Gå til innhold

– Spill er ikke morsomme lengre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uncharted er ikke humoristisk, Mass Effect er ikke humoristisk, GTA er ikke humoristisk, Team Fortress er kun overfladisk humoristisk.

GTA er humoristisk, de har til og med komikere som Ricky Gervais og andre på tv i selve spillet.

 

Andre morsomme spill er Orcs Must Die og Magicka.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Uncharted er ikke humoristisk, Mass Effect er ikke humoristisk, GTA er ikke humoristisk, Team Fortress er kun overfladisk humoristisk.

GTA er humoristisk, de har til og med komikere som Ricky Gervais og andre på tv i selve spillet.

 

Andre morsomme spill er Orcs Must Die og Magicka.

Humor er kanskje subjektivt, men for en dustete definisjon på hva et humoristisk spill er.

Lenke til kommentar

Det er jo massevis av spill i dag som har mye humor i seg. Jeg vil faktisk dra det så langt som at humoren i mange nye spill er mye bedre enn den var i spill som Leisure Suit Larry. Generelt vil jeg si at de superamerikanske spillene fra Lucas Arts faller helt igjennom for meg når det kommer til humor. De er ekstremt platte, billige ordspill, og generelt fjasehumor ala amerikanske såpeserier, nei takk sier jeg! La meg heller få gode spill hvor humoren er en integrert og mer subtil del av spillet, mange flotte spill er nevnt her allerede, og jeg har for eksempel ledd masse når jeg spiller Skyrim. Humoren her er presentert med virkelig klasse, og jeg tror dette er framtida for de som lager kvalitetspill. Humor hører hjemme overalt(nesten), og jeg synes det blir krampaktig når humor presenteres slik at man nærmest får beskjed "Le NÅ!", slik jeg mener det har vært tilfelle i serier som Monkey Island, Leisure Suit Larry, Sam & Max og liknende spill. Når jeg spiller slike spill, blir jeg som regel mer sur en lattermild, rett og slett fordi det er for dårlig humor. Så jeg håper virkelig ikke at vi skal bli overdynget av moro-spill fra den slags folk som er referert i denne artikkelen. Jeg håper og tror at vi vil få se mer av god integrert humor med innhold og budskap, presentert i store komplekse spillprosjekter, slik vi har sett mange gode eksempler på de siste 5-10 årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si humoren har forsvunnet fra spill, men den har kanskje blitt litt mer naturlig i formen. Folk som synes Mass Effect mangler humor trenger å tilbringe mer tid med Joker og Wrex. Men humoren er gjerne mer tørrvittig og heller forsøkt lagt opp mot den naturlige humoren som er en del av vanlig menneskelig interaksjon.

 

Spill som er, i mangel av et godt norsk ord "wacky", har nok blitt sjeldnere. Portal/Portal 2 er kanskje de mest humordrevne spillene jeg har sett i senere år, men humoren der er betraktelig svartere enn i LucasArts-klassikere som DotT og Sam & Max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...