Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatert første post igjen.

 

- Kernel - (hva er, gjør, innholder dette) - Lagt til 24.05.12

 

Kommer med mer info på

- Utstyr (ekstra utstyr, bil lader & holder o.l.)

- Batteri (holdbarhet, større batteri osv)

- ROM - (hva er, gjør, innholder dette)

- Kernel - (hva er, gjør, innholder dette) - Lagt til 24.05.12

- Root - (hva er, gjør, innholder dette)

- Tester

- Hva andre mener det burde være i denne tråden / posten

 

Om det er andre som har fin info som kan legges til er dem hjertelig velkommen med det, så skal jeg få lagt det inn i første post :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva menes med

8. Hydrostatisk sensor -> Er det barometer for været?

26. RGB-sensor -> ???

27. Flat tilbake (Ingen flere projeksjon) -> ???

28. Tynnere Bezel

 

8 - Trykksensor (måler høydeforskjeller nøyaktig vha trykk)

26 - Fotosensor for å stille lys, farger og "følge" ansikter.

27 - Betyr det flat bakside på telefonen? (???)

28 - Metallkant rundt telefonen

 

sgs3-1-e1336072221253.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva menes med

8. Hydrostatisk sensor -> Er det barometer for været?

26. RGB-sensor -> ???

27. Flat tilbake (Ingen flere projeksjon) -> ???

28. Tynnere Bezel

 

8 - Trykksensor (måler høydeforskjeller nøyaktig vha trykk)

26 - Fotosensor for å stille lys, farger og "følge" ansikter.

27 - Betyr det flat bakside på telefonen? (???)

28 - Metallkant rundt telefonen

 

sgs3-1-e1336072221253.jpg

 

28 er vel strengt tatt ikke metallkanten men ramma rundt skjermen på framsiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Hva andre mener det burde være i denne tråden / posten

 

Om det er andre som har fin info som kan legges til er dem hjertelig velkommen med det, så skal jeg få lagt det inn i første post :-)

 

Siden førsteposten er såpass lang som den er, så tror jeg det kunne vært greit å bruke spoilere for å gjøre den mer oversiktlig.

 

Noen som vet om noen butikker i Oslo som har den som demo?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som skal kjøpe seg minnekort, så har jeg funnet et rimelig et på Ebay og verifisert kapasiteten. 64GB class 10 til ca 400kr. http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649

 

60873 of 60874 MByte tested. Test finished without errors.

Writing speed: 11.4 MByte/s Reading speed: 18.3 MByte/s

H2testw v1.4

 

Husk også at telefonen bruker micro-SIM. Man kan bestille seg SIMkutter om man vil bruke det gamle kortet.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

For de som skal kjøpe seg minnekort, så har jeg funnet et rimelig et på Ebay og verifisert kapasiteten. 64GB class 10 til ca 400kr. http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649

 

60873 of 60874 MByte tested. Test finished without errors.

Writing speed: 11.4 MByte/s Reading speed: 18.3 MByte/s

H2testw v1.4

 

Husk også at telefonen bruker micro-SIM. Man kan bestille seg SIMkutter om man vil bruke det gamle kortet.

 

Måtte du betale moms på dette, eller slapp du unna?

Tror de fleste leverandører også fikser MicroSim samtidig hvis man har bestilt gjennom dem. Tror også de da eventuelt ville fikset det i butikk gratis, men dette kan vel noen av dere som jobber på f.eks Netcom Store bekrefte?

 

Men har vel blitt en annen simkort standard innen vi får vår kjære lekkerbisken..

Lenke til kommentar

For de som skal kjøpe seg minnekort, så har jeg funnet et rimelig et på Ebay og verifisert kapasiteten. 64GB class 10 til ca 400kr. http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649

 

60873 of 60874 MByte tested. Test finished without errors.

Writing speed: 11.4 MByte/s Reading speed: 18.3 MByte/s

H2testw v1.4

 

Husk også at telefonen bruker micro-SIM. Man kan bestille seg SIMkutter om man vil bruke det gamle kortet.

 

Måtte du betale moms på dette, eller slapp du unna?

Tror de fleste leverandører også fikser MicroSim samtidig hvis man har bestilt gjennom dem. Tror også de da eventuelt ville fikset det i butikk gratis, men dette kan vel noen av dere som jobber på f.eks Netcom Store bekrefte?

 

Men har vel blitt en annen simkort standard innen vi får vår kjære lekkerbisken..

 

Her i DK får vi micro SIM kortet automatisk med mobilen i henhold til kundeservice. Jeg bare ringte inn og spurte hos operatøren, det kan vel dere også gjøre for å være sikker, kjipt å få mobilen og så kan man ikke bruke den:-(

Lenke til kommentar

For de som skal kjøpe seg minnekort, så har jeg funnet et rimelig et på Ebay og verifisert kapasiteten. 64GB class 10 til ca 400kr. http://www.ebay.com/...984.m1438.l2649

 

60873 of 60874 MByte tested. Test finished without errors.

Writing speed: 11.4 MByte/s Reading speed: 18.3 MByte/s

H2testw v1.4

 

Husk også at telefonen bruker micro-SIM. Man kan bestille seg SIMkutter om man vil bruke det gamle kortet.

 

Måtte du betale moms på dette, eller slapp du unna?

Tror de fleste leverandører også fikser MicroSim samtidig hvis man har bestilt gjennom dem. Tror også de da eventuelt ville fikset det i butikk gratis, men dette kan vel noen av dere som jobber på f.eks Netcom Store bekrefte?

 

Men har vel blitt en annen simkort standard innen vi får vår kjære lekkerbisken..

 

Dette er noe du i utgangspunktet skal få med telfonen, ( skal være mulig å legge det under bestillingen). Om ikke så koster det 200 kr i netcom shop for nytt simkort, så får du heller ringe 05050 og få det kreditert om det ikke kom med telefonen:). Derimot kjøper du telfon i en netcom shop får du alltid simkort gratis med

Lenke til kommentar

@Jan Skrotnes & TSport

Takker og 1+ for den :-)

 

- Hva andre mener det burde være i denne tråden / posten

 

Om det er andre som har fin info som kan legges til er dem hjertelig velkommen med det, så skal jeg få lagt det inn i første post :-)

 

Siden førsteposten er såpass lang som den er, så tror jeg det kunne vært greit å bruke spoilere for å gjøre den mer oversiktlig.

Ja kan gjøre det, synes og den ble litt lang, og flyttet bildene over i andre post.

Skulle hatt en tredje post og, skulle lagt inn info der på software og hva diverse ting er(som root, kernel og ROM osv....).

 

Hva mener dere andre? Er det flertall for å korte ned tråden med spoilere?

 

 

EDIT

Hvordan får til spoiler?

 

Og oppdaterte første post litt med noen linker og rettet på små dill dall

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

ang simkort: jeg ringte onecall og bestillte. forklarte at telefon er ventet i slutten av mnd men er ikke sikkert så fint om porteringsdato kan stå åpen.

idag fikk jeg nytt kort med beskjed om at porteringsdato er satt til 1 juni, men jeg skal bare ringe å flytte på denne om telefon blir forsinket. kostet meg ikke en krone:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...