Gå til innhold

Nå kan du prøve NRKs nye nett-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flash vs HTML5 er en helt relevant debatt i den sammenheng. Hva får deg til å tro at du er så viktig?

 

Spørsmålet er ytret mange ganger (her, på nrkbeta og alle andre diskusjonssteder) og besvart i denne omgang selv om du tydeligvis ikke evner å ta inn over deg dette. Videre kverrulering rundt temaet er dermed svært lite hensiktsmessig. (Sammenligner dette litt som Android vs. iOS debatten).

 

Flott om du utyper din bastante påstand om at jeg mener jeg er så viktig.

 

Det kan godt være at HTML5 mangler en del ting Flash har, enda. Men det hadde vært fint om den ikke krevde Flash for å få brukt tjenesten og hadde HTML5 som en fallback siden det er mer anvendelig.

 

Dersom du tar deg bryet med å lese tilsvaret fra NRK så kanskje du får svar på dette.

 

NRKs fremtidsrettede nett-tv virker ikke under Windows 8 med Internet Explorer 10.

 

De blir sikkert svært glade om trykker på den gule beta-knappen og melder inn dette.

Lenke til kommentar

Som noen på NRKbeta sa, kan du slippe flash ved å endre nettleserens User Agent til f.eks. iPad.

Takk, det var akkurat dette jeg rotet rundt etter.

 

Å måtte endre user agent string er vel ikke akkurat en holdbar "løsning". Håper og tror Nrk kommer med mer smidige løsniner etterhvert.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Som noen på NRKbeta sa, kan du slippe flash ved å endre nettleserens User Agent til f.eks. iPad.

 

Takk, det var akkurat dette jeg rotet rundt etter.

 

Fikk ett tips på nrkbeta om denne: http://tv.nrk.no/innstillinger

Bra, bare være obs på at denne løsningen ikke fungerer med Firefox, fikk den til å fungere i Safari. Mozilla vurderer å gå bort fra prinsippet om å ikke støtte h.264 da det viser seg å bli praktisk vanskelig for brukerne.

Lenke til kommentar

 

Ser ikke på TV-sendinger jeg heller, men nett-TV har da eksistert i mange år? unnskyldningen er vel ikke noe bedre nå enn den har vært før?

 

AtW

 

Hvilken unnskyldning? Å ikke betale for en tjeneste man overhodet ikke bruker? Med mobilt bredbånd så bruker jeg per dags dato ikke streaming tjenester og vi lever fint uten Youtube og andre tjenester. Finner Nrk plutselig ut at de mener tilbudet deres er såpass bra at alle sammen som har en form for tilkobling til Nrk da via enten internett , dekoder etc må betale så er løpet kjørt.

Med 8Gb nedlastningskvote sier det seg selv at Nrk ikke akkurat er prioritert her og om det så skal bli sånn at vi plutselig må betale Lisensen (pga internett) så tror jeg personlig jeg tar meg en tur innom Nrk og brenner ned hele dritten :p

Lenke til kommentar

Ser ikke på TV-sendinger jeg heller, men nett-TV har da eksistert i mange år? unnskyldningen er vel ikke noe bedre nå enn den har vært før?

 

AtW

 

Hvilken unnskyldning? Å ikke betale for en tjeneste man overhodet ikke bruker? Med mobilt bredbånd så bruker jeg per dags dato ikke streaming tjenester og vi lever fint uten Youtube og andre tjenester. Finner Nrk plutselig ut at de mener tilbudet deres er såpass bra at alle sammen som har en form for tilkobling til Nrk da via enten internett , dekoder etc må betale så er løpet kjørt.

Med 8Gb nedlastningskvote sier det seg selv at Nrk ikke akkurat er prioritert her og om det så skal bli sånn at vi plutselig må betale Lisensen (pga internett) så tror jeg personlig jeg tar meg en tur innom Nrk og brenner ned hele dritten :p

At NRK skal bruke eksistensen av nett-TV som unnskyldning for å forfekte lisens for alle med nett. De har jo ikke noe større mulighet til det nå enn før?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser ikke på TV-sendinger jeg heller, men nett-TV har da eksistert i mange år? unnskyldningen er vel ikke noe bedre nå enn den har vært før?

 

AtW

 

Hvilken unnskyldning? Å ikke betale for en tjeneste man overhodet ikke bruker? Med mobilt bredbånd så bruker jeg per dags dato ikke streaming tjenester og vi lever fint uten Youtube og andre tjenester. Finner Nrk plutselig ut at de mener tilbudet deres er såpass bra at alle sammen som har en form for tilkobling til Nrk da via enten internett , dekoder etc må betale så er løpet kjørt.

Med 8Gb nedlastningskvote sier det seg selv at Nrk ikke akkurat er prioritert her og om det så skal bli sånn at vi plutselig må betale Lisensen (pga internett) så tror jeg personlig jeg tar meg en tur innom Nrk og brenner ned hele dritten :p

 

count me in.. stiller med fuel!

Lenke til kommentar

 

At NRK skal bruke eksistensen av nett-TV som unnskyldning for å forfekte lisens for alle med nett. De har jo ikke noe større mulighet til det nå enn før?

 

AtW

 

Hvem vet? Byråkrater og Nrk går hånd i hånd og vi vet jo alle sammen at de er spesielt glade i kronestykkene våre. Sånn sett kan man aldri være trygg for hva de finner på. Uansett jeg var kanskje litt tidlig ut men jeg frykter nok at Nrk ser litt på fremtiden og forstår at mange brukere kan finne på å gå over til rene streaming eller netttjenester spesielt om Apple-TV tar av.

Lenke til kommentar

Hvordan kan man laste ned og lagre?

 

Før var nyhetene og andre sendinger delt opp i kapitler, vil det bli mulig i det nye?

 

Ser slik ut ja

 

http://tv.nrk.no/serie/nytt-paa-nytt

Huh?

Hvis du ser på nyhetene så er hver sending delt opp i kapitler. Dersom det nye designet ikke har det er det en stor ulempe, hvertfall for nyhetene.

 

Dersom du ser under videoen på nytt på nytt så står det 1) Velkommen 2) Ukas viktigste saker osv. osv. .. jeg antar det er dette du mener med kapitler og dermed er det mulig i det nye designet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...