Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter er rare, eller kanskje det er jeg som er problemet?


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg vært ute en del, mer enn det jeg anser som normalt for min personlige del, men neppe over normalen for andre single gutter mellom 20-25. I det siste har jeg truffet et par jenter, alltid bare en om gangen, da jeg er på jakt etter noe seriøst og ikke er ute for å "spille". Jeg er aldri mann nok til å ta initiativ til å prate med jentene, så det jeg referer til her er faktisk jenter som har kommet bort til meg! :) hehe..

 

Poenget er, og dette har skjedd meg intet mindre enn 3 ganger de siste ukene, at jeg har fått nummeret til de jeg har lyst å treffe igjen, i alle tilfellene har jenta gitt meg nummeret uten at jeg har spurt etter det. Når jeg så tar kontakt, type sender en melding å sier at det var hyggelig å treffe henne i går, og at det hadde vært hyggelig å truffet henne igjen, får jeg ikke svar..! med andre ord blir jeg jo avvist. Men hva er da poenget med å gi meg nummeret? Noen som har noen tanker til hva grunnen kan være?:p eller tips til andre plasser jeg kan komme i kontakt med jenter, utenfor alkoholen? Jeg er aktiv og trener en del, samt studerer, men klarer likevel ikke å treffe jenter på denne måten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den første meldingen spør du f.eks. hvordan formen er eller hva hun gjorde etter utestedet stengte. Sånn helt casual, og chat litt frem og tilbake i noen få meldinger. Her er det viktig å ikke gjøre ting kjedelige som å skrive lange meldinger som ødelegger spenningen.

 

Noen dager senere kan du sende dette: "Hei :) Har du lyst til å ta en kaffe på [dag 1] eller [dag 2]?" Å foreslå to forskjellige dager er taktisk, fordi det kan faktisk hende at hun ikke kan den ene dagen. Passer det ikke venter du én uke og spør en gang til. Om det heller ikke passer den gangen, er hun nok ikke interessert.

 

Å si ting som "Det hadde vært hyggelig å treffes igjen" blir litt for klisjé etter min mening

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å si ting som "Det hadde vært hyggelig å treffes igjen" blir litt for klisjé etter min mening

Ikke bare er det kjedelig og klisjé, men slike ting blir det aldri noe ut av. Skal du invitere henne med på noe så lønner det seg å få med både tid og sted. Diffuse ting som å "finne på noe en gang" funker ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

ah, okey, så da har det sannsynligvis blitt litt for klisjèaktig, å dermed turnoff? Bør prøve å åpne med noe annet neste gang da, evt, som du er inne på logaritmemannen! Trodde kanskje det funket med å åpne litt diffust på første melding, og ta det derifra etter hva jeg fikk til svar, men svaret kom jo aldri :p men mulig det har blitt for tamt/dårlig formulert fra min side, da..

 

Kan forøvrig legge til at i det ene tilfellet hadde vi allerede avtalt en kaffe, og jeg fikk beskjed om å ta kontakt..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Generelt sett faller "Det var hyggelig å møte/se deg igår" ikke særlig i smak hos jenter. Å spørre hvordan formen hennes er, hva som skjer eller å nevne noe morsomt som skjedde kvelden før, får man derimot som regel svar på. Det kan også lønne seg å ringe og bare snakke om evt. noe morsomt eller sykt som skjedde kvelden før, også kan man jo evt. avtale å møtes..

 

Men jo, for å svare på tråd-tittelen din: Ja, jenter er rare.. Og noen av dem er generelt sett dårlig på å svare på meldinger, eller det tar flere dager før du får svar...

Lenke til kommentar

Fungerer greit å si at det var hyggelig syns nå jeg (21 year old female!).

Det jeg tror har skjedd er at de har vært så fulle at de har litt fylleangst og/eller ikke husker hvem du er?

 

Hva slags jobb har du? Hvor er du drar for å nyte alkoholen? På byen eller fest hos noen venner? Min erfaring er at man er mer avslappet og drikker ikke like mye når man er på en hjemmefest hvor man kjenner noen av folkene, i motsetning til når man er ute blant fremmede og må ''drikke seg til mot''.

Lenke til kommentar

Fungerer greit å si at det var hyggelig syns nå jeg (21 year old female!).

Det jeg tror har skjedd er at de har vært så fulle at de har litt fylleangst og/eller ikke husker hvem du er?

 

Hva slags jobb har du? Hvor er du drar for å nyte alkoholen? På byen eller fest hos noen venner? Min erfaring er at man er mer avslappet og drikker ikke like mye når man er på en hjemmefest hvor man kjenner noen av folkene, i motsetning til når man er ute blant fremmede og må ''drikke seg til mot''.

 

I det spesifikke eksempelet som jeg nevnte her, var ingen av oss spesielt fulle. Hun hadde vel hatt et par pils, jeg noe mer men likevel ikke overdådig full. Jeg er student, så drar på en pub i byn hvor studentene henger.

 

Men siden du da er midt i den rette alderen, er jo du nærmest ekspert å regne! Hva/hvordan ville du at han skulle gått fram for å fanget interessen din igjen? Og burde han ha fått nummeret ditt, eller hadde det holdt at du presenterte deg, og la trykk på navnet ved flere anledninger slik at han tydelig skulle huske deg, for så å poke deg ellernoe på facebook? Eller er det stalker? :p

Lenke til kommentar

Men siden du da er midt i den rette alderen, er jo du nærmest ekspert å regne! Hva/hvordan ville du at han skulle gått fram for å fanget interessen din igjen? Og burde han ha fått nummeret ditt, eller hadde det holdt at du presenterte deg, og la trykk på navnet ved flere anledninger slik at han tydelig skulle huske deg, for så å poke deg ellernoe på facebook? Eller er det stalker? :p

 

Hmm.. alt ettersom, egentlig. Beklager at jeg ikke har noe universielt svar, men realiteten er at jeg kunne godt byttet nummer med en kar, og det hadde også vært kos hvis han istedet fant meg senere på facebook. Det spiller egentlig liten rolle, opplever man at man har god kjemi så burde det spille veldig liten rolle på hvilken måte man tar opp kontakten, for kleint vil det sikkert være i begynnelsen uansett når man prøver å bli kjent i en helt annen setting enn hvor man møttes.

 

Problemet er vel at mange jenter ser på det hele som ett jævla spill. ''Åååå, han sendte melding dagen etterpå! han er så desperat!!!'' eller ''BUUHUUUU!!! Han har ikke tatt kontakt på 4 timer!''. Personlig så takler jeg sjeldent å engang være venn med dem, så jeg skjønner ikke hvorfor menn har lyst til å bli sammen med dem :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er selvsagt vanskelig å gi noe universelt svar. Det er bare vanskeligere å vite enn det burde vært, mtp jenter som ser på det som et spill som du sier. For altså; jeg er absolutt ikke desperat, men hvis jeg treffer en koselig jente som jeg har lyst å treffe igjen, kjører jeg på: p gidder ikke å vente 3 dager som de er så opptatt av i USA, men samtidig venter jeg jo selvsagt en stund:p men det er tydeligvis noe jeg gjør galt, ettersom vi kan ha en kjeempetone, å de kan hinte veldig, men så viser det seg at det aldri blir noe mer. For eksempel; hun jeg traff forleden dag spurte meg flere ganger etter navnet mitt, og la trykk på sitt eget, noe jeg i den settingen følte at var viktig for henne, slik at jeg husket navnet. Jeg flørtet IKKE med henne, på dette tidspunktet:p når jeg så sjekket henne på facebook for å vurdere å poke ellernoe i den dur, er det første jeg ser et bilde av hun og en annen mann. er det plutselig gått sport i å play'e gutter!? :p

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg vil heller tro at du leser for mye inn i hva som faktisk skjer. Det kan skje alle, man prater og får inntrykket av at det ligger mer til grunn enn det det faktisk er. Som jeg f.eks, har en tendens til å ''være flørtete'' uansett, hvis du skjønner hva jeg mener?

For all del så kan det også være at det bare er ett bilde også, han er ikke nødvendigvis kjæresten hennes, så syns du bare burde poke og kjøre på til hun selv sier stopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...