Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noe må jo gjøre at telefonene til dere flashoholikere blir ustabile. Jeg har kun resatt mobilen hver gang jeg har fått firmware OTA. Aldri noen av problemene nevnt i denne tråden. Kjøpte min s3 i fjor sommer

+1

Samme her. Det du sier og har også hatt S3 et år til sommeren uten noen slags problemer.

En annen ting er installerte apps av ymse slag. Med meg er det tilnærmet ingen ting , kun 5-10 apps i kategorien "productivity" etc.

Restart av telefonen gjør jeg aldri unntatt når f.eks en OTA oppdatering o.l krever det .Aldri gjort factory resett på den heller .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

noe må jo gjøre at telefonene til dere flashoholikere ustabile. Jeg har kun resatt mobilen hver gang jeg har fått firmware OTA. Aldri noen av problemene nevnt i denne tråden. Kjøpte min s3 i fjor sommer

Reset eller restart (reboot)?

Jeg snakket om det siste, slå telefonen av og på. Regner med du har gjort det litt oftere enn du har fått OTA :-D :-P

 

Jeg har kun resatt for skifte av "merke" ROM (fra en utvikler til en annen) og det har jeg kun gjort to ganger.

Jeg har aldri hatt en ustabil telefon på noen måte, og har aldri hatt noen av problemene nevnt i tråden heller.

Har hatt en installering jeg rotet til selv der telefon hang seg, men jeg tok komplett systembackup (Nandroid) først heldigvis!

 

Viktigste grunnen til å roote ( er å installere JKay framework, det gir et nytt nivå av tilpassing av brukergrensesnittet.

Lenke til kommentar

Det beste med JKay er ikke alt man kan legge til eller endre, men alt man ikke trenger så ofte kan man skjule.

Viss jeg drar ned notification på høyre side av skjermen får jeg alle varsler og alle faste notifications som JuiceDefender, avast og 3g watchdog. Drar jeg ned på venstre side av skjermen får jeg kun togglene og nye notifications. drar jeg ned to ganger får jeg opp en rad til med toggler.

(med toggler mener jeg innstillingsbryterne øverst på skjermen)

Jeg kan endre hva som er synlig av klokke, wifi, mobilnett, og endre utseende på det og. Powermenyen kan også tilpasses som man vil.

Og dette er bare LITT av de mulighetene man har. Og alt dette med stock Samsung Rom.

Jeg har i tillegg lagt på et theme som heter Domination, som gjør at Samsung sitt touch wiz ser ut som Android original. Jeg liker ikke fargene Samsung har lagt på.

 

Android har i utgangspunktet mange tilpassingsmuligheter, dette tar det til et nytt nivå.

 

I tillegg så har jkay ordnet sikkerhetsproblemet Samsung har med låseskjermen.

post-199843-0-85413700-1366526480_thumb.png

post-199843-0-16721500-1366526501_thumb.png

post-199843-0-36961700-1366526536_thumb.png

post-199843-0-53231800-1366526561_thumb.png

post-199843-0-40071100-1366527290_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mr. Mastodon: hvordan er det da med TW-spesifikke ting, som feks tw-widgets, tofingersdrag på Notification bar for et grid med alle toggles på, Samsungs låseskjermfunksjonalitet med viewcover, osv? Dette forsvinner ved bruk av jkay?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Sjekk instillingene om det er satt til å bare koble seg til andre nettverk:) med 3g mener du da mobildata? I så fall sjekk nettsiden for levrandøren din

Jeg mener mobilnett ja. Men jeg greier ikke å fikse det på innstillinger. Jeg har djuice nonstop m, som bruker telenors nett, så jeg skjønner ikke hvorfor?

Lenke til kommentar

 

Jeg mener mobilnett ja. Men jeg greier ikke å fikse det på innstillinger. Jeg har djuice nonstop m, som bruker telenors nett, så jeg skjønner ikke hvorfor?

 

Sjekk kundeservice for djuice, har selv onecall og på nettsidene deres det ligger det en guide som funker for meg :)

Lenke til kommentar

Mr. Mastodon: hvordan er det da med TW-spesifikke ting, som feks tw-widgets, tofingersdrag på Notification bar for et grid med alle toggles på, Samsungs låseskjermfunksjonalitet med viewcover, osv? Dette forsvinner ved bruk av jkay?

 

Det er det som er det flotte, så lenge du ikke bruker en annen launcher, så er all opprinnelig TW-funksjonalitet i behold :-)

 

(hva mener du med viewcover forresten?)

Endret av MrMastodon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...