Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med varslingen i stock sms appen?

 

Jeg liker ikke at skjermen skrur seg på når det tikker inn sms. Jeg vet at jeg kan bruke et annet program til sms osv som løser problemet. Men jeg vil helst slippe det. Synes at sms programmet som følger med fungerer bra uten om det problemet her.

 

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg med varslingen i stock sms appen?

 

Jeg liker ikke at skjermen skrur seg på når det tikker inn sms. Jeg vet at jeg kan bruke et annet program til sms osv som løser problemet. Men jeg vil helst slippe det. Synes at sms programmet som følger med fungerer bra uten om det problemet her.

 

Noen som har en løsning?

Du må bruke en tredjeparts løsning for å få det til og virke, så vidt jeg vet.

Fant en løsning med tredjeparts app til varsling.

 

App: SMS Popup

 

Det jeg gjør nå er å fjerne varsling i stock appen og bruker kun denne.

Jeg kan selv bestemme om jeg vil ha popups eller ikke.

Og aller viktigste av alt at skjermen ikke slåes på ved sms! :)

 

Jeg bruker også et annet app til varsle med led-lys til mange andre tjenester som instagram, twitter, facebook, facebook msg etc.. og selvfølgelig sms og ubesvarte samtaler. Det fine med programmet er at du kan legge til mange custom apper selv :)

 

App: LEDBlinker (kjøpt pro versjonen som funker bra)

 

Jeg har gjort alt dette uten å ha root tilgang.

Jeg får ikke lov til å roote pga firmatelefon.

Endret av Athikez
Lenke til kommentar

Fjernet S Planner widgeten min nå og skulle slette den siden hvor widgeten tidligere hadde vært. I det jeg legger siden over "slett" henger hele touchwiz seg og stopper. Har prøvd å deaktivere S Planner widgeten under programstyring og så restarte, uten hell. Har også prøvd følgende som ble anbefalt av Samsung Norge "Gå til innstillinger -> programstyring -> alle -> «TouchWiz hjem» deretter «Tving stopp» og «Tøm data». Etter du har gjort det må du starte telefonen på nytt." Dette hjelper heller ikke. Touchwiz henger seg fortsatt når jeg prøver å slette sider.

 

Noen som har noen løsning som ikke innebærer gjennopprettning til fabrikk?

Endret av Payung
Lenke til kommentar

Fjernet S Planner widgeten min nå og skulle slette den siden hvor widgeten tidligere hadde vært. I det jeg legger siden over "slett" henger hele touchwiz seg og stopper. Har prøvd å deaktivere S Planner widgeten under programstyring og så restarte, uten hell. Har også prøvd følgende som ble anbefalt av Samsung Norge "Gå til innstillinger -> programstyring -> alle -> «TouchWiz hjem» deretter «Tving stopp» og «Tøm data». Etter du har gjort det må du starte telefonen på nytt." Dette hjelper heller ikke. Touchwiz henger seg fortsatt når jeg prøver å slette sider.

 

Noen som har noen løsning som ikke innebærer gjennopprettning til fabrikk?

Regner med at du har prøvd å slett cache også?

 

Vil anbefale deg å bruke en annen launcher enn Toucwiz :)

 

Jeg har prøvd mange, blant annet Launcher Pro, Go launcher, Apex og Nova.

Mest fornøyd med Nova, lite lagg og sjapp. Og selvfølgelig en haug av innstillinger :)

Endret av Athikez
Lenke til kommentar

Regner med at du har prøvd å slett cache også?

 

Vil anbefale deg å bruke en annen launcher enn Toucwiz :)

 

Jeg har prøvd mange, blant annet Launcher Pro, Go launcher, Apex og Nova.

Mest fornøyd med Nova, lite lagg og sjapp. Og selvfølgelig en haug av innstillinger :)

Slettet cache også uten hell.

 

Endte opp med gjenopprette til fabrikk. Har hatt Apex før, kanskje prøve ut Nova snart.

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteriet? I det siste så har batteriet mitt tura helt ut. Må lade telefonen 2 ganger om dagen. Er det batteriet som takker for seg, eller er det en oppdatering som Gjør at telefonen eter strøm? Telefonen er helt Stock.

Endret av jajamensen
Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med batteriet? I det siste så har batteriet mitt tura helt ut. Må lade telefonen 2 ganger om dagen. Er det batteriet som takker for seg, eller er det en oppdatering som Gjør at telefonen eter strøm? Telefonen er helt Stock.

 

Jeg hadde også litt problemer med det her. Jeg kjører også stock, uten root. Men bruker Nova launcher istedenfor TouchWiz. Fant en løsning for min del, det gjorde jeg :)

 

 

1. Google Maps. Sjekk at posisjonen din ikke blir oppdatert hele tiden. Jeg slo av alt utenom "location history". Du finner innstillingene under Settings - Location Settings.

 

 

2. Gallery. Sjekk om du har noen korrupte bilde filer. Hvis du har det så vil det påvirke at "media server" prøver å scanne bildet hele tiden som tapper batteriet. Dermed slett korrupte bildefiler.

 

3. Deaktivere "system/bloatware" apps som du ikke bruker:(gjør også at minne blir mer tilgjengelig)

Det gjør du ved å gå inn på "Applications manager - All", husk å slett data og cache på alle apps du deaktiverer.

 

Min liste over apps som jeg har deaktivert.

- Bubbles (live wallpaper)

- ChatON

- Chrome (jeg bruker stock og opera)

- Clock (digital, merk at det finnes to versjoner deaktiver begge to)

- Clock (funky)

- Clock (modern)

- com.google.android.voiceservice

- Deep sea (live wallpaper)

- Dual clock (analogue)

- Dual clock (digital, merk at det finnes to versjoner deaktiver begge to)

- Favourite Apps

- Favourite Contacts

- Game Hub

- Google Calendar Sync (jeg bruker Google sin egen kalender og ikke stock som fulgte med)

- Google Text-to-speech Engine

- Google+ (jeg bruker facebook)

- Help

- Luminous dots (live wallpaper)

- Phase beam (live wallpaper)

- Photo wall (live wallpaper)

- S Memo (bruker google sin egen keep app istedenfor)

- S Planner (bruker google sin egen kalender app)

- S Planner Widget

- S Suggest

- S Voice

- Samsung TTS

- Simple alarm clock

- Talk

- Talkback

- User manual

- Weather Widget

- Weather Widget main

- Windy weather (live wallpaper)

- Yahoo! Finance

- Yahoo! News

 

Hvis ingen av de kjappe løsningene fungerer da vil jeg anbefale å installere et program for overvåkning slik at du kan finne problemet ditt.

 

 

Jeg bruker denne appen til overvåke, en av mine beste investeringer :)

 

App: SystemPanel

Endret av Athikez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjapt spm. Jeg skal selge min S3, den er rootet og med custom ROM og jeg orker ikke tanken på å holde på med den før jeg selger. Taper jeg mye på å selge den slik den er nå kontra å få den tilbake til stock? Noen som har gjort det før?

Spørs vel på kjøper! :)

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned noen audiobooks ved hjelp av torrent. Jeg fikk dem i mange mp3 filer, men lurer på hvordan jeg skal få spilt dem av på samsungen min i riktig rekkefølge?

Du kan jo bearbeide de på PC. Du kan f.eks bruke et program som limer sammen mp3-filer til en stor fil.

Alternativt så kan du gi filene navn eller tags som gjør at de blir avspilt i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar

Telefonen går etter id-tagen inni MP3-fila, ikke filnavnet direkte. Har ikke funnet noe måte å endre det på. Så om filene ikke inneholder noe nummer i tag'en, kan de komme i feil rekkefølge i musikkspilleren.

Denne taggen kan bl.a. ses og editeres i Winamp på PC med å dobbelklikke på låtnavn-ruta der.

Ett problem jeg har møtt flere ganger er f.eks. at jeg drar en plate fra PC-telefon, så blir den delt inn i 2 mapper i spilleren på telefonen med noen låter i en mappe og noen i den andre.

 

De fleste programmer som ripper CD-MP3 lager automatisk slike tags når det ripper med riktig nummer og artistnavn og sangnavn.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

F*en.. Telefonen min vil ikke lade. Ingenting skjer når jeg plugger i usb-kabelen. Tips? Må jeg sende den inn? Har hatt den siden desember.

 

Har trådløs lader som funker, så jeg er hjelpen en stund.

 

Plutselig funka det igjen :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Usb kabelen som følger med S3 er dritt, min ble utslitt etter 4 måneder. Altså micro usb pluggen.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...