Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan installerer man android 4.2.2 på S3? Må man roote den for å kunne installere den?

 

Les deg litt bakover i denne tråden så er det forklart x^99 mill ganger...

 

Engelsk: http://au.ibtimes.co...android-4-2.htm

 

Root er foretrukket ja,men ikke nødvendig, søk opp info om odin (windows) så er du nok på 4.2.2 før du vet det

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Les deg litt bakover i denne tråden så er det forklart x^99 mill ganger...

 

Engelsk: http://au.ibtimes.co...android-4-2.htm

 

Root er foretrukket ja,men ikke nødvendig, søk opp info om odin (windows) så er du nok på 4.2.2 før du vet det

Elendig guide. Masse punkter du ikke trenger og vår vondt inni meg når de skriver "the Android 4.2.2 custom ROM" som om det var det eneste custom ROM-et man får tak i.

 

For nybegynnere anbefaler jeg CyanogenMOD og så kan du sette deg inn i andre custom ROMs etterhvert. På denne offisielle tråden er det også en fin guide som også gjelder for de fleste andre custom ROMs.

http://forum.xda-dev...d.php?t=2035141

 

Nei, jeg har ikke foretatt meg noe for å få dette på mine enheter, som jeg kan komme på ihvertfall.

Merkelig. VPN eller er du i et annet land? Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Elendig guide. Masse punkter du ikke trenger og vår vondt inni meg når de skriver "the Android 4.2.2 custom ROM" som om det var det eneste custom ROM-et man får tak i.

 

For nybegynnere anbefaler jeg CyanogenMOD og så kan du sette deg inn i andre custom ROMs etterhvert. På denne offisielle tråden er det også en fin guide som også gjelder for de fleste andre custom ROMs.

http://forum.xda-dev...d.php?t=2035141

 

Merkelig. VPN eller er du i et annet land?

 

 

Selv anbefaler jeg ingen rom :) heller bli ordentlig kjent med hva det er du driver med FØR du begynner å knote rundt med diverse roms. Den guiden var bare en random sak som dukket opp for akkurat 4.2.2

meeeen nok om det, forsøker ikke å trolle eller diskutere, ville bare FYI'e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Om en stund tror jeg. Det som er "lekket" nå er relativt ustabilt.

 

Selv anbefaler jeg ingen rom heller bli ordentlig kjent med hva det er du driver med FØR du begynner å knote rundt med diverse roms. Den guiden var bare en random sak som dukket opp for akkurat 4.2.2

meeeen nok om det, forsøker ikke å trolle eller diskutere, ville bare FYI'e

Anbefaler det motsatte :)

Knot i vei og få mobilen din til å fungere som du vil. Går det til helvete så er du en erfaring rikere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om en stund tror jeg. Det som er "lekket" nå er relativt ustabilt.

Ikke helt sant, har kjørt Omega v45 som er basert på den siste lekkasjen i en uke, og har ikke hatt noen problemer. Til å være en lekkasje er den ganske ferdig og stabil. Vet ikke hvor mye av dette som skyldes utvikleren av omega, men fra mitt ståsted kan den trygt anbefales til daglig bruk. Det eneste som ikke virker er å sende bilder/film live til pc/andre enheter med allshare/allcast. Og det kan jeg fint leve uten! :-)

Lenke til kommentar

Tok en hard reset på min s3 idag, og nå har jeg plutselig fått en app som heter Play Blader, noen andre som har denne ? Står at den ikke er tilgjengelig i mitt land når jeg prøver å gå inn på den også. Hadde ikke denne appen før jeg tok hard reseten, er appen noe nytt ?

Uansett så har ikke jeg bruk for noe blader på mobilen.. :hrm:

Endret av Rs91
Lenke til kommentar

Heisann

 

Skulle fabrikkresette telefonen, og restartet med volum ned, home og power-knappen for å kjøre en skikkelig wipe.

 

Fikk så en advarsel om at custom roms kunne ødelegge telefonen, og valget mellom Fortsett/ Cancel. Har aldri fått denne beskjeden og dette valget tidligere...

 

Jeg valgte Fortsett, og nå står det en uendelig "Download" på skjermen, sammen med beskjeden "Do not turn off target!"

 

Hva gjør jeg nå? Bricker jeg telefonen med å slå den av?

Lenke til kommentar

Heisann

 

Skulle fabrikkresette telefonen, og restartet med volum ned, home og power-knappen for å kjøre en skikkelig wipe.

 

Fikk så en advarsel om at custom roms kunne ødelegge telefonen, og valget mellom Fortsett/ Cancel. Har aldri fått denne beskjeden og dette valget tidligere...

 

Jeg valgte Fortsett, og nå står det en uendelig "Download" på skjermen, sammen med beskjeden "Do not turn off target!"

 

Hva gjør jeg nå? Bricker jeg telefonen med å slå den av?

 

Fikk råd på et annet forum om å ta ut batteriet og restarte. Ser ut som telefonen virker etter dette ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Heisann Skulle fabrikkresette telefonen, og restartet med volum ned, home og power-knappen for å kjøre en skikkelig wipe. Fikk så en advarsel om at custom roms kunne ødelegge telefonen, og valget mellom Fortsett/ Cancel. Har aldri fått denne beskjeden og dette valget tidligere... Jeg valgte Fortsett, og nå står det en uendelig "Download" på skjermen, sammen med beskjeden "Do not turn off target!" Hva gjør jeg nå? Bricker jeg telefonen med å slå den av?

 

Du har sikkert funnet det ut men poser i tilfelle du er i tvil:

 

Download mode: volum ned+home+power-knapp

Recovery mode: volum opp+home+power-knapp.

Lenke til kommentar

Hei! Fikk min nye S3 forrige tirsdag, men er ikke helt imponert enda :( telefonen reagerer tregt når jeg går inn på apps og når jeg trykker på hjemknappen (tror det er det den heter) så blir ofte startskjermen helt blank og jeg må låse skjermen for at apps og widgeter skal komme fram igjen. Noe jeg har oversett eller noen som har tips?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en S3 kjøpt i november 2012 og har i det siste fått merkelige problemer:

  • Ved samtaler så er lyden fra personen i andre enden uklar, støyete og ligner litt på robotstemme. Etter litt testing fant jeg ut at lyden er like uklar også når høytalere er på. Høytalerne har ingen problemer ved avspilling av musikk og film. Den eneste sammenhengen jeg fant var med dekning - når antall linjer er under 4 så får jeg dårlig lyd, men når den når 4 så blir det bra.
  • Når jeg ringer andre så kan jeg av og til ikke høre andre, mens de kan høre meg. Jeg må bare ringe opp igjen
  • Surfing gjennom Chrome og Stock Browser har blitt veldig laggy, spesielt ved scrolling og ved tastaturbruk (bruker SwiftKey)

Noen tips? Jeg har Telenor dekning nær Oslo sentrum.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har akkurat fått igjen telefon fra rep. Brukt en Iphone mens den har vært det... men etter slått på telefon igjen nå etter rep får jeg ikke mottatt eller ringt ut. Får melding "ikke registrert på nettverk".

 

Jeg skal på reise om 2 timer så er litt stressa og har ikke tid til å lese så mye rundt men er det noen som har noe quick fix eller ideer til problemet? På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...