Gå til innhold

Kvinnen som rider på et beist


Anbefalte innlegg

Lær om hvem den greske mytologifiguren Europa er og linken til kontinentet Europa idag og historien om dets tilblivelse. Når jeg så dette, så kan man lure på hvor bokstavelig bibelens Johannes Åpenbaring er

Videoen varer i over 1 time og viser at Europa er kvinnen og beistet er Islam, og islams innmarsj i Europa, nøyaktig som den greske historien om Europa, og kvinnen som rider på beistet i Johannes åpenbaring.

 

http://www.youtube.com/watch?v=zaR-YiLmgKQ&feature=endscreen&NR=1

 

Hvis du vil se deler av denne videoen, så finnes den i 5 deler, men tar ikke med alt som er på videoen ovenfor. Du kan se desse først og om du da blir intressert, så se den fulle videon. Her er link til den første av fem.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg så dette, så kan man lure på hvor bokstavelig bibelens Johannes Åpenbaring er

Kan ikke være så alt for bokstavelig hvis man tolker det slik at:

En kvinne = et kontinent, og beist = en religion.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

He he..

 

Religiøse klarer aldri å slutte med å forbløffe meg, for det er liksom ikke måte på hva de klarer å få til å passe med mytene de tror på bare de er uærlige nok til å bruke hva som helst som tolkninger...

 

Og det kan jeg si deg med en gang MaxRPM, at vi kommer aldri til å bekjenne oss islam her i landet, så du kan fint slappe av med islamofobien din... Hvorfor i all verden skulle vi bekjenne oss til noe som ligner det vi nettopp har befridd oss fra? Islam er like fredelig og nestekjær som kristendommen var under dens storhets tid, da tro var tvang og det vanket døds straffer for de som ikke trodde på denne høyst imaginære guden... Og dette er du altså redd for at folk vil ta til seg? Tror faktisk de fleste mye heller vil smittes av AIDS enn å leke sykkelstativ med ræva i været og nesa mot mekka for denne ignorante ørken religionen, så slapp av med kvinnen og beistet fra johannes åpenbaring..

 

Det er jo ikke tvil om at johannes var høy som ei furu på fleinsopp, gjeret kaktus saft eller hva pokker han ruset seg på når han skrev denne åpenbaringen, dette ER ren fantasi og du er ignorant nok til å tolke denne fantasien som sannhet med noen skrekkelig uærlige tolkninger om europa og beistet... Jaja, hvorfor ikke... Som jeg sier, når man klarer å narre seg til å tro på så mye visvas som bibelen presenterer så er det vel mulig å tro på dette også... :no: Som jeg sa, jeg slutter aldri å forundre meg over hva religiøse får seg til å tro blindt på... Det er liksom ingen grenser, for bare det står i bibelen er det både sant og visst og gangbart selv om det er aldri så dumt og bak mål...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg brukte å tenke slik som deg for mange år tilbake, at ting bare er billedlig ment, jeg har lært på den harde måten at ting ikke er så forferdelig billedlig som det skal se ut som. Om du ikke har lært denne leksa enda, så er det synd, for den har jeg lært.

 

Kanskje det har seg slik at vi andre ikke legger fullt så mye vekt på fantasi som det du gjør... Kan jo være en forklaring...

 

Enten er du så ignorant som du fremstiller deg ellers så er du et troll... Jeg får liksom ikke bestemt meg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

RWS, det er ikke meningen at du skal finne helt simple ting å kommentere straks du ser en religiøs tråd, prøv heller å finne et virkelig godt poeng før du slenger ut innlegg. Jeg ser altfor få innlegg som er godt gjennomtenkt, folk bare skriver og kommenterer fordi det er gøy å skrive.

 

Edit: Apropos det siste innlegget ditt: Der kom det et lite gjennomtenkt innlegg fortere enn svint. Jeg tror ikke engang du har tenkt igjennom noen verdens ting før du skrev.

 

Du må skjerpe deg kraftig, og så må du finne din egen naturlige tenkeboks, slik at diskusjoner kan bli interessante igjen. Slik du fremstår på daglig vis, så slenger du bare ut poster i hytt og pine av ukjente årsaker, men innleggene er ikke gjennomtenkt i det hele tatt, jeg finner at hvert innlegg du legger ut blir som en slags rutine for meg å svare (nesten som å gå ut med søpla hver morgen, den eneste utfordringen er at det er kjedelig), det er aldri noe godt utgangspunkt.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
RWS, det er ikke meningen at du skal finne helt simple ting å kommentere straks du ser en religiøs tråd, prøv heller å finne et virkelig godt poeng før du slenger ut innlegg.
Takk i lige måde.

 

Jeg ser altfor få innlegg som er godt gjennomtenkt, folk bare skriver og kommenterer fordi det er gøy å skrive.
Å det snakker du om? Kan ikke fatte at du tørr å komme å påpeke ovenfor andre at DE skriver lite gjennomtenkte innlegg med den bakgrunnen du har her inne Lonelyman, der du slenger om deg med fri fantasi om at du, og du alene, har en personlig link til gud, som du støtt og stadig snakker med, og som du på det grunnlaget "råder" andre til å tro på påstandene du har brukt din fantasi til å drømme opp. er det noen her inne som faktisk trenger å tenke igjennom ting så må det være deg...

 

Edit: Apropos det siste innlegget ditt: Der kom det et lite gjennomtenkt innlegg fortere enn svint. Jeg tror ikke engang du har tenkt igjennom noen verdens ting før du skrev.
Nei, det innlegget var faktisk gjennomtenkt, jeg klarer faktisk ikke helt å bestemme meg om du er et troll eller faktisk er så ufattelig lettlurt og ignorant at du tror alt dette du skriver... Så her tar du feil.

 

Du må skjerpe deg kraftig, og så må du finne din egen naturlige tenkeboks, slik at diskusjoner kan bli interessante igjen.
Igjen, takk i lige måde. Som jeg sa så har jeg diskutert en stund med religiøse og det faktum at ingen av dem, hverken de lavestt utdannede og mest ignorante på bedehus rangstigen eller sogne prester med all verdens utdannelse har klart å overbevise meg om ektheten til disse påstandene de tror på, tvert i mot. Det HAR derimot gjort at jeg har endret mitt syn på religion i den grad at jeg ikke lenger har hverken respekt eller føler noen troverdighet i det hele tatt til slike påstander religiøse kommer med. Jeg er åpen for at det KAN finnes en gud. Men den guden, hvis det er slik at universet er skapt ev en entitet, har ikke en dritt å gjøre med de gudene vi påstår her nede, det har blitt soleklart for meg i løpet av disse årene.

 

 

 

Slik du fremstår på daglig vis, så slenger du bare ut poster i hytt og pine av ukjente årsaker, men innleggene er ikke gjennomtenkt i det hele tatt
Og jeg som følte at jeg hadde en sånn fin dialog men mennesket i tråden hans om troens herlighet og vitenskapen ironi (eller noe slikt) .... Jeg ble ikke sint nå, men fryktelig, fryktelig skuffet :p

 

Men vet du, jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva du skriver jeg, for du er faktisk orginatoren til tråder der du påstår at du bestitter bevis for denne guden din for senere å reagere som en svidd katte bare noen nevte disse påstandene og tråden om at jesus er en konge, hva var det for noe møl egentlig? Når ble jesus en konge andre steder enn i kristnes fantasi egentlig?

 

Det rare er at du har INGENTING å kritisere trådstarteren i denne tråden for, til tross for at han tror fullt og fast på en av de mest psykadeliske historiene som er i bibelen og tolker dette i hytt og gevær til det blir at europa rir på islam... :no: DET kommenterer du ikke og jeg lurer på hvorfor? Tenk om DU kunne tenke igjennom det du kristiserer og ikke vært så utrolig ensrettet og påståelig i din kritikk. Det ville også ha hevet diskusjonen en del også...

Lenke til kommentar

He he..

 

Religiøse klarer aldri å slutte med å forbløffe meg, for det er liksom ikke måte på hva de klarer å få til å passe med mytene de tror på bare de er uærlige nok til å bruke hva som helst som tolkninger...

 

Og det kan jeg si deg med en gang MaxRPM, at vi kommer aldri til å bekjenne oss islam her i landet, så du kan fint slappe av med islamofobien din... Hvorfor i all verden skulle vi bekjenne oss til noe som ligner det vi nettopp har befridd oss fra? Islam er like fredelig og nestekjær som kristendommen var under dens storhets tid, da tro var tvang og det vanket døds straffer for de som ikke trodde på denne høyst imaginære guden... Og dette er du altså redd for at folk vil ta til seg? Tror faktisk de fleste mye heller vil smittes av AIDS enn å leke sykkelstativ med ræva i været og nesa mot mekka for denne ignorante ørken religionen, så slapp av med kvinnen og beistet fra johannes åpenbaring..

 

Det er jo ikke tvil om at johannes var høy som ei furu på fleinsopp, gjeret kaktus saft eller hva pokker han ruset seg på når han skrev denne åpenbaringen, dette ER ren fantasi og du er ignorant nok til å tolke denne fantasien som sannhet med noen skrekkelig uærlige tolkninger om europa og beistet... Jaja, hvorfor ikke... Som jeg sier, når man klarer å narre seg til å tro på så mye visvas som bibelen presenterer så er det vel mulig å tro på dette også... :no: Som jeg sa, jeg slutter aldri å forundre meg over hva religiøse får seg til å tro blindt på... Det er liksom ingen grenser, for bare det står i bibelen er det både sant og visst og gangbart selv om det er aldri så dumt og bak mål...

 

Men det er rart med historien om Europa som er en kvinnelig figur som guden Zeuz( høvdingen av guder i gresk mytologi som jeg betegner som satan) gjør seg om til en okse med buede horn(halvmåneguden Allah blir til) og velger å forføre Europa, likeså når Islam gjorde sitt innmarsj til Europa, og har nå på en måte gjort suksess med det, fullt av med muslimske sjeiker som finansierer islamiseringen av Europa, og skaper splittelse i folket, Europa er selv et nytt babylonsk rike, som har innflytelse på hele verden gjennom kolonisering, og som prøver å gjøre Europa til et nytt romerike ved innføringen av EU.

Det jeg ser er at Islam gjør Europeere fryktfulle for hva de vil gjøre med de, når de ser hvor voldelige de er, det er som om de ikke tør å stå imot, likeså ble Europa voldtatt av Zeus.

Og hvordan deler av Pergamums by og statuer og templer som det står i bibelen hvor Satan har sitt sete, ble flyttet til Berlin før 1. og 2. verdenskrig, nettopp der var Hitler og gjorde sitt onde verk som om bygningstenene til Pergamum inneholdt satans onde ånd, og påvirket Hitler.

Det var en lang video som jeg skal se opp igjen, jeg tipper du RWS bar så små snutter av videoen før det kriblet i fingrene dine til å skrive hånlig tilbake, så du har sikkert ikke sett alt, anbefaler deg å gjøre det. Virker ikke som du har så mye å bedrive tiden med, beklager mitt inntrykk av deg.

For meg, snublet jeg over videoen da vi snakket her forleden om islamisering av Europa.

Jeg mener verden har stor grunn til å frykte, bare Jesus vil knuse dette som Daniel profeterte om det siste riket før Jesus kommer med sitt endelige rike.

Lenke til kommentar

Og hva er jesus så langt egentlig? Annet enn en mytisk helte figur kristne tror på... De VET ikke, de tror...

 

Skal vi gjøre noen verdens ting her så vi gjøre det selv...

 

Ja, vi tror på Jesus, det jeg uthevet her, er hva du tror på, loven om at vi gjøre det selv.

Jeg liker ikke å skrive lange avhandlinger, men får se hvor langt dette blir.

 

La oss si du har en sønn, han blir født uten loven, men som han vokser opp, må du begynne å beskytte han for visse farer, han kan dette og slå seg, han kan rive ned farlige ting, før han forstår ord, så må du bare skyve vekk farlige ting, men etterhvert så lærer han seg NEI. Du kommer med den glohete kaffikoppen din og setter deg i stua, der kommer sønnen din kravlende bort for å ta denne koppen, du sier NEI, dette forstår han til slutt, men denne loven har vekket en lyst i sønnen din.

Om du skulle gå vekk fra denne kaffikoppen i glemselens stund, og sønnen din ser kaffikoppen uten deg til stede, så kravler han mer lynsraskt enn du kunne forestille deg bort til denne koppen og lærer loven på den harde måten.

Slik er kjødet vårt, slik er vi født.

Du mener vi må forandre ting selv, og rope ut lover som

-Vi må være snille med hverandre.

-Vi må slutte å drepe.

Hvem er du til å fortelle noe slik, vi vet det fint selv, men gjør vi det, nei, er det noen lønn for det, kanskje, men kjødets lyster ser en annen lønn.

Loven har en lønn om man holder den, som for eksempel, ha sex med en person resten av livet, slik unngår du spredning av kjønnsykdommer. Kjødet har en annen lønn, sex med så mange så mulig.

 

Dette er feilen med loven, den virker ikke på kjødet som har en tilbøylighet mot det verre.

Det står at loven er syndens kraft nettopp på grunn av dette.

Dess mer lover et land har, dess mer syndig er landet.

Men Guds godhet driver oss til omvendelse, og Guds godhet er nåden og sannheten som kom ved Jesus Kristus, Han vi tror på, for troen er vår rettferdighet og vår seier som gir oss lysten til å gjøre det gode.

I mitt liv er dette ganske så tilfelle,*plusset er at jeg slipper å tenke på at jeg skal roses, som jeg føler gjør en mann mer syndig*(tenk deg om og forstå, tygg litt på det). Bare Gud kan takle det, og Han skal ha all ros for at jeg er gjort til et bedre menneske.

 

Men kristne er ikke annerledes, de er lovholdere for at de skal få skryt av Gud, dette er feil kristen tro.

Derfor bør mange lese Romerbrevet igjen og igjen, du kan lese du med, her er et utdrag fra det jeg mener her, men hele Romerbrevet bør leses i sammenheng.

 

Rom 7,7-13

 

Hva skal vi så si? Er loven synd? Slett ikke! Men uten loven ville jeg ikke visst av synden. Jeg ville ikke visst hva begjær var, dersom ikke loven sa: Du skal ikke begjære. 8 Synden benyttet seg av budet og vakte all slags begjær i meg, men uten loven er synden død. 9 Før levde jeg uten loven. Men da budet kom, fikk synden liv, 10 og jeg døde. Det budet som skulle gi meg liv, viste seg å føre til død. 11 For synden brukte budet til å bedra og drepe meg. 12 Loven er altså hellig, og budet er hellig, rett og godt. 13 Men er da det som er godt, blitt til død for meg? Slett ikke! Det var synden som brukte det gode til å føre meg i døden. Slik skulle det bli klart hvordan synden er. Gjennom budet skulle synden vise seg å være over alle grenser syndig.

Lenke til kommentar

Men kristne er ikke annerledes, de er lovholdere for at de skal få skryt av Gud, dette er feil kristen tro.

Derfor bør mange lese Romerbrevet igjen og igjen, du kan lese du med, her er et utdrag fra det jeg mener her, men hele Romerbrevet bør leses i sammenheng.

 

Rom 7,7-13

 

Hva skal vi så si? Er loven synd? Slett ikke! Men uten loven ville jeg ikke visst av synden. Jeg ville ikke visst hva begjær var, dersom ikke loven sa: Du skal ikke begjære. 8 Synden benyttet seg av budet og vakte all slags begjær i meg, men uten loven er synden død. 9 Før levde jeg uten loven. Men da budet kom, fikk synden liv, 10 og jeg døde. Det budet som skulle gi meg liv, viste seg å føre til død. 11 For synden brukte budet til å bedra og drepe meg. 12 Loven er altså hellig, og budet er hellig, rett og godt. 13 Men er da det som er godt, blitt til død for meg? Slett ikke! Det var synden som brukte det gode til å føre meg i døden. Slik skulle det bli klart hvordan synden er. Gjennom budet skulle synden vise seg å være over alle grenser syndig.

Spørsmål: hva i all verden tror du en bibel er for noe?

 

Sett deg inn i dens eksistens.

I våre dager er det den alexandrinske utgave av arten som gjelder, og hva den forteller avhenger sterkt av, hvor kristne det aktuelle bibelselskap, eller kommisjon - til enhver tid - bekjenner seg.

 

Kirkefader Markion hadde rundt år 140 evt. helt andre versjoner angående romerne og galaterne, enn de vi har i dag, og det er ingen overdrivelse om man sier at de var forkortet.

 

Hvilke gjelder? ...er det Markions tidlige utgave, eller våre nåværende, fra år hundreogørtiførten evt?

 

Er den tidligste utgave av bibelen mer troverdig enn den senere? ...husk, den inneholder hverken de tolv siste versene hos Markus, eller kvinnen som ble grepet i hor hos Johannes, eller første Johannesbrev 5 7-8.

 

Inkludert en hel mengde annet gods, kristne tar for gitt, fordi forstanderen, forkynneren, prosten, presten, evangelisten, den eldste, vår leder, faderen etc. har diktert det slik.

 

Man behøver ikke å gå spesielt langt i bibelteksten for å forstå at de er fulle av usammenhengende, motsridende, opplysninger, som stregt tatt ikke opplyser noe. Dét forvirrer.

 

Den historiske Jesussen er - og blir - en påstand ingen har hørt snurten av, før i det annet århundre evt. Og da utelukkende i form av hearsay.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

*En hel haug med mer eller mindre intetsigende rør som var så dårlig formulert at jeg ikke skjønte hva du mener her...* Kan du gjenta dette i rene ord, uten denne fordummende gåte snakket er du snill?

 

Rom 7,7-13

 

Hva skal vi så si? Er loven synd? Slett ikke! Men uten loven ville jeg ikke visst av synden. Jeg ville ikke visst hva begjær var, dersom ikke loven sa: Du skal ikke begjære. 8 Synden benyttet seg av budet og vakte all slags begjær i meg, men uten loven er synden død. 9 Før levde jeg uten loven. Men da budet kom, fikk synden liv, 10 og jeg døde. Det budet som skulle gi meg liv, viste seg å føre til død. 11 For synden brukte budet til å bedra og drepe meg. 12 Loven er altså hellig, og budet er hellig, rett og godt. 13 Men er da det som er godt, blitt til død for meg? Slett ikke! Det var synden som brukte det gode til å føre meg i døden. Slik skulle det bli klart hvordan synden er. Gjennom budet skulle synden vise seg å være over alle grenser syndig.

 

Med andre ord: Hvis du er frisk så forbli frisk.

 

For skal du være en kristen så MÅ du dra over deg denne latterlige "loven" (Som går på tvers av alle menneskelige instinkter... Som om ikke helvette var et grusomt påfunn for denne grusomme guden så skal vi altså plages HELE dette livet også med å tro at naturlige instinkter er synd og skam... Bravo sier jeg bare...). Man må altså late som at man er syk (syndig) fordi noen håpløse definisjoner påstått i en gammel bok sier at det er slik? Dette er altså skrevet av ignorante jernaldermenn og de visste, mirakelløst, mye bedre enn dagens viten på området? Og for å bli "frisk" må du tro på enda flere påstander....

 

Det er så ufattelig deilig å være et HELT menneske, fullt og helt, og slippe å måtte undertrykke instinkter som er like naturlige som høyre og venstre armene dine. Du tror at verden kommer til å rase ut i et vannvittig anarki den dagen den siste kristne personen gir opp sin tro, nettopp fordi du ikke fatter hvordan du kan leve naturlig uten disse høyst kunstige og naturstridige lovene og reglene du tror du må følge for å bli et bedre menneske enn meg (og for å slippe døden, som du frykter over alt annet. Vel, tanken på døden ER en av de største drivkreftene bak religion, alle sammen, for så og si samtelige lover evig liv etter at døden på denne jorden kommer...). Men du tar feil..

 

Det går helt fint å leve uten disse påståtte guddommelige (og beklager å måtte si det, ufattelig dumme) lovene og reglene som kristne tror de følger mens de egetlig ikke gjør annet enn å dra på seg en hel haug med skam og skyld de aldri ville gjort om de levde naturlig.

 

For frihet er altså IKKE det du, og mange kristne med deg, tror det er, for dere tror frihet til å være et naturlig menneske er å velte seg i sex, dop og rock'N'roll og det som verre er, altså i alle de tingene som påstandene til guden dere tror på sier at dere IKKE skal gjøre, men det er feil. Friheten man får som ateist er friheten til å ta selvstendige valg basert på hva FAKTA sier (og slipper å låse meg til visvas og dårlig formulerte "lover") , der gir meg frihet til å gjøre meg opp egne meninger (Siden jeg ikke er programforpliktet til å tro på visvas) og det gir meg frihet til å repondere naturlig på alle slike ting som dere rygger tilbake for og ikke minst, det gir meg frihet fra en høyst selvpålagt "synd" og skam ovenfor ting som nettopp sex..

 

Ateister har et bedre sexliv enn de aller fleste religiøse nettopp på grunn av at vi ikke har noen jævla kikker som ser inn i tankene våre når vi har oss med kona, for vi kan respondere MED hverandres behov og lyster og slipper å tenke på at man synder så fort man kunne tenke seg noe utenfor misjonær stillingen... Og slik fortsetter den friheten, for der du er bundet opp av tvil om at dette KAN være synd responderer ateister etter hva de SELV føler er OK å gjøre (Igjen innenfor samfunnets og medmenneskers grenser, som ihvertfall ikke jeg tar meg til rette over. Jeg skjønner at alle andre mennesker har like stor rett til å leve som det jeg har OG jeg skjønner at mine rettigheter i alt annet derfor heller ikke er mer verdt, eller mindre for den sakens skyld)

 

 

 

Så hvorfor skal noen dra over seg disse latterlige og høyst unaturlige lovene og reglene som denne imaginære guden pålegger mellom bibelen? Nei si det....

 

For ER kristene bedre mennesker enn andre? Nei, overhodet ikke... Når fakta skal på bordet så ser det nesten ut til at de er hakket verre enn sine medmennesker nettopp fordi løgnene de serverer hverandre er såpass graverende... Ser man foreksempel på USA så viser undersøkelser KLART OG TYDELIG at de statene der som er mest kristne har de høyeste abort tallene, den største hjemme relaterte volden (de banker vel kjærringa si da, som bibelen sier at de skal... Manb skal jo tukte den man elsker også videre) , størst antall tenårings graviditeter og en masse annet sex relatert som stater som ikke lever etter disse høyst kunstige reglene ikke har så mye problemer med. Det samme ser vi på statistikken her hjemme, at kristne er overhodet ikke noen bedre mennesker selv om de tror på sludderet i slike lover aldri så mye..

 

Hvorfor?

 

Antagelig fordi det er så mye løgn og liksom sannheter i kristen tro. Kristne er opplært til å tro at de ER bedre enn andre fordi de har jesus på laget og siden de ikke helt vet hvorfor er er bedre går de automatisk ut i fra at det må skyldes disse lovene og reglene, synden, (som egentlig ikke er annet enn selvforherligende galskap i spedd stormanns galskap i form av evig liv), er årsaken, men i praksis ser vi jo klart at det ikke er tilfelle. Kristne er ikke hverken bedre eller dårligere enn folk som ikke tror, det er kun i fantasien til kristne dette er tilfelle.

 

Så forklar meg SÅ hvorfor vi skal dra over oss så mye tull og påstander når vi ikke trenger det... Kan du det MaxRPM?

 

Kan du forklare hvorfor du tror folk blir bedre mennesker av å tro på påstandene i bibelen, med alle de lovene og reglene og syndene som der finnes, når det i praksis ikke har noen effekt i det hele tatt?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kvinnen som rider på et beist ..

 

Horen (Kvinnen som rider på et beist) i Johannes Åpenbaring er et bilde på gamle troløse Israel (jødene), som drev hor med datidens konger.

 

Bruden i Johannes Åpenbaring er et bilde på det nye Israel (de kristne) som bare har en konge, Jesus Kristus

 

Bildet er hentet fra det gamle testamentet

 

Jeremia 3:6 > "Herren sa til meg i kong Josjias dager: Har du sett hva den frafalne Israel har gjort? Hun gikk opp på hver høy haug og inn under hvert frodig tre og drev hor der."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Kvinnen som rider på et beist ..

 

Horen (Kvinnen som rider på et beist) i Johannes Åpenbaring er et bilde på gamle troløse Israel (jødene), som drev hor med datidens konger.

Hva var det disse jødene egentlig gjorde når de "drev hor med datidens konger"?

Kan jeg for eksempel "drive hor med kongen" ? I så fall, hvordan måtte jeg i så fall ha gått frem?

 

 

Bruden i Johannes Åpenbaring er et bilde på det nye Israel (de kristne) som bare har en konge, Jesus Kristus

Det nye Israel, er dere kristne? Hva med landet Israel?

Er det galt av dere kristne å ha Kong Harrald etc. som Konge??? Driver dere hor da dersom dere har andre konger i tillegg til Jesus?

 

 

Bildet er hentet fra det gamle testamentet

Jeremia 3:6 > "Herren sa til meg i kong Josjias dager: Har du sett hva den frafalne Israel har gjort? Hun gikk opp på hver høy haug og inn under hvert frodig tre og drev hor der."

Hmm. Så Israel er altså en kvinne. Dere kristne er ei kvinne med andre ord. Landet Israel er kvinne... På vilken måte er Israel kvinne? "Hun, Israel, (som er et land) gikk opp på hver høy haug(....)" Og dette er jødene?? Lukter jeg antisemitisme, eller bare religiøst og snodig tåkeprat?

Lenke til kommentar

Så Israel er altså en kvinne. Dere kristne er ei kvinne med andre ord. Landet Israel er kvinne... På vilken måte er Israel kvinne?

 

Dette er kun åndelig, og betyr at Israel har drevet hor med avguder gjentatte ganger. Israel har vært utro (ikke trofast).

 

Jesus forteller om et bryllup der de opprinnelige gjestene enten ikke møter opp eller blir funnet uskikkede, og tjenerne går ut på gater og streder for å finne nye gjester som kan fylle opp plassene i bryllupet.

En annen lignelse er slik:

 

”Da skal himlenes rike være å ligne med ti jomfruer som tok sine lamper og gikk ut for å møte brudgommen.

Men fem av dem var uforstandige og fem kloke.

De uforstandige tok sine lamper, men de tok ikke olje med seg.

Men de kloke hadde også tatt med seg olje i kannene sammen med lampene sine.

Da det drog ut før brudgommen kom, slumret de alle inn og sov.

Men midt på natten lød det et rop:

Se, brudgommen kommer! Gå ham i møte!

Da våknet alle jomfruene og gjorde sine lamper i stand.

Men de uforstandige sa til de kloke: Gi oss av deres olje, for våre lamper slokner!

Men de kloke svarte: Nei, det ville ikke bli nok både til oss og til dere. Gå heller til dem som selger og kjøp til dere selv.

Mens de var borte for å kjøpe, kom brudgommen.

Og de som var rede, gikk inn med ham til bryllupsfesten.

Og døren ble stengt.

Til sist kom da også de andre jomfruene, og de sa:

Herre, herre, lukk opp for oss!

Men han svarte og sa: Sannelig sier jeg dere: Jeg kjenner dere ikke!

Våk derfor! For dere kjenner ikke dagen eller timen.” Matt.25,1-13.

 

I 2. Kor. 11. 2 står det:

For jeg vokter dere med Guds brennende sjalusi. Jeg har lovet dere bort til Kristus, og bare til ham, for å føre dere til ham som en ren jomfru. Men jeg er redd at slik slangen narret Eva med sin list, skal også deres tanker bli ført på avveier, bort fra den oppriktige og rene hengivenhet til Kristus.

 

I Efeserne 5,25 blir ektemennene budt å elske sine koner slik Kristus elsker menigheten:

 

Dere menn, elsk konene deres, slik Kristus elsket kirken og ga seg selv for den, for å gjøre den hellig og rense den med badet i vann, i kraft av et ord. Slik ville han selv føre kirken fram for seg i herlighet, uten den minste flekk eller rynke. Hellig og uten feil skulle den være. På samme måte skal altså mennene elske sine koner som sin egen kropp. Den som elsker sin kone, elsker seg selv. Ingen har noen gang hatet sin egen kropp. Nei, man gir kroppen næring og pleier den på samme måte som Kristus gjør med kirken. For vi er lemmer på hans kropp. Derfor skal mannen forlate far og mor og holde fast ved sin kvinne, og de to skal være én kropp. Dette er et stort mysterium; jeg tenker på Kristus og kirken. Men det gjelder også hver enkelt av dere: Hver mann skal elske sin kone som seg selv, og hun skal ha respekt for sin mann.

 

Her ser man tydelig hvorfor den sanne menighet på jorden kalles for "Kristi brud" eller "Kristi kropp".

 

I Åpenbaringen 19 står det:

La oss glede oss og juble og gi ham æren!

For tiden for Lammets bryllup er kommet.

Hans brud har gjort seg i stand,

og hun har fått en drakt av skinnende rent lin.»

Linet er de helliges rettferdige gjerninger. Og engelen sier til meg: «Skriv: Salige er de som er innbudt til Lammets bryllupsmåltid.»

 

Man kan med rette si at frieriene til Rebekka og Rut i Det gamle testamente hver for seg er et symbol på bruden og brudgommen i det nye testamentet.

Tilsvarende er Jesabel fra GT et symbol på en ond kvinne. I Åpenbaringen 2 blir det skrevet til menigheten i Tyatira:

Men dette har jeg imot deg: Du tåler denne kvinnen Jesabel, hun som kaller seg profet, men som med det hun lærer, lokker mine tjenere til å drive hor og spise avgudsoffer.
Lenke til kommentar

Og ignorant nok så legger du bibelens påstander til grunn i din argumentasjon Franlkline... Som om det faktisk var noen sannhet... Når skal du lære at bibelen IKKE er til å stole på og, kanskje mest av alt, forstå at andre skjønner at bibelen ikke er til å stole på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinnen som rider på et beist ..

 

Horen (Kvinnen som rider på et beist) i Johannes Åpenbaring er et bilde på gamle troløse Israel (jødene), som drev hor med datidens konger.

 

Bruden i Johannes Åpenbaring er et bilde på det nye Israel (de kristne) som bare har en konge, Jesus Kristus

Det rette svaret er ROMA!

 

På retten er keiser Vespasian, på vrangen gudinnen Dea Roma, som har røven solid plantet på et av de syv fjell som omkranser Roma, og albuen på det andre. de fem andre er uberørte.

 

Fem keisere har falt, én er, og den syvende skal bare vare i en kort stund (snaue 2 år), den åttende er selv én av de syv.

 

De fem som har falt er (Augustus, Tiberius, Caligula, Claudius og Nero), én er (Vespasian), den sjette (Titus) vil bare være en kort tid (snaue to år) - og den åttende (Domitian) er selv én av de syv (Nero Redivivus, - jfr, Suetonius om Nero)

 

Julius Caesar fikk aldri noen keisertittel, og ingen av de tre andre pretendenter i år 69 evt, Galba, Otho og Vitellius sikret makten fullstendig og helt.

 

De syv hoder er de syv fjell skjøgen sitter på.

 

Ellers går det klart frem av åpenbaringens tekst at forfatteren selv trodde han skrev i den aller siste tid, og dét deler han med både brevskrivere og evangelister i resten av NT - som annonserer høyt og tydelig, at de for allerede totusenår siden levde i den aller siste tid.

 

Det finnes bøttevis (50-80) med bibelvers som alle snakker om noe som skulle skje - for snart totusenårsiden!

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...