1Dr.E Skrevet 10. mai 2012 Skrevet 10. mai 2012 Hei, Bygget min første PC: Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Vifte: 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB, 1x Audio Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(3.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3. Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin Intel® Core i5-3450 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB, Boxed w/fa Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL8 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL8-8-8-24 Gainward GeForce GTX 560 2GB PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI Seagate Barracuda 500GB S-ATA HDD 7200rpm, 6Gb/s, 16MB Cache, 3,5" LiteOn IHAS122-18 DVD Brenner Sort DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon Etter en møysommelig og forsiktig jobb med å sette dette sammen har jeg startet den opp. - Vifter (kabinett, CPU og GPU) går rundt. - Dioder på hovedkortet lyser - DVD-spilleren lyser, lar seg åpne, og jeg hører DVD gå rundt dersom jeg setter den inn. - Jeg får bilde på skjermen (VGA fra GPU): F1 for BIOS, F12 for bootup options osv. Men jeg får ikke trykket, tastaturet er dødt. Jeg har: - Forsøkt alle USB-portene - Sjekket at tastaturet virker i en annen PC (laster en del drivere før det virker, mulig jeg må skaffe et tastatur uten volumhjul etc) - Forsøkt med et gammelt PS/2-tastatur (usikkert hvorvidt det virker) - Satt RAM-brikkene i slot 2+4 istedenfor 1+3. Ingen forandring. - Startet opp uten RAM. Hovedkort gir korrekt nok repeterende pipelyd. - Koblet fra SATA-kabelen til DVD-spilleren. - Koblet fra USB til frontpanelet Alt ser tilsynelatende normalt ut. Har gått over alt av kable og kan ikke se noe galt. Vurderer å pelle den fra hverandre og starte på nytt, men vil høre om noen har tips først...
1Dr.E Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Skrevet 10. mai 2012 Presterte å glemme en 'ikke' i tittelen på tråden... Kommer IKKE til BIOS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå