Gå til innhold

Alienwares spillverstinger blir enda heftigere


Anbefalte innlegg

Skjønne ikke at folk kjøpe slik, er vel det samme som å kjøpe seg "Beats by dre" eller hva det nå heter.

 

Hehe. Ja jeg har både Beats og Alienware...så stemmer nok det. Vi liker flashy og kraftig. Sverget også til Pioneer plasma når de lagde TVer. Hva er galt med å ha det beste?

 

Pioneer Kuro Plasma var jo verdt prisen da de faktisk gav den beste bildekvaliteten på markedet. Det kan jo diskuteres hvorvidt de var verdt den høye prisen eller ikke, men det var jo mer eller mindre unison enighet i hele markedet og blant alle seriøse anmeldere at Pioneer Kuro var det beste du kunne få av bildekvalitet på TV, og mange mener de fortsatt er på høye om fremdeles ikke bedre på ren bildekvalitet en siste generasjons Plasma og full local-dim LED fra Samsung, Panasonic osv.. Og det til tross for at siste serie Pioneer Kuro ble levert tilbake i 2009 (!).

 

 

Beats by Dr. Dre har aldri blitt sett på eller vurder av seriøse aktører og anmeldere til å være det beste på markedet av hodetelefoner. På ingen som helst måte, de har bare blitt vannvittig populære og grunnen er vell fordi de kommer i flere friske farger (veldig populært i dagens samfunn) og tross alt ikke koster skjorta alt tatt i betraktning men det finnes jo flere andre modeller i samme prisklasse som gir bedre lydkvalitet.

 

Et stort pluss er det jo også når de overtuner bassen, noe som også slår gått an blant dagens publikum selv om det gir feil lydbilde. Men for all del, det er mye bedre at folk går rundt med Beats by Dr. Dre istedenfor Koss Porta Pro som lekker lyd og irriterer alle på buss grønn. Og er du fornøyd med de så er jo målet oppnådd, for til syn og sist så er det jo deg som kjøper som skal være fornøyd.

 

 

Men å si at Beats by Dr. Dre er det beste på markedet er og blir regelrett feil, sammenlign med et par Beyerdynamic eller Sennheiser i samme prisklasse og du ender opp med bedre lydkvalitet og korrekt lydbilde. Ser du på dyrere alternativer fra Beyerdynamic, Sennheiser, Westone, Shure osv så blir Beast by Dr. Dre slått på stort sett alle områder.

 

 

Hva Alienware angår så har de stort sett gode skjermpaneler, solid byggekvalitet og det er (etter hva jeg oppfatter) relativt lite problemer med dem. Så at Alienware er gode alternativer for de som ønsker en "slepbar" spillmaskin er jeg ikke i tvil om. Du kan dra frem rimeligere alternativer fra Clevo, Multicom, Asus, MSI osv.. Og de har en stor fordel iform av noe tilsvarende ytelse til en langt lavere prislapp, men at Alienware holder noen dårlig standard når det kommer til kvalitetsikring og byggekvalitet, skjermpanel osv tviler jeg på. Så de som tar seg råd til Alienware ender nok opp med gode og solide maskiner, men det finnes langt mer logisk prisede maskiner på markedet som fra et rent maskinvare / ytelsesståsted gir deg veldig mye av det samme til en langt rimeligere penge.

 

Det blir litt som når folk sammenligner en Acer Aspire med en MacBook Pro, noen må faktisk forstå at noen er villig til å betale ekstra for bedre byggekvalitet, bedre skjermpanel osv osv.. Men for meg er Alienware en veldig snodig miks med vannvittig stor, tung og tykk maskin til veldig høy pris. Men de appellerer nok til noen og tilbyr dem en god maskin som de vil stortrives med.

 

 

Hvorfor kan ikke razer selge sin gaming laptop i Norge snart? :( tynnere enn macbook pro, og like kraftig som Alienware! + tidenes feteste touchpad

 

Ikke for å knuse bobla di, men Razer Blade kommer bare med dobbelkjerne prosessor og et stusslig GT 555M skjermkort. Dette kan på ingen måte måle seg med ytelsen du vil få iform av en skikkelig Alienware, Clevo, Asus eller MSI spillmaskin. Razer Blade ser unektelig snasen ut, og jeg kunne godt tenkt meg en sånn selv da det kombinerer god ytelse, med det som er ut som flott design i en kompakt og fin innpakning. Men.. som en spill bærbar så mangler den fullstendig prikken over i-en når det kommer til ytelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Serriøst? Hver gang noen spørr om bærbar er det noen som kommer med: ''Kjøp heller stasjonær, mye bedre!'' Kan dere ikke heller hjelpe han med det han spør om? Er sikker på at han har sine grunner for at han skal ha bærbar.

 

90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes

 

Jeg har allerede stasjonær, men den glir mer og mer over til å fungere som et mediesenter med mange harddisker og mye stæsj inni. Er litt keen på bærbar fordi jeg går glipp av mye lan :-\

Lenke til kommentar
Skjønne ikke at folk kjøpe slik, er vel det samme som å kjøpe seg "Beats by dre" eller hva det nå heter.
Hehe. Ja jeg har både Beats og Alienware...så stemmer nok det. Vi liker flashy og kraftig. Sverget også til Pioneer plasma når de lagde TVer. Hva er galt med å ha det beste?

Beats er ikke det beste. Beyerdynamic DT 770 Pro er en bedre hodetelefon til langt mindre. Om du skal ha det beste, kjøper du noe ala STAX SR-009 (27,000,-)

Lenke til kommentar
Serriøst? Hver gang noen spørr om bærbar er det noen som kommer med: ''Kjøp heller stasjonær, mye bedre!'' Kan dere ikke heller hjelpe han med det han spør om? Er sikker på at han har sine grunner for at han skal ha bærbar.

 

90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes

 

99% av de som spør etter hjelp til å kjøpe laptop, spør fordi de faktisk ønsker seg en laptop, ikke en stasjonær maskin. Jeg tror de aller fleste er fullt klar over at man får mer ytelse for pengene hvis man kjøper stasjonær. Derfor er denne evinnelige masingen fra noen om "kjøp heller stasjonær ellers er du dum!" litt utidig.

 

---------------

 

Hvis man gidder å sjekke ordentlig, og setter opp (så langt det er mulig) samme spesifikasjoner på en Alienware og en Multicom, så finner man fort ut at man sparer tusenvis av kroner ved å velge sistnevnte - med samme (eller bedre!) ytelse. Men det er selvsagt opp til hver enkelt - hvis man liker det "flashy", og er villig til å betale for det, så er jo det en grei sak, det og.

Dessuten - Asus, MSI, Toshiba leverer gode bærbare til spilling de også, men i flere år nå har det bare vært Alienware eller Clevo (Multicom) som leverer maskiner med de absolutte toppkortene i, enten det gjelder single eller SLI/CrossFire løsninger. Den gangen Alienware bygde opp navnet sitt med å levere ekstreme spillbærbare, var de faktisk også bygget av Clevo.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Skjønne ikke at folk kjøpe slik, er vel det samme som å kjøpe seg "Beats by dre" eller hva det nå heter.

 

Herre Gud mann, hadde du hatt litt peiling på lyd eller kvalitet så ville du ikke kommet med dette idiotiske utspillet. 3000,- til 4000,- er jo ikke topp-klasse en gang når det kommer til hodesett.

Endret av Fredtrix
Lenke til kommentar

Stasjonære maskiner har den ulempen at de er stasjonære.. Mange som er mye på lan syns det er kjipt. Har ikke Asus og msi noen fine gaminglaptoper? Tester hw noen særlige sånne? :-) Forresten syntes jeg ikke de prisene var så ille.. En 120hz 3d skjerm koster jo en del

 

Hvorfor ikke fyre på med en slik en da?

Godt mulig man ikke vinner noe, men virker awesome for det.

Lenke til kommentar

jeg må nesten kommentere det denne Noisor sier jeg. Jeg burde være forsiktig med å nesten gudeligjøre disse kunshan modellene fra Multicom (Clevo). Jeg har selv hatt en, og de er dårlige. De har for dårlig byggekvalitet. Min gikk i stykker etter ett år. Min bekjent også hadde samme modell som meg, hans gykk i sprekker, koblingen mellom skjermen og GPU begynte å bli ødelagt. Derfor blir jeg direkte provosert av disse kommentarene som roser disse pcene opp i skyene. Det er en grunn til at de er billigere? De er ikke nødvendigvis av bedre kvalitet. Selv har jeg tatt på en alianware, og den Virket LANGT mer solid enn kunshan modellene. Og så billige er de ikke heller.

Lenke til kommentar
Serriøst? Hver gang noen spørr om bærbar er det noen som kommer med: ''Kjøp heller stasjonær, mye bedre!'' Kan dere ikke heller hjelpe han med det han spør om? Er sikker på at han har sine grunner for at han skal ha bærbar.
90 % av alle som kommer hit å spør etter laptop spør fordi de ikke vet at stasjonær er ett bedre alternativ, da bør det i det minste nevnes

 

-Hei, jeg skal ha en skole-pc som jeg kan ta med på skolen.

-Da er det bedre med stasjonær

 

:p

Lenke til kommentar

Nå kjøper ikke jeg AW lenger, ganske enkelt fordi jeg fikk smaken på å bygge selv igjen etter at jeg var lei en periode.

 

Men jeg har altså eid flere AW maskiner. Det er klart at det har vært litt opp og ned her også. Jeg skal ikke nevne de stasjonære i denne saken, men AW-bærbare har alltid skilt seg ut når det kommer til design. Men like vell har også AW vært avhengige av besparelser, og maskinene var i bunn og grunn produsert av andre for så og endres litt på av AW.

 

Clevo, eller clevobaserte maskiner trekkes fram her som gode alternativer, og det er de forsåvidt. AW bygde også på Clevo en god stund. Men selv om Clevo er greie maskiner er jeg ikke like imponert over byggekvaliteten, keyboardene er ikke supre og batteriene er så som så. Disse nye maskinene fra AW var i stor grad byggemessig overlegne modellene de hadde fra Clevo.

 

Ulempen med AW, bortsett fra at du betaler premium pris, (men hva er forskjellen på en dyr og billig dongribukse, Audi og Ferrari etc) er ganske enkelt designet. Det er og blir et nisjeprodukt, da med sin helt spesielle målgruppe. Denne målgruppen synes designet er snasent, har penger til å kjøpe med, og forventer ytelse og kvalitet. Det får du stort sett hele veien.

 

Videre er konfigurasjonen av AW maskiner i Norge sjanseløs, eller den var i alle fall det, sammenlignet med for eksempel Irland og USA. Jeg handlet fra Irland og fikk den sendt med DHL, men så har jeg også vært kunde der fra før Dell tok over. Det som var bra var at det lå med pakksedler i esken. Jeg måtte sende tilbake en pga feil på GPU, da fikk jeg RMA, kastet maskinen i esken og klistret på pakkseddelen. Ringte DHL og det kom en bil og hentet på døra. Genialt.

 

Nå rotet riktig nok DHL bort maskinen tre ganger, først på turen ned der den ble funnet etter litt over en uke, og så på turen hjem der den forsvant i to uker før den dukket så opp på en lasterampe i Trondheim. Jeg ble oppringt med gladnyhet om at maskinen var funnet, før den på nytt forsvant for godt. Men det er vell hardly AW's feil.

Lenke til kommentar

Alienware har faktisk blitt veldig aktuelt i det siste.

 

Kvaliteten er god og prisen er helt "OK". Litt glorete design, men mange som liker det slik.

 

Bli nok kjøp av 14" som Arni tenker til.

 

Fin PC på reise.

Har faktisk bestilt nå som Ivy Bridge er kommet inn hos dem. 25-30 dager leveringstid sa de på support.

Lenke til kommentar

Alienware har faktisk blitt veldig aktuelt i det siste.

 

Kvaliteten er god og prisen er helt "OK". Litt glorete design, men mange som liker det slik.

 

Bli nok kjøp av 14" som Arni tenker til.

 

Fin PC på reise.

Har faktisk bestilt nå som Ivy Bridge er kommet inn hos dem. 25-30 dager leveringstid sa de på support.

 

Supert! Forhåndsbestilt selv :) Gleder meg til dette. Sikkert en utmerket PC på farten med det lille ekstra.

Lenke til kommentar

Prøver å sette opp en M17x med HD 7970M og SSD i RAID 0.

Men får da beskjed om at skjermkortet ikke støtter RAID konfigurasjonen.

Støtter virkelig ikke dette skjermkortet RAID? Eller er det noe driver problemer?

 

Skjønner heller ikke helt hvordan de priser diskene sine. 2x256GB SSD til ca 8K.

2xIntel 520, 240GB koster jo rett under 5K.

 

Har i hvertfall hvert kjempefornøyd med M11xen jeg kjøpte for ett par år siden.

Hengslene begynte å bli slitne. Ringte Dell, og de hadde en på plass ett par dager etterpå å byttet skjermen.

Endret av Otter_3
Lenke til kommentar

Skjermkortet støtter ikke RAID? Det er første gang jeg hører om - skjermkortet har da ingenting med RAID å gjøre?? Jeg prøvde selv, og det er jo riktig som du sier - med Nvidia-kortene går det greit. Men jeg har aldri vært borti at et skjermkort ikke fikser RAID før ...

Hmm. Hvis du vil ha ytelsen til 7970 inntakt, så får du vel vente på Nvidia's toppkort da. GTX 680M tipper vi det blir døpt.

 

Det er ikke mange som skjønner hvordan Dell prissetter SSD'ene sine. Eller annen hardware, for den del. Alle oppgraderinger fra basismodellen koster uforholdsmessig mye hos Dell, og det gjelder ikke minst Alienware-maskinene. Der er de ganske like Apple, faktisk. Det beste hadde selvfølgelig vært å bestille uten, så kan du sette inn selv.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...