Gå til innhold

Sier du "kullsyre" eller "kullsyre" ?

9 stemmer

1. 1. kullsyre eller kullsyre?

• kullsyre
      6
    • kullsyre
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde vært sånn ca to tusen ganger lettere å svare dersom du skilte på kull-syre og kullsy:re i innlegget ditt, for ordet "kullsyre" vil leses på samme måte av den som leser ordene selv om du har tenkt to ulike uttalelsesmåter når du skrev det ;)

Jeg sier kull-syre, i alle fall.

Endret av Anaio
Skrevet

Noen ganger sier jeg kullsyre, mens andre ganger sier jeg kullsyre. Noen ganger sier jeg tilogmed kullsyre, og om jeg legger over på dialækten sier jeg kullsyre.

• Liker 4
Skrevet

Sier "kullsyre". Mener at "kullsyre" høres så rart ut. I noen ytterst få tilfeller sier jeg rett og slett "kullsyre".

Skrevet

Begynte å le da jeg leste hvordan noen her uttaler ordet "kullsyre".

"Kullsyre" blir jo helt feil og "kullsyre" er verre. Vet ikke hvordan dere kom på det engang.

Jeg sier som oftest "kullsyre" men snakker jeg raskt kan det av og til hende at det høres ut som om jeg sier "kullsyre".

• Liker 1
Skrevet

Seriøst folkens, går det ann å bruke en bindestrek eller noe? Skjønner f*** ikke hva dere sier jeg , sier dere kull-syre eller kullsyre?

Skrevet

jeg sier ikke kullsyre, og heller ikke kullsyre. men jeg sier kullsyre og av og til sier jeg kullsyre, men jeg liker best kålsyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...