Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to ting jeg skulle likt å funnet ut av på S3-en min:

 

1. Når jeg går inn på en mappe på Hjem-skjermen og så inn på en app -> Når jeg da trykker på Hjem-knappen så kommer jeg riktig nok til Hjem-skjermen, men mappen som jeg tidligere gikk inn i er fortsatt maksimert. Altså, er det en måte å gjøre slik at Hjem-knappen fører meg til Hjem-skjermen UTEN at en mappe er åpen?

 

2. Det medfølgende Swype-tastaturet er genialt, MEN! Det har noen bugs som foreløpig gjør det ubrukelig. F.eks. når jeg skriver et ord med liten forbokstav, så hender det at neste gang det skal foreslå dette ordet så blir ordet med stor forbokstav foreslått midt inne i en setning, noe som er helt kokko. Er det i det hele tatt mulig å styre hvilke ord som er i ordlisten på en grei måte? Hvis ikke, finnes det tilsvarende Swype-tastaturer som faktisk fungerer bra?

1. Dette har jeg også fundert over en stund. Jeg har lett etter løsninger, uten hell. Regner med at dette er en av bug-ene man bare må leve med i TouchWiz...

 

2. Når jeg kjøpte telefonen i mai i fjor var jeg stor fan av det medfølgende Swype-tastaturet. Men etter en stund begynte de tingene som du nevner, pluss et par andre, å irritere meg. Jeg lette dermed litt rundt på nettet for å finne det beste android tastaturet. Jeg lastet ned et par stykker, deriblant SwiftKey (som du sikkert har hørt om...?). Siden da har jeg aldri byttet tilbake til Samsung tastaturet eller noen av de andre tastaturene som er tilgjengelige i Google Play.

SwiftKey er kanskje ikke det beste å skrive på, men autokorrekturen er helt fantastisk. Hvis man har på den får du sjelden feil for å si det sånn! Anbefales på det sterkeste! Det er det helt sikkert mange her i tråden som er enig med meg i...?

Lenke til kommentar

1. Dette har jeg også fundert over en stund. Jeg har lett etter løsninger, uten hell. Regner med at dette er en av bug-ene man bare må leve med i TouchWiz...

 

2. Når jeg kjøpte telefonen i mai i fjor var jeg stor fan av det medfølgende Swype-tastaturet. Men etter en stund begynte de tingene som du nevner, pluss et par andre, å irritere meg. Jeg lette dermed litt rundt på nettet for å finne det beste android tastaturet. Jeg lastet ned et par stykker, deriblant SwiftKey (som du sikkert har hørt om...?). Siden da har jeg aldri byttet tilbake til Samsung tastaturet eller noen av de andre tastaturene som er tilgjengelige i Google Play.

SwiftKey er kanskje ikke det beste å skrive på, men autokorrekturen er helt fantastisk. Hvis man har på den får du sjelden feil for å si det sånn! Anbefales på det sterkeste! Det er det helt sikkert mange her i tråden som er enig med meg i...?

Tusen takk for svar! :) Synd med 1-en, men ang 2-en så har jeg hørt om Swiftkey ja! Har kjøpt Swiftkey Tablet Keyboard en gang i tiden (som også kan installeres på mobil), kan jeg bruke det, eller burde jeg kjøpe mobil-versjonen? :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! :) Synd med 1-en, men ang 2-en så har jeg hørt om Swiftkey ja! Har kjøpt Swiftkey Tablet Keyboard en gang i tiden (som også kan installeres på mobil), kan jeg bruke det, eller burde jeg kjøpe mobil-versjonen? :)

Du bør uten tvil kjøpe mobilversjonen. Tviler på at tablettastaturet virker særlig godt på en mobil, men du kan jo prøve for moroskyld... (og rapportere tilbake hit om hvordan det gikk) :)
Lenke til kommentar

Det fungerte faktisk veldig bra :) Virker som om det er samme tastaturet bare at tablet-versjonen kan splitte opp tastaturet i to(?) :) Rart at de lager to versjoner bare for det, men.

Trodde ikke det gikk, men tydeligvis.... Kjekt for deg da, så du ikke trenger å kjøpe mobilversjonen også... :)
Lenke til kommentar

Finnes det noen løsninger på wifi problemet som kom etter forrige opptatering? Har prøvd å slå av strømdparingsmodusrn og det og dama vil helst unngå å tilbakestille den til fabrikkstandar

Hvilket wifi-problem? Du må gi litt flere detaljer viss du vil ha hjelp....

 

Strømsparing bør KUN aktiveres når du begynner å få lite batteri og er langt fra en lader, det eneste det gjør er å gjøre telefonen tregere og dårligere, og da kunne man like gjerne kjøpt en billigere telefon med bedre batteri.

Lenke til kommentar

På min S3 er lyset i den originale nettleseren svakere enn i andre programmer. Selv om det i nettleserens innstillinger går an å justere lysstyrken, blir den svakere enn tilsvarende justert lysstyrke i nedtrekksmenyen.

 

Merker det f.eks dersom jeg leser e-post via G-mail appen, og sendes videre derfra til en nettside. Da startes nettleseren som fulgte S3 automatisk, og lysstyrken blir svakere.

 

Merker det også dersom jeg starter en annen nettleser (hos meg Google Chrome). I denne blir lyset kraftigere enn i Samsungs egne nettleser.

 

Hva kan jeg gjøre? Er det noen mulighet for å velge hvilken nettleser som skal være standard på telefonen?

Lenke til kommentar

Du må gi litt flere detaljer viss du vil ha hjelp....

Strømsparing bør KUN aktiveres når du begynner å få lite batteri og er langt fra en lader, det eneste det gjør er å gjøre telefonen tregere og dårligere, og da kunne man like gjerne kjøpt en billigere telefon med bedre batteri.

skrev det for noen sider tilbake: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1436118&st=9960&p=20399084entry20399084

 

ang. strømsparingen så er denne aktivert for wifi i service menyen. Slår seg på igjen på reboot.. ikke strømsparingsmodus for hele telefonen...

Lenke til kommentar

Jeg kom på et irritasjonsmoment til på min S3. Når jeg leser en artikkel eller whatever og skjermen slår seg av etter 30 sekunder, så kan jeg ikke bruke hjem-knappen til å vekke mobilen igjen, for da kommer jeg tilbake til hjem-skjermen. Problemet er altså at skjermlåsen ikke kommer på samtidig som skjermen slukkes. Dette må da vel kunne ordnes i innstillingene på et vis? S2-en jeg har hjemme har ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...