Gå til innhold

Test: LG Optimus 4X HD P880


Anbefalte innlegg

Hadde aldri kjøpt LG for den enkle grunn at programvaren deres er ekstremt treg og full av småfeil. På toppen av det hele så er de ufattelig trege med å slippe programvareoppdateringer.

Så bra at det er frivillig hvilken telefon du kjøper da! Og hvilken LG telefon har vært ekstremt treig? De har jo ikke kommet med flere en 3 brukbare telefoner det siste året, men med Optimus 4X mener de alvor. Så hvis du hadde LG for 3 år siden så skjønner jeg hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optimus 2X perhaps? Største dritten av en telefon jeg har kjøpt. På papiret var den en kraftbombe, men SW holdt ikke mål. Mobiler med langt svakere HW gjorde nesten alt latterlig mye bedre. Aldri mer LG på meg! :)

Kjenner meg ikke igjen i det, har prøvd 2X, S2 og iPhone, og der var det vel mest utseende på S2 som var bedre, men oppdateringene til 2X lot vente på seg, det skal jeg være enig i.

Blir uansett 4X HD på meg, penere og like spennende som SIII.

Lenke til kommentar

Hadde aldri kjøpt LG for den enkle grunn at programvaren deres er ekstremt treg og full av småfeil. På toppen av det hele så er de ufattelig trege med å slippe programvareoppdateringer.

Så bra at det er frivillig hvilken telefon du kjøper da! Og hvilken LG telefon har vært ekstremt treig? De har jo ikke kommet med flere en 3 brukbare telefoner det siste året, men med Optimus 4X mener de alvor. Så hvis du hadde LG for 3 år siden så skjønner jeg hva du snakker om.

Optimus 2x. Makan til møkkatelefon skal du lete lenge etter. Og jeg mener det er en såpass ny telefon at det burde taes forbehold før du går til innkjøp av 4x. Ting ser bra ut på papiret, men med LG så er det sannsynligvis for godt til å være sant.

 

Jeg har vel aldri fornemmet at kjøp av telefon ikke er frivillig? LGs kundestøtte og programvareoppdateringer er faktisk noe svært mange er klager på. Det er så absolutt nødvendig å nevne i en tråd som denne.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Hadde aldri kjøpt LG for den enkle grunn at programvaren deres er ekstremt treg og full av småfeil. På toppen av det hele så er de ufattelig trege med å slippe programvareoppdateringer.

Så bra at det er frivillig hvilken telefon du kjøper da! Og hvilken LG telefon har vært ekstremt treig? De har jo ikke kommet med flere en 3 brukbare telefoner det siste året, men med Optimus 4X mener de alvor. Så hvis du hadde LG for 3 år siden så skjønner jeg hva du snakker om.

Optimus 2x. Makan til møkkatelefon skal du lete lenge etter. Og jeg mener det er en såpass ny telefon at det burde taes forbehold før du går til innkjøp av 4x. Ting ser bra ut på papiret, men med LG så er det sannsynligvis for godt til å være sant.

 

Jeg har vel aldri fornemmet at kjøp av telefon ikke er frivillig? LGs kundestøtte og programvareoppdateringer er faktisk noe svært mange er klager på. Det er så absolutt nødvendig å nevne i en tråd som denne.

 

Jeg kjenner typen, ikke kjøp nytt, vent til du er helt sikker, vent til noen har testet den i noen år.... osv... men da blir det jaggu kjedelig du.

Skal man leve etter ditt tips blir man sittende og vente på noe bedre, mens man leser tester og forum, og da blir det lite nytt å glede seg over.

Småfeil og nykker kalles sjel det, om vi snakker mobil, gadgets, bil osv..

Hopp ut i det, og ta en sjangs, kanskje man kan bli positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Interessant hvordan du bare finner på ting. Neida, å vente i en eller to uker for å danne et litt mer omfattende bilde av telefonen er for mye å spørre om. Hvor "år" kommer fra er hinsides min oppfattelsesevne.

 

Optimus 2x fikk også en god karakter i amobils test. Dette er ikke ensbetydende med at telefonen er bra. Senere ble det avduket mange programvaremangler og feil.

 

Hvis du har lyst til å bare hoppe ut i det og kjøpe telefonen uten å vite noe om den, så er det ingen som hindrer deg. Likeså, hadde du hatt det minste fnugg av tålmodighet, så ville det kanskje lønnet seg til syvende og sist.

Endret av Okeho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant hvordan du bare finner på ting. Neida, å vente i en eller to uker for å danne et litt mer omfattende bilde av telefonen er for mye å spørre om. Hvor "år" kommer fra er hinsides min oppfattelsesevne.Optimus 2x fikk også en god karakter i amobils test. Dette er ikke ensbetydende med at telefonen er bra. Senere ble det avduket mange programvaremangler og feil.Hvis du har lyst til å bare hoppe ut i det og kjøpe telefonen uten å vite noe om den, så er det ingen som hindrer deg. Likeså, hadde du hatt det minste fnugg av tålmodighet, så ville det kanskje lønnet seg til syvende og sist.

 

Prøvde bare og understreke ett poeng, refererte ikke til hva noen har skrevet, men jeg kjenner typen sa jeg.

Uansett er det spennende og prøve noe nytt, og være en av de som erfarer nye ting på godt og vondt, men sånn er jeg.

Skjønner hva du skal frem til, og det er sikkert smart og vente og se noen uker, men det passer ikke meg.

Liker førsteinntrykket jeg fikk av telefonen, så da bestillte jeg en, ser ikke problemet.

Tror å håper LG lærte av 2X, men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Interessant hvordan du bare finner på ting. Neida, å vente i en eller to uker for å danne et litt mer omfattende bilde av telefonen er for mye å spørre om. Hvor "år" kommer fra er hinsides min oppfattelsesevne.Optimus 2x fikk også en god karakter i amobils test. Dette er ikke ensbetydende med at telefonen er bra. Senere ble det avduket mange programvaremangler og feil.Hvis du har lyst til å bare hoppe ut i det og kjøpe telefonen uten å vite noe om den, så er det ingen som hindrer deg. Likeså, hadde du hatt det minste fnugg av tålmodighet, så ville det kanskje lønnet seg til syvende og sist.
Prøvde bare og understreke ett poeng, refererte ikke til hva noen har skrevet, men jeg kjenner typen sa jeg. Uansett er det spennende og prøve noe nytt, og være en av de som erfarer nye ting på godt og vondt, men sånn er jeg. Skjønner hva du skal frem til, og det er sikkert smart og vente og se noen uker, men det passer ikke meg. Liker førsteinntrykket jeg fikk av telefonen, så da bestillte jeg en, ser ikke problemet. Tror å håper LG lærte av 2X, men det vil tiden vise.

 

Det er sant det du seier, det er spennande å prøve noko nytt. Hadde eigentleg det same då eg kjøpte Galaxy S (første S-modellen), då visste eg ikkje nokon ting om oppdateringsrutinane til Samsung. Dette var mest fordi toppmodellmarknaden for Android-telefonar ikkje var spesielt utbredt på dette tidspunktet, og derfor hadde eg ingen som helst garanti for at eg ville få oppdateringar. Eg var heldig, og den vart oppdatert til Android 2.2 og 2.3 utan at det gjekk veldig lang tid. (Sjølv om det var nokre små lanseringsbugs).

 

LG derimot er eg veldig skeptisk til. Dei har gong på gong lovt at dei skal kome med oppdateringar på sine smarttelefonar (både toppmodellar og mellomsjiktstelefonar), og nesten kvar einaste gong har dei utsatt og utsatt og utsatt. (Minner litt mykje om X10-serien til Sony Ericsson kanskje?). Dette ryktet dei no har fått på seg, er noko som vil ta lang tid å fikse. Det ser ein ellers og, at dersom noko/nokon har fått eit dårlig rykte, må ein gjere mykje for å gjenopprette den "statusen" ein hadde før.

Det er nettopp dette som har skjedd, og det vil gå lang tid før eg (og kanskje mange andre) vurderer å kjøpe ein telefon fra LG igjen.

Lenke til kommentar
Interessant hvordan du bare finner på ting. Neida, å vente i en eller to uker for å danne et litt mer omfattende bilde av telefonen er for mye å spørre om. Hvor "år" kommer fra er hinsides min oppfattelsesevne.Optimus 2x fikk også en god karakter i amobils test. Dette er ikke ensbetydende med at telefonen er bra. Senere ble det avduket mange programvaremangler og feil.Hvis du har lyst til å bare hoppe ut i det og kjøpe telefonen uten å vite noe om den, så er det ingen som hindrer deg. Likeså, hadde du hatt det minste fnugg av tålmodighet, så ville det kanskje lønnet seg til syvende og sist.
Prøvde bare og understreke ett poeng, refererte ikke til hva noen har skrevet, men jeg kjenner typen sa jeg. Uansett er det spennende og prøve noe nytt, og være en av de som erfarer nye ting på godt og vondt, men sånn er jeg. Skjønner hva du skal frem til, og det er sikkert smart og vente og se noen uker, men det passer ikke meg. Liker førsteinntrykket jeg fikk av telefonen, så da bestillte jeg en, ser ikke problemet. Tror å håper LG lærte av 2X, men det vil tiden vise.
Det er sant det du seier, det er spennande å prøve noko nytt. Hadde eigentleg det same då eg kjøpte Galaxy S (første S-modellen), då visste eg ikkje nokon ting om oppdateringsrutinane til Samsung. Dette var mest fordi toppmodellmarknaden for Android-telefonar ikkje var spesielt utbredt på dette tidspunktet, og derfor hadde eg ingen som helst garanti for at eg ville få oppdateringar. Eg var heldig, og den vart oppdatert til Android 2.2 og 2.3 utan at det gjekk veldig lang tid. (Sjølv om det var nokre små lanseringsbugs).LG derimot er eg veldig skeptisk til. Dei har gong på gong lovt at dei skal kome med oppdateringar på sine smarttelefonar (både toppmodellar og mellomsjiktstelefonar), og nesten kvar einaste gong har dei utsatt og utsatt og utsatt. (Minner litt mykje om X10-serien til Sony Ericsson kanskje?). Dette ryktet dei no har fått på seg, er noko som vil ta lang tid å fikse. Det ser ein ellers og, at dersom noko/nokon har fått eit dårlig rykte, må ein gjere mykje for å gjenopprette den "statusen" ein hadde før. Det er nettopp dette som har skjedd, og det vil gå lang tid før eg (og kanskje mange andre) vurderer å kjøpe ein telefon fra LG igjen.

 

Skjønner godt at folk er skeptisk til LG telefoner, har hørt mye om 2X og hvor tregt ting har gått med oppdateringene i forhold til de andre produsentene, men jeg har 2X nå, og har ikke opplevd feil, så jeg har muligens vært heldig.

Nå har jeg LG TV, Blu-Ray(EISA AWARDS) og telefon og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd, derfor er jeg vel ikke like kritisk.

Det som er litt viktig for meg, er at ikke alle har det jeg har, og det kan være både positivt og negativt, men til LG 4X HD stiller jeg med åpent sinn, og satser på at LG har lært leksa si.

Er ingen PC "dude", så jeg sitter ikke og tester telefonen i tall, og hvor mye kapasitet den faktisk har, så lenge det er som forventet er det godkjent.

SIII kommer til og selge som hakka møkk, så da kan det være greit at noen faktisk tørr og ikke bare følge mengden.

Lenke til kommentar

Optimus 2X perhaps? Største dritten av en telefon jeg har kjøpt. På papiret var den en kraftbombe, men SW holdt ikke mål. Mobiler med langt svakere HW gjorde nesten alt latterlig mye bedre. Aldri mer LG på meg! :)

Kjenner meg ikke igjen i det, har prøvd 2X, S2 og iPhone, og der var det vel mest utseende på S2 som var bedre, men oppdateringene til 2X lot vente på seg, det skal jeg være enig i.

Blir uansett 4X HD på meg, penere og like spennende som SIII.

Har prøvd alle sammen jeg og, men 2X tar kaka. Den må nesten bare oppleves over lang tid, for å kjenne denne utrolig dårlige brukeropplevelsen. Batteritiden har vaklet opp og ned med div. oppdateringer, telefonen restarter seg (eller bare sovner helt - må dra ut batteriet. Det har forøvrig skjedd med min telefon helt siden den var ny) og mer til. På toppen av det hele lovet LG at oppdatering til GB2.3 skulle skje RETT ETTER at telefon var sluppet. Misforstå meg rett - mange produsenter utsetter oppdatering, men denne utsettingen var ekstrem.
Lenke til kommentar

As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)

 

Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.

Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.

Lenke til kommentar

As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)

 

Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.

Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.

LG Optimus 2x er mer en god nok grunn til å droppe LG i fremtiden.

 

Sannsynligvis blir det samme bolla med 4x hva oppdateringer gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)
Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.
LG Optimus 2x er mer en god nok grunn til å droppe LG i fremtiden.Sannsynligvis blir det samme bolla med 4x hva oppdateringer gjelder.

 

Saklig kar du! Ei erfaring og aldri mere LG, selvfølgelig helt opp til deg, men skulle alle tenkt sånn, hadde vel ingen merkevarer kunne overlevd. Ingen er perfekt.

Lenke til kommentar
As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)
Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.
LG Optimus 2x er mer en god nok grunn til å droppe LG i fremtiden.Sannsynligvis blir det samme bolla med 4x hva oppdateringer gjelder.

 

Saklig kar du! Ei erfaring og aldri mere LG, selvfølgelig helt opp til deg, men skulle alle tenkt sånn, hadde vel ingen merkevarer kunne overlevd. Ingen er perfekt.

Du kan umulig ha fulgt med på LG og O2x. Først så slipper de en telefon som skal være verdens første dobbeltkjerne-telefon. Hva skjer? Jo, programvaren holder ikke mål. Telefonen hakker og er latterlig treg. Så bruker de noe enormt med tid på 2.3 oppdateringen. Hva skjer? Jo, oppdateringen er like begredelig som den forrige programvaren. Det er trist. Folk blir tvunget til å bruke skreddersydd programvare på telefonen.

 

Hva kommer så? Jo, LG sier at de ikke vil oppdatere telefonen til ICS. Ikke bare har LG ført kunder bak lyset ved å stadig utsette en strengt tatt nødvendig oppdatering, de nekter i tillegg å oppdatere telefonen videre selv om den nyeste programvaren er like begredelig som den første.

 

Det er først etter enorm pågang at LG godtar å oppdatere telefonen til ICS. Og det tar de seg igjen god tid på. Sjansene er at ICS oppdateringen kommer til å være like dårlig som de tidligere. Samt er det en del enkelthendelser mellom disse (delvis påståtte løgner fra LG sin side osv). Det er rett og slett trist at et selskap rett og slett ikke bryr seg om å selge fungerende produkter. Ved å selge en såpass dyr telefon med så dårlig programvare burde i seg selv være ulovlig.

 

Det er absolutt ingen grunn til å tro at LG vil forbedre seg. Så hvis du går for en Optimus 4x er det på egen risiko. Skjønner ikke poenget med å kjøpe en telefon fra LG og risikere dårlig kundeservice når du kan kjøpe en tilsvarende telefon fra HTC eller Samsung.

 

LG har litt av en historie, det er ikke bare med Optimus 2x. Det er bare å søke litt på Google, så finner du det ut.

Lenke til kommentar
As you wish - får håpe du får en bedre telefon enn det jeg fikk! :)
Har fått min 4X, og den kan ikke sammenlignes med 2X. Gi LG en sjangse før du slakter merket pga ei erfaring.Eneste de bør skjerpe nå er oppdateringene telefonen eventuelt må ha for og henge med de andre merkene.
LG Optimus 2x er mer en god nok grunn til å droppe LG i fremtiden.Sannsynligvis blir det samme bolla med 4x hva oppdateringer gjelder.

 

Saklig kar du! Ei erfaring og aldri mere LG, selvfølgelig helt opp til deg, men skulle alle tenkt sånn, hadde vel ingen merkevarer kunne overlevd. Ingen er perfekt.

Du kan umulig ha fulgt med på LG og O2x. Først så slipper de en telefon som skal være verdens første dobbeltkjerne-telefon. Hva skjer? Jo, programvaren holder ikke mål. Telefonen hakker og er latterlig treg. Så bruker de noe enormt med tid på 2.3 oppdateringen. Hva skjer? Jo, oppdateringen er like begredelig som den forrige programvaren. Det er trist. Folk blir tvunget til å bruke skreddersydd programvare på telefonen.

 

Hva kommer så? Jo, LG sier at de ikke vil oppdatere telefonen til ICS. Ikke bare har LG ført kunder bak lyset ved å stadig utsette en strengt tatt nødvendig oppdatering, de nekter i tillegg å oppdatere telefonen videre selv om den nyeste programvaren er like begredelig som den første.

 

Det er først etter enorm pågang at LG godtar å oppdatere telefonen til ICS. Og det tar de seg igjen god tid på. Sjansene er at ICS oppdateringen kommer til å være like dårlig som de tidligere. Samt er det en del enkelthendelser mellom disse (delvis påståtte løgner fra LG sin side osv). Det er rett og slett trist at et selskap rett og slett ikke bryr seg om å selge fungerende produkter. Ved å selge en såpass dyr telefon med så dårlig programvare burde i seg selv være ulovlig.

 

Det er absolutt ingen grunn til å tro at LG vil forbedre seg. Så hvis du går for en Optimus 4x er det på egen risiko. Skjønner ikke poenget med å kjøpe en telefon fra LG og risikere dårlig kundeservice når du kan kjøpe en tilsvarende telefon fra HTC eller Samsung.

 

LG har litt av en historie, det er ikke bare med Optimus 2x. Det er bare å søke litt på Google, så finner du det ut.

 

Artig at du engasjerer deg i hva en villt fremmed person kjøper av telefoner.

Jeg har brukt LG 2X i 9 mnd uten noen av det problemene du nevner, og skal være enig i at oppdateringene lot vente på seg, men har andre ting og irritere meg over.

LG 4X er fantastisk bra, og ser utrolig bra ut!

Hvis du liker å diskutere hvor dårlig ting er, vil jeg anbefale bilforum, der har du en hel verden av større problemer en dette, passer din type/arroganse perfekt.

Brenner kalorier da, hvis man skal se positivt på det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...