og det fant jeg ikke ut før jeg har spillt i 2 timer og letet gjennom alle townsa jeg var innom, samt den store flyplassen i nord. &--#62;_&--#60;

Jeg som endelig var alene på flyplassen og trodde kanskje jeg skulle finne meg noe godsaker. :p

 

Fant forøvrig 3 telt fullstappet med mat, våpen, ammo, outfits osv. :p Var over 100 matvarer og drikker tilsammens. Spiste og drakk opp over hallparten :ph34r:

 

Er det en bug, eller fjerner de dette så det blir kun PvP?

Endret av Papirkurven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje serveren ikke har blitt startet på nytt på veldig lenge. Visst det skjer vil det bli bugs i loot og zombie spawningen. Men høres litt merkelig ut :hmm:

Jeg var på en us server i går kveld for å slippe unna bekmørke norske servere(som forøverig sliter voldsomt om dagen med lang påloggings tid, og lag til tusen) men ble kastet på hodet ut da jeg meide ned serverens medic, som åpnet ild mot meg først, like utenfor skolen i Electro :closedeyes:

Så de går rundt å leker medic, men er den største banditten på hele serveren..

Jeg blødde som en hore, og hev meg inn på en annen server for å lappe meg sammen igjen. Det gikk bra, og jeg lever enda. Mye rart som skjer rundt om..

Lenke til kommentar

Spillte på en EU server hvor det var 0 zombier og 0 loot igår, og det fant jeg ikke ut før jeg har spillt i 2 timer og letet gjennom alle townsa jeg var innom, samt den store flyplassen i nord. &--#62;_&--#60;

Jeg som endelig var alene på flyplassen og trodde kanskje jeg skulle finne meg noe godsaker. :p

 

Fant forøvrig 3 telt fullstappet med mat, våpen, ammo, outfits osv. :p Var over 100 matvarer og drikker tilsammens. Spiste og drakk opp over hallparten :ph34r:

 

Er det en bug, eller fjerner de dette så det blir kun PvP?

 

Tror det er en bug. Var innom US 26 en dag, 0 zombier - masse loot. :p Var ganske greit da vi fikk en god start. :)

 

Etter server-restart fikset det seg.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette for et par dager siden, har rundt 15 timer i spillet nå. Hadde vært kult å finne noen flere å spille med så det ikke blir så utrolig vanskelig :)

 

Mange her som er innom Norway serverne ?, har selv kun holdt meg til SE3 sålangt siden det var den eneste jeg kom inn på. Jeg spiller allerede med en annen kompis, og begynner å komme litt mer inn i det nå altså, har enda en som planlegger å kjøpe. Regner med å møte noen herfra på Norway 1 eller 2 da :)

 

EdIt: Klarer ikke komme inn, har tydeligvis feil versjon. Men jeg tror dette er av arma sine patcher, men får jo ikke tak i den heller ?

 

Står jeg har 1.60 men at jeg trenger 1.60.93666

Endret av Konflux
Lenke til kommentar

Kjøpte dette for et par dager siden, har rundt 15 timer i spillet nå. Hadde vært kult å finne noen flere å spille med så det ikke blir så utrolig vanskelig :)

 

Mange her som er innom Norway serverne ?, har selv kun holdt meg til SE3 sålangt siden det var den eneste jeg kom inn på. Jeg spiller allerede med en annen kompis, og begynner å komme litt mer inn i det nå altså, har enda en som planlegger å kjøpe. Regner med å møte noen herfra på Norway 1 eller 2 da :)

 

EdIt: Klarer ikke komme inn, har tydeligvis feil versjon. Men jeg tror dette er av arma sine patcher, men får jo ikke tak i den heller ?

 

Står jeg har 1.60 men at jeg trenger 1.60.93666

 

 

Her finner du de siste beta patchene: http://www.arma2.com/beta-patch.php

Bare å klikke på "Latest beta patch", på toppen av siden.

Husk at når du har installert den, må du starte arma 2 fra beta patch launcher i arma 2 mappa. Nå skal du være golden :dribble:

EDIT: Du må også huke av dayz, under expansion i hovedmenyen på spillet....

Endret av Ludo^.^
Lenke til kommentar

Takker, men jeg fant ut at jeg laste ned en form for launcher for modden, som kom med en updater :) så nu fungerer det gull. Var ganske digg å komme inn på Norway serveren, var jo ikke delay på noe som helst.

 

men er det noen som skal spille i kveld da ?, jeg tenker jeg går på nå snart og spiller vel til jeg legger meg :) så jeg er nok å finne en stund nå.

Lenke til kommentar

Er innmari lei av å tukle med Arma 2 nå. Klarer ikke å joine en eneste Day Z server. Greia er at jeg i går kjøpte og installerte Operation Arrowhead, testet spillet litt, så lastet jeg ned Arma 2 Free Edition, kjørte det, og klarer nå ikke å joine en eneste Day Z server via Combined Operations, Arma 2, eller Operation Arrowhead. Får bare feilmelding etter feilmelding når jeg prøver.

 

Noen som har peiling? Leste noe om at Arma 2 skal være installert først, deretter OA, slik at installasjonsfilene blir oppdatert skikkelig. Men ikke søren om jeg laster ned all den GBen igjen..

Lenke til kommentar

Er innmari lei av å tukle med Arma 2 nå. Klarer ikke å joine en eneste Day Z server. Greia er at jeg i går kjøpte og installerte Operation Arrowhead, testet spillet litt, så lastet jeg ned Arma 2 Free Edition, kjørte det, og klarer nå ikke å joine en eneste Day Z server via Combined Operations, Arma 2, eller Operation Arrowhead. Får bare feilmelding etter feilmelding når jeg prøver.

 

Noen som har peiling? Leste noe om at Arma 2 skal være installert først, deretter OA, slik at installasjonsfilene blir oppdatert skikkelig. Men ikke søren om jeg laster ned all den GBen igjen..

 

Hvilken feilmelding?

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å starte Combined Operation dukker det bare opp en CMD boks som varer i knapt et sekund, så skjer det ingenting mer, spillet starter ikke.

 

Nå får jeg en annen feilmelding når jeg prøver å starte Arrowhead: Addon 'dayz_code' requires addon 'CABuildingParts'". Når jeg først kommer inn i spillet blir jeg møtt av: "No entry: bin\config.bin/CfgVehicles/Citicen1.scope", og deretter "'You cannot play/edit this mission ... .dayz_code, ...' når jeg prøver å joine server.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å starte Combined Operation dukker det bare opp en CMD boks som varer i knapt et sekund, så skjer det ingenting mer, spillet starter ikke.

 

Nå får jeg en annen feilmelding når jeg prøver å starte Arrowhead: Addon 'dayz_code' requires addon 'CABuildingParts'". Når jeg først kommer inn i spillet blir jeg møtt av: "No entry: bin\config.bin/CfgVehicles/Citicen1.scope", og deretter "'You cannot play/edit this mission ... .dayz_code, ...' når jeg prøver å joine server.

Alt annet en "you cannot play/edit this mission" etc er helt normalt. Det som er feil hos deg, er at modden ikke er korrekt installert. Det du bør gjøre er å putte alle filene som tilhører modden i <<OA install dir> --> @dayz --> addons.

 

Når dette er gjort, starter du spilelt først en gang, og i menyene finner du noe som heter "expantions". Se at alt er huket av.

 

That should be it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...