Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Pom man bør ha 1 teåd bør den andre tråden flettes inn i denne eventuelt. Iditosk å ha teåd der trådstartertå ikke tar ansvar og oppdaterer post 1

Herregud, "TAR ANSVAR OG OPPDATERER POST 1"? Jeg la ut den infoen som var tilgjengelig om telefonen da, og har INGEN andre intensjoner enn det! Skaff dere et liv (og hva er teåd...?)

 

Fikk trimmet lattermusklene om ingenting annet av denne posten. Slapp av, folk ville bare ha en oversiktlig tråd, var ingen som ville såre følelsene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nor50, vi skjønner at det er tungt og hardt å miste en tråd på den måten. Men jeg tror de fleste vil ha en strukturert tråd med en flott og oppdatert førstepost. Ja, det er harde bud.

 

Overhodet ikke! I motsetning til mange andre her er jeg ikke ut etter "status"!

Lenke til kommentar

Ingen som vil såre deg gamle ørn (nor50) ;) Foreslår at uenigheten tas i egen tråd/PM, så kan vi vel holde oss til SGS III her? :)

 

Dere motsier dere selv her! Om jeg hadde vært bitter for "å miste" den tråden, da hadde jeg vel oppdatert den? Ligger tydeligvis litt for høyt for dere dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant en link her om GLONASS

http://ndla.no/nb/node/93930

 

Det var ikke det mest omtalte temaet dette GLONASS systemet på Google, men fant ihvertfall denne.

 

Enkelt forklart er det vel at GLONASS sender/mottar 2 forskjellige typer GPS signaler = bedre & kanskje raskere dekning.

 

Feil. Det som stemmer er at en GPS/GLONASS-mottaker kan bruke begge systemene. GLONASS er den russiske ekvivalenten til det amerikanske systemet GPS. EU/ESA sitt prosjekt heter Galileo. Kina har også sitt eget system som kun dekker eget land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ray001

Det som ikke stemte er terminologien. GLONASS tar ikke i mot GPS-signaler og motsatt. Det går derfor ikke å si at en sivil GPS-mottaker støtter to typer GPS-signaler. Dersom man ikke regner med landmålingsutstyr som bruker både sivile og militære GPS-frekvenser, sistnevnte riktignok uten kode.

 

Skal man omtale ulike typer satellittbaserte navigasjonssystemer sammen er samlebetegnelsen GNSS.

Lenke til kommentar

@ray001

Det som ikke stemte er terminologien. GLONASS tar ikke i mot GPS-signaler og motsatt. Det går derfor ikke å si at en sivil GPS-mottaker støtter to typer GPS-signaler. Dersom man ikke regner med landmålingsutstyr som bruker både sivile og militære GPS-frekvenser, sistnevnte riktignok uten kode.

 

Skal man omtale ulike typer satellittbaserte navigasjonssystemer sammen er samlebetegnelsen GNSS.

Ja, var ikke det jeg mente. Når mobilen støtter GLONASS og GPS så kan en vel motta 2 signaler(1 til GLONASS og 1 til GPS)??? Eller tar jeg feil igjen?
Lenke til kommentar

På netcom sinder står det at det koster 9kr per dag for data. Er det ubegrenset bruk då?

Mens med telenor koster det 10kr per MB? Eller misforstår eg noe?

 

Noe tips kva eg skal bestille? Eg bruker telefon VELDIG lite så eg trenger ikkje 100sms og 1000min inkludert :)

Lenke til kommentar

Om GLONASS og GPS

 

Civilian GLONASS used alone is therefore very slightly less accurate than GPS. On high latitudes (north or south), GLONASS' accuracy is better than that of GPS due to the orbital position of the satellites.[61] Some modern receivers are able to use both GLONASS and GPS satellites together, providing greatly improved coverage in urban canyons and giving a very fast time to fix due to over 50 satellites being available. In indoor, urban canyon or mountainous areas, accuracy can be greatly improved over using GPS alone.[62] For using both navigation systems simultaneously, precisions of GLONASS/GPS navigation definitions were 2.37—4.65 m

 

Noe som betyr at vi burde få mye bedre dekning og nøyaktighet i Norge.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...