Gå til innhold

5D markII eller markIII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... Jeg har hatt både 5D MK II og MK III og MK III er bedre på mange områder, men at MK II er et "plastikk skramlehus i forhold til MK III" er det dummeste jeg har hørt på lenge og hvor man har dette fra aner jeg ikke....

 

MK III er mer ergonomisk og kompakt, men oppleves overhodet ikke som noe mer solid enn lillebroren.

 

TGB:

Kan du komme med noen punkter på MK II du synes føles "plastikk og skranglete" ut i forhold til MK III?

 

Jeg sitter med begge husene forran meg og jeg kan ikke forstå hva du mener her...

Lenke til kommentar

Jeg heller nok mot mark2, siden jeg tviler litt på hvor mye bruk jeg får for AF'n og skuddtakten i mitt bruksområde.

 

 

Du skal jo beholde 7D'en, den fungerer ypperlig i de situasjonene du trenger hastighet, og ofte når man benytter seriefotografering har man også behov for tele og der gir 7D deg 1.6 ganger mer en 5D serien "gratis".

 

7D'n forlater nok ikke meg før den er realt utslitt og ødelagt. Det er lysten til å se hva FF har å by på som er opphavet til "problemet"

 

5D II vil nok sannsynligvis bli billigere utover i utfasingsperioden så du vil spare mer kroner ved og vente litt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

5D MK III er på mange måter en Fullframe 7D. Personlig så savnet jeg ikke bedre autofokus før jeg fikk MK III i hus og nå er jeg "solgt" :)

 

Autofokusen på MK II oppleves som utdatert i forhold. Det med mulighet for å lagre på to minnekort er også veldig kjekt. ISO egenskapene kan vel aldri bli bra nok, og generelt vil de fleste av oss ha et kamerautstyr som klarer oppegående lukkertider med gode reultater på best mulig måte.

 

MK III er også mer ergonomisk (min subjektive mening). Man kommer lettere til knappene og spesielt liveview knappen ligger nå mye lettere tilgjengelig. Det samme gjør videoknappen forøvrig.

 

MEN!.... Dette er ting du betaler mye penger for, og har du ikke bruk for dette, så bruk heller pengene på god optikk.

 

Det hele koker ned til hvor mye man er villig til å betale for de ekstra godene. Personlig ville jeg klint til med MK III, men objektivt sett så holder en MK II i lange baner :)

Lenke til kommentar

5DmkII er et plastikk skramlehus med svært dårlig AF, det er ikke 5DmkIII.

Pffft.

 

5DMkII har en helt grei byggekvalitet og AF er til å leve med for de fleste. TS har 7D som dekker de tilfellene h*n trenger rask og avansert AF.

Er det et skramlehus så er det i hvert fall magnesium skramlehus.

Lenke til kommentar

5DmkII er et plastikk skramlehus med svært dårlig AF, det er ikke 5DmkIII.

Pffft.

 

5DMkII har en helt grei byggekvalitet og AF er til å leve med for de fleste. TS har 7D som dekker de tilfellene h*n trenger rask og avansert AF.

Er det et skramlehus så er det i hvert fall magnesium skramlehus.

 

Grunnen er sikkert, at metall skramler "les bråker" mer en plast :p

Lenke til kommentar

TGB:

Kan du komme med noen punkter på MK II du synes føles "plastikk og skranglete" ut i forhold til MK III?

 

Jeg sitter med begge husene forran meg og jeg kan ikke forstå hva du mener her...

 

Et av de få punktene som kan nevnes er vel minnekortluken på 5D II. Den framstår alt annet en solid, og gir etter for moderat trykk fra høyre. Vil ikke gå så langt som å kalle det slark, men noe er det. Nøyaktig det samme er tilfelle på 5D I.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg tørr å innstallere ML, er redd for å miste garantien.. :p

Ingen fare - Magic Lantern lastes bare inn i minnet på kameraet, og er borte neste gang du skrur det av og på. :)

 

Hmm trodde, man måtte legge det inn på minnekortet og ta det vekk ved å formatere det..?

 

Kan da ikke være riktig at den blir borte hver gang man skrur av å på kamera, da er det meningsløst.. takk anyways :)

Lenke til kommentar

Hadde du orka å lese litt så hadde du funnet alt ut ved å bruke google men ja

Er på kameraet og når man fjerner minnekortet er det ikke der lenger. avinstaleres fra kamera med minnekortet i ved å oppdatere firmwaren igjen og når skjermen som det står succsess på vrir du bare fra M til TV eller P eller whatever så blir ml deaktivert. Men du går glipp av synnsykt mye uten ml as

1000 tutotirals på youtube

Lenke til kommentar

Hadde du orka å lese litt så hadde du funnet alt ut ved å bruke google.

 

 

.... Les de andre innleggene mine? Hvor tror du jeg fikk den informasjonen, jeg ville bare bekrefte, som du sikert ville gjort også.

 

Tror jeg skal innstallere ML, men jeg føler jeg er den 1% som ødelegger hele kamera av det *nervøs*.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...