Gå til innhold

Lenovos nyeste er lett og lekker


Anbefalte innlegg

Hmm...

 

En av grunnen til at jeg vil ha Thinkpad er jo tastaturet, hvorfor skal de endre det nå? Får håpe det nye tastaturet kan konkurrere med det gamle ellers blir det en T420.

 

http://www.notebookr...ure.asp?f=64977

Se på det bildet der. backlight. På ett klassisk Lenovo tastatur er det vanskelig for lyset å slippe opp pga de skråstillte tastene.

 

(skulle hatt ett bilde av ett klassisk tastatur og det der ved siden av hverandre i samme målestokk)

Jeg leste det, men for min del så er baklyste taster ikke noe spennende. Bruker laptopen sikkert mer enn 8 timer daglig og da er det viktig med et godt tastatur som det er godt å skrive på. Trenger jeg mer lys for å se tastene mine så skrur jeg på et taklys =P

 

Men jeg har ikke prøvd dette nyet tastaturet så det kan like greit være bedre enn deg gamle, men en slik forandring er litt skummelt uansett =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei du. Vil heller ha tilbake muligheten til å få Thinkpad-modeller levert uten touchpad (X200 var vel den siste). Den fantastiske overlegenheten til trackpoint er en av hovedgrunnene til at jeg vanskelig kan se for meg å kjøpe noen annen laptop enn Thinkpad (Dell og HP har det også, men ikke like bra presisjon på deres varianter). For de som vil ha 14" som ikke er ultrabook, ble også T430 lansert.
Har du en link til det? Skal ha ny Laptop og grunnet diverse krav fra min side må det nesten bli en thinkpad, sikler på T420, men er også klar over at T430 burde bli lansert rundt disse tider, så hvis du har link hadde det vært flott =)

 

http://www.engadget....inkPad-refresh/

Står noe her... T430 ser ut til å komme i 2 modeller nå., S og U

Make that three. T430/T430s/T430u.

 

Forøvrig er jeg skeptisk til "island-style" keyboard, men mange Thinkpad-kjennere skryter av dem så det er mulig det kan fungere bra likevel. Ellers begynner det å bli på tide å bytte ut min kjære X301. X1 var en skuffelse, men X1 Carbon derimot... Bra Lenovo! Man skal bli litt gira av produktlanseringer og X1 Carbon (og T430u) trykker på de rette knappene! Så er det bare å håpe på IPS-display..

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Kan noen her forklare meg hva som er så fantastisk med trackpoint iforhold til vanlig touchpad? Husker det var trackpoint på de eldre portege modellene til Toshiba som jeg brukte endel, men for meg var den løsningen kronglete og irriterende. Har dere Lenovo elskere bare grodd fast med trackpoint eller har vi bare såpass ulikt bruksmønster?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lenovo ser ut til å ha beholdt buen på selve tasten - ikke helt flat som de fleste "island style" tastaturer. De har også beholdt det nedsenka tastaturet. Derfor blir ikke dette et rent "island style" tastatur - men en mellomting mellom det tradisjonelle Thinkpad tastaturet og "island style".

 

De svakt bua tastene i et nedsenket tastatur - sammen med den tactile følelsen - det er noe av det som gjør Thinkpad sine tastatur så gode. Buen gjør at fingeren i en helt annen grad blir ledet mot senter av tasten.

 

@Frobe:

Når man først har vendt seg til Thinkpad (har 420s nå), da blir det meste annet uinteressant. Så Thinkpad er av avhengighetskapende. Og så lever en Thinkpad utrolig lenge.

 

@Kimma16:

Har mye med effektiv arbeidsveg å gjøre. Særlig for de av oss som skriver en god del - er det utrolig effektivt å kunne flytte peker, klikke etc uten å flytte fingrene vekk fra tastaturet. Men det krever klart tilvenning. Særlig når man bruker mye touch - så går det fort med trackpoint.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

http://www.engadget....ad-refresh/Står noe her... T430 ser ut til å komme i 2 modeller nå., S og U

Riktig det - sett vekk ifra T430.

 

Rangeringen blir slik;

 

1. T430s (tynn, SSD, ThunderBolt)

2. T430 (normal tykkelse og specs)

3. T430u (entry-level med lavere pris og redusert ytelse)

 

Har tatt på en RC modell av T530 og tastaturet er behagelig å skrive på. Lenovo har også valgt å fjerne eSATA for de som er tilhenger av det.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

@Kimma16:

Har mye med effektiv arbeidsveg å gjøre. Særlig for de av oss som skriver en god del - er det utrolig effektivt å kunne flytte peker, klikke etc uten å flytte fingrene vekk fra tastaturet. Men det krever klart tilvenning. Særlig når man bruker mye touch - så går det fort med trackpoint.

Takk for oppklaringen. Jeg ser absolutt den. Men er det ikke bare like greit å ta med seg mus og tastatur hvis man skal skrive veldig mye (hvis man er bekymret for effektiviteten?).

Lenke til kommentar

Jeg har i fem år sagt at når det kommer en laptop bedre enn min åtte år gamle X40 skal jeg bytte den ut, og her er første laptop i nærheten å tilby det, dette blir med stor sannsynlighet Erstatteren.

 

X1 Carbon er en del tyngre og har 1.5 cm lavere skjerm, men andre fordeler er såpass store at den går forbi totalt sett.

 

Nå må jeg bare finne den personen som mente at å flytte pgup/pgdn/ins/del/home/end var en god idé og slå han/hun i hjel med et Model M.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Kimma16:

Har mye med effektiv arbeidsveg å gjøre. Særlig for de av oss som skriver en god del - er det utrolig effektivt å kunne flytte peker, klikke etc uten å flytte fingrene vekk fra tastaturet. Men det krever klart tilvenning. Særlig når man bruker mye touch - så går det fort med trackpoint.

Takk for oppklaringen. Jeg ser absolutt den. Men er det ikke bare like greit å ta med seg mus og tastatur hvis man skal skrive veldig mye (hvis man er bekymret for effektiviteten?).

 

Skulle gjerne hatt trackpoint på eksternt tastatur også - så trenger jeg ikke å flytte hånda 25 cm til høyre hver gang jeg skal flytte pekeren. Å flytte hånda er uansett urasjonelt - derfor mange av oss bruker en del tastatursnarveier.

Lenke til kommentar

Jeg har i fem år sagt at når det kommer en laptop bedre enn min åtte år gamle X40 skal jeg bytte den ut, og her er første laptop i nærheten å tilby det, dette blir med stor sannsynlighet Erstatteren.

 

X1 Carbon er en del tyngre og har 1.5 cm lavere skjerm, men andre fordeler er såpass store at den går forbi totalt sett.

 

Nå må jeg bare finne den personen som mente at å flytte pgup/pgdn/ins/del/home/end var en god idé og slå han/hun i hjel med et Model M.

Bortsett fra at du ikke får 4:3-skjerm lenger hva er det som gjør at en X301 eller X220 ikke "når opp"?

 

http://www.engadget....ad-refresh/Står noe her... T430 ser ut til å komme i 2 modeller nå., S og U

Riktig det - sett vekk ifra T430.

 

Rangeringen blir slik;

 

1. T430s (tynn, SSD, ThunderBolt)

2. T430 (normal tykkelse og specs)

3. T430u (entry-level med lavere pris og redusert ytelse)

 

Har tatt på en RC modell av T530 og tastaturet er behagelig å skrive på. Lenovo har også valgt å fjerne eSATA for de som er tilhenger av det.

 

Nei, T430u er ultraportabel, med Ivy Bridge, SSD eller opptil en TB med roterende lagring, 21mm tykk. Lenovo sier selv "Blazing fast, with Thinkpad reliability and performance".

Lenke til kommentar

Kanskje X230 med 1600x900 baner vei for salg av løse paneler som jeg etter hvert kan snike inn i min X220? :dremel: Det hadde vært utrolig digg!

 

Har også X220 og skulle gjerne hatt litt mer piksler, men skjermen ellers veldig fin. Er en av veldig få laptoper som leveres med IPS skjerm som oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...